آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بهترین بازیکنان جهان فقط لیگ یک را می‌برند!

پاری سن ژرمن امسال ششمین عنوان پیاپی قهرمانی در لاشامپیونه (لیگ یک) را به احتمال فراوان به دست خواهد آورد.

پاری‌سن‌ژرمن شب گذشته با شکست 2-0 در آلیانز آرنا برابر بایرن مونیخ در همان مرحله یک هشتم کارش تمام شد و از لیگ قهرمانان حذف شد تا کابوس این جام همچنان برایشان ادامه دار باشد .

به نظر نمی‌رسد چنین دستاوردی در حد بازیکنانی باشد که در پاریس به خدمت گرفته شده‌اند؛ ستاره‌هایی که بهترین‌های جهان یه حساب می‌آیند.

 

با این دستاورد به نظر نمی‌رسد که کیلیان امباپه شانسی برای توپ طلای فوتبال اروپا داشته باشد. تا ماه خرداد که پنجره تقریبا کوچکی باقی مانده، امباپه جایزه بهترین گلزن تاریخ پاری سن ژرمن را در خانه گردگیری خواهد کرد و احتمالا دوباره به آینده خود فکر می‌کند .

گروه نرم افزاری ماهور

این مسئله درباره کریستوف گالتیه هم وجود دارد. او هم به صف بزرگانی مثل کارلو آنچلوتی، لورن بلان، اونای امری و مائوریسیو پوچتتینو خواهد پیوست. البته در این بین توماس توخل آلمانی هم برای مدتی در پاریس به کار مشغول بود که در نهایت به واسطه دیسیپلین و نظم فوق‌العاده‌اش در این باشگاه تحمل نشد. او پاریس را به فینال لیگ قهرمانان برد و در آنجا مغلوب همین بایرن شد اما بعد از اخراج به چلسی رفت و آنجا این جام را بالای سر برد. مربیان نامدار پاریس هرگز نتوانسته‌اند پاسخی به سرمایه‌گذاری قطری‌ها برای رویای لیگ قهرمانان بدهند.

دبشب پاری سن ژرمن، تیمی کاملا ناتوان در تعیین سرنوشت بازی بود و مسی و امباپه هم با وجود نشان دادن چشمه‌هایی هرگز نتوانستند بازیکنان خطرناکی باشند که بتوانند دفاع بایرن را به چالش بکشند. به این ترتیب پاریس که با حجم سرمایه‌گذاری وسیع خود رویای تبدیل شدن به بهترین باشگاه جهان را دارد، یک سال دیگر هم باید به دیدار بزرگان چشم بدوزد. طعنه آمیز اینکه اولین گلزن بایرن در مسابقه امروز چوپو موتینگ، مهاجم کامرونی ارزان قیمتی است که از پاریس به بیرون رانده شد و به بایرن پیوست تا در بازی رفت و برگشت دروازه تیم سابقش را باز کند. چوپو عضو گروهی بود که با توماس توخل تا فینال اروپا پیش رفتند.

دیشب بایرنی‌ها با نمایش موثر و دوندگی ستاره‌هایی مثل جاشوا کیمیچ، جمال موسیالا، توماس مولر، چوپو موتینگ، لئون گورتزکا، آلفونسو دیویس و همینطور ماتیاس دی‌لیخت که سهم زیادی در بسته نگه داشتن دروازه تیمش داشت، راه پیروزی را برای خود باز کردند. همچنین در بین بازیکنان دیشب باید از استانیشیچ کروات نام برد که به عنوان مامور مهار امباپه، کارش را خوب انجام داد.

نکته عجیب باز شدن دروازه پاریسی‌ها در دقیقه ۶۱ این مسابقه بود؛ دقیقه نفرین شده پاری سن ژرمن در لیگ قهرمان اروپا. جایی که قبلا و در دیدار مقابل رئال نیز بازی را از دست داده بودند؛ در مسابقه‌ای که جی جی دوناروما مقابل کریم بنزما آن اشتباه بزرگ را انجام داد و رئال توانست با زدن یک گل ناگهان بر بازی مسلط شود و هم‌تیمی‌های مسی را به خانه بفرستد. آنها در نهایت در دقیقه 90 گل دوم و تیر خلاص را توسط گنابری دریافت کردند تا در مجموع 2 بازی رفت و برگشت 3 بر 0 شکست بخورند و حذف شوند .

دیشب برای پاریس اوضاع به سختی و به تلخی پیش رفت و باید در انتظار تاثیر این شکست بزرگ در بدنه باشگاه بود. گفته می‌شود کریستوف گالتیه قربانی اول این شکست است؛ او تیمی را به زمین فرستاد که از حداقل انتظارات نیز پایین‌تر نمایش داد.

12 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا