آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز

تورینو ۰-۴ ناپولی ؛ شاگردان اسپالتی تیم ها را درو می کنند

مقتدرانه‌ترین پیروزی خارج از خانه ناپولی مقابل تورینو به ثبت رسید.

ناپولی در اوج بالندگی به عملکردش در این فصل قرار دارد. شاگردان اسپالتی از هم‌اکنون مشخص کرده‌اند قرار است نوار تزئین کننده اسکودتو در پایان فصل به رنگ آبی آسمانی باشد و در شرایطی که فاصله این تیم با رتبه دوم، فعلاً 21 امتیاز است و ممکن است تا پایان شب حداکثر تا 18 کاهش یابد در یک قدمی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرار دارند و حریفان را یکی پس از دیگری با درخشش خارق‌العاده اوسیمن و کواراتسخلیا در هر بازی قلع و قمع می‌کنند.

تورینو این فصل در سری آ شکست با اختلاف 4 گل را تجربه نکرده بود اما این بار در خانه 2 بار توسط اوسیمن، یک بار توسط کواراتسخلیا و یک بار هم توسط تانگی اندومبله دروازه‌اش را باز شده دید. همان گل اندومبله را هم خویچا پایه‌ریزی کرد. از طرف مقابل این مقتدرانه‌ترین پیروزی خارج از خانه ناپولی در فصل جاری بود و تعداد پیروزی‌هایش در سری آ را به 23 افزایش داد.

ویکتور اوسیمن موفق شد با زدن ۲ گل در این دیدار به نقطه عطف 20 گل رسیده و از آن عبور کند. او چهارمین بازیکن تاریخ ناپولی در دوران مالکیت اورلیو دلورنتیس پس از گونسالو ایگواین، ادینسون کاوانی و دریس مرتنس است که به این آمار می‌رسد و این شانس را خواهد داشت تا پایان فصل چنین آماری را بهبود بخشیده و به بهترین گلزن تاریخ ناپولی در این دوران طی یک فصل تبدیل شود.

همچنین گل دوم اوسیمن باز هم با ضربه سر به ثمر رسید و او را تبدیل به دومین بازیکن تاریخ سری آ پس از آلبرتو جیلاردینو کرد که در دومین دیدار سری آ پس از 13 سال، باز هم با ضربه سر ۲ بار در 90 دقیقه دروازه یک تیم را باز می‌کند. خویچای شگفت‌انگیز هم حالا چشمان علاقه‌مندان به فوتبال را نسبت به تماشای درخشش‌اش عادت داده و موفق شد با ارسال پاس گل شماره 10 تبدیل به نخستین بازیکن حاضر در 5 لیگ معتبر اروپایی شود که پس از 16 سال، در نخستین فصل حضورشان در مسابقات سطح اول اروپا به آمار 2 رقمی در هر 2 فاکتور گل و پاس گل می‌رسند.

آخرین بار دیگو در فصل 07-2006 با پیراهن وردربرمن موفق شده بود به چنین آماری برسد (13 گل و 13 پاس گل). خویچا این شانس را دارد در ادامه فصل، رکورد پاس گل‌ها (10) و گل‌هایش (12) را در تمامی رقابت‌های فصل جاری بهبود بخشد. او برای این کار، حداقل 13 دیدار دیگر فرصت خواهد داشت.

گروه نرم افزاری ماهور
9 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا