آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تاتنهام – منچسترسیتی : آشنایی‌زدایی در لیگ برتر انگلیس؛ تاتنهام باز هم برای آرزوهای آرسنال

سفیدهای لندن امروز رقیب برای توقف رقیب قرمزهای این شهر به میدان می‌روند.

آثار تحسین‌ شده و فاخر داستانی در تمام مقاطع تاریخ ادبیات معمولا از یک مقوله مشترک بهره می‌برند. نویسندگان این آثار با هجوم به باورهای بنیادین قدیمی و تغییر در آن‌ها، اصطلاحا آشنایی‌زدایی می‌کنند و خیلی از آثار با این رویکرد جوایز ادبی و نوبل هم برنده می‌شوند. توپچی‌ها در گودیسون پارک غافلگیر شدند و ترمز آن‌ها توسط تیم جدید شان دایچ کشیده شد. آن‌ها برای حفظ فاصله با منچسترسیتی و خیال راحت در صدر جدول لیگ برتر انگلیس امروز یک بار دیگر چشم به رقیب سنتی خود دارند. اوج آشنایی‌زدایی در لیگ برتر انگلیس را شاهد هستیم. فصلی را می‌بینیم که سیتی برای موفقیت به یونایتد در مقابل آرسنال و آرسنال برای موفقیت به تاتنهام در مقابل سیتی چشم می‌دوزد. دشمنان قدیمی برای رسیدن به موفقیت برای یکدیگر آرزوی پیروزی می‌کنند و این پدیده بارها و بارها در این فصل تکرار شده است. شاید مجبور باشیم یک جایزه ادبی یا نوبل ادبیات هم برای لیگ برتر انگلیس با این حجم از آشنایی‌زدایی کنار بگذاریم. بخش مهم دیگری از این رویکرد ادبی در دست نوشتن است و امشب با بازی تاتنهام و سیتی به رشته تحریر درمی‌آید؛ جایی که توپچی‌های لندن برای رسیدن به رویای قهرمانی و حفظ خیال آسوده خود در صدر جدول امیدوارند دشمن قدیمی‌شان تاتنهام بر سیتی غلبه کند یا حداقل این تیم را متوقف کند. آرسنال در این مقطع حتی جبران نتیجه ضعیف بازی آخر خود در مقابل اورتون را در ساق‌های سفید پوشان تاتنهامی جستجو می‌کند.

 

اوضاع تاتنهام؛ عادت به رتبه پنجم

سفیدهای لندن آن تیمی که انتظار می‌رفت نبودند و آنتونیو کونته هر هفته به قطع هم‌کاری‌اش در پایان فصل با این تیم لیگ برتری مصمم‌تر می‌شود. تاتنهام با اختلاف 4 امتیاز نسبت به نیوکاسل آماده در حال نوسان در بازی‌هایش است. آنها نمی‌توانند رقبای بزرگ را شکست دهند و در لیگ برتر رقیب کوچکی هم وجود ندارد. بنابراین تمام بازی‌ها برای شاگردان کونته بازی‌های سختی تلقی می‌شوند. آن‌ها که به تازگی توسط منچسترسیتی 4 گله شده‌اند، اکنون انگیزه متفاوتی برای رویارویی با این حریف دارند. تاتنهام می‌تواند به رتبه پنجم خود عادت کند، به فکر جاه‌طلبی نباشد و اجازه دهد سیتی به دشمن قدیمی‌اش آرسنال نزدیک‌تر شود و یا اینکه جوانمردانه برای پیروزی و موفقیت در برابر منچسترسیتی بایستد و فارغ از هر نتیجه مثبتی که متوقف کردن سیتی برای آرسنال دارد به جبران شکست دور رفت بازی پیش رو در خانه بیندیشد. از کونته بعید است تمرکزش را از بازی تیمش بردارد و به قهرمان نشدن آرسنال فکر کند و انتظار داریم تاتنهام او برای اثبات قابلیت‌هایش هم که شده به رتبه پنجم جدول راضی نباشد و کار را برای پپ گواردیولا و تیمش سخت کند.

 

اوضاع منچسترسیتی؛ طلوع امید به قهرمانی

آنها آرسنال را از یک جام داخلی حذف کردند و در حقیقت با پیروزی در مقابل این تیم به خودشان ثابت کردند می‌توانند از صدرنشین لیگ بهتر و شایسته‌تر بازی کنند. سیتی پس از مدت‌ها شاهد باخت ناباورانه رقیب مدعی‌اش بوده و این شرایط و جایگاه تیمی که آرسنال را شکست داده هم به بازگشت امید به اردوی سیتیزن‌ها کمک می‌کند. آن‌ها که چند روز قبل موفق به بازگشت باشکوهی در برابر میزبان امروز خود شده بودند به تکرار موفقیت در مقابل تاتنهام و بازگشت به رقابت داغ قهرمانی فکر می‌کنند و می‌آیند که شب سختی را برای کونته و شاگردانش در خانه آن‌ها بسازند. سیتی به حال و روز خوبش نزدیک‌ شده و در حال پیدا کردن فرم ثابت موفقیت و شروع مجدد برای رقابت در مسیر قهرمانی است. امید در اردوی آبی‌های شهر منچستر طلوع کرده و اگر اورتون می‌تواند آرسنال را متوقف کند، چرا دیگران نتوانند این کار را برای سیتی انجام دهند؟ از همه این موارد مهم‌تر، این که سیتی اگر بتواند بازی‌ این هفته را با پیروزی پشت سر بگذارد با 2 امتیاز اختلاف و البته یک بازی بیش‌تر پشت سر آرسنال، صدای نفسش را به گوش توپچی‌ها می‌رساند. 2 بازی رو در رو برای 2 تیم می‌تواند سرنوشت قهرمانی را در دستان هر 2 مدعی قرار دهد و انحصار آرسنال را در پیشتازی زیر سوال ببرد. سیتی اگر می‌خواهد قهرمان شود باید در میدان مهم و سرنوشت‌ساز امشب قدرت‌نمایی کند و با دست پر لندن را به مقصد منچستر ترک کند.

گروه نرم افزاری ماهور

سابقه رویارویی؛ نوبت برد سیتی

2 پیروزی برای تاتنهام، 2 پیروزی برای سیتی، 2 پیروزی دیگر برای تاتنهام و یک پیرزوی برای سیتی در بازی قبل و با این روند اگر نوبتی حساب کنیم، نوبت برد دوم سیتیزن‌ها در این روند ثابت با ضرباهنگ 2 مسابقه‌ای است. از سال 2013 تاکنون و در 21 مصاف قبلی 2 تیم، تیمی که یک برد در این جدال به دست آورده است موفق شده بازی بعدی را هم با پیروزی به اتمام برساند. سیتی ترجیح می‌دهد این الگو را فعلا حفظ کند و تاتنهام در پی شکستن آن خواهد بود. ضمن این که منچسترسیتی با پیروزی در مسابقه امشب می‌تواند تعداد بردهایش در تاریخ رویارویی‌ها با تاتنهام را در عدد 50 به برابری برساند و نبرد امشب از این نظر هم حائز اهمیت است. تماشاگر ویژه بازی امشب، آرسنال صدرنشین خواهد بود که سرنوشت خود را با شکست مقابل اورتون تا حدی به دست اتفاقات دیگر بازی‌ها سپرده است. مسابقه امشب تیم‌های سیتی و تاتنهام پایان جنگ چند هفته‌ای نمایندگان لندن و منچستر است و هر کدام از 2 تیم سعی دارند با نمایش یک پایان خوب نماینده مناسبی برای شهر خود باشند.

 

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

 

تاتنهام : 

برد مقابل فولام، باخت مقابل منچسترسیتی، باخت مقابل آرسنال، برد مقابل کریستال پالاس، باخت مقابل استون‌ویلا

7 گل زده، 8 گل خورده و 2 کلین‌شیت

 

منچسترسیتی : 

برد مقابل ولورهمپتون، برد مقابل تاتنهام، باخت مقابل منچستریونایتد، برد مقابل چلسی، تساوی مقابل اورتون

10 گل زده، 5 گل خورده، 2 کلین‌شیت و گلزنی در تمام بازی‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا