آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تیم ژاوی مؤثر بازی می‌کند: کم گل بزن ولی امتیاز بگیر

نسبت گل‌های زده به امتیازهای کسب‌شده بارسلونا در این فصل بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ‌های بزرگ اروپایی است.

بارسلونا امشب در هفته بیستم لالیگا به مصاف سویا می‌رود. این اولین بازی نیمه دوم فصل برای بارساست و کاتالان‌ها در حال حاضر با 50 امتیاز صدرنشین هستند و با رئال مادرید در رتبه دوم جدول 5 امتیاز فاصله دارند.

 

برای ارزیابی مؤثر بودن عملکرد یک تیم می‌توان از آمار نسبت گل‌های زده به امتیازهای کسب‌شده استفاده کرد. تیمی که با کمترین میزان گل زده بتواند بیشترین امتیاز را به دست بیاورد واقعا مؤثر بازی کرده است. بارسلونا امسال در پنج لیگ بزرگ اروپا از این نظر بهترین آمار را دارد.

 

بارسا نوزده هفته اول لالیگا یعنی نیم‌فصل را در حالی با 50 امتیاز به پایان رساند که در این نیم‌فصل 16 پیروزی، 2 تساوی و تنها یک شکست داشت. بارسا در این مدت 39 گل به ثمر رسانده و 7 گل دریافت کرده است. اکثر گل‌های بارسا توسط مهاجم جدید این تیم رابرت لواندوفسکی به ثمر رسید. او با 14 گل یکی از نامزدهای جایزه پیچیچی است.

گروه نرم افزاری ماهور

بارسا در مقایسه با تیم‌های صدرنشین و بالای جدولی دیگر لیگ‌های بزرگ اروپا گل‌های کمتری به ثمر رسانده، ولی همین گل‌ها بسیار مؤثر بوده و بیشترین امتیاز ممکن را برای بارسا به ارمغان آورده‌اند. آمار تهاجمی هیچ تیم دیگری در این لیگ‌ها از بارسا بهتر نیست.

 

برای نمونه آرسنال که با امتیاز برابر با تیم ژاوی یعنی 50 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است برای رسیدن به صدر جدول 45 گل به ثمر رسانده است.

در سری آ هم ناپولی باز هم با 56 امتیاز صدرنشین این لیگ است. این تیم ایتالیایی هم برای قرار گرفتن در صدر جدول 46 گل به ثمر رسانده است.

 

در فرانسه هم پاری‌سن‌ژرمن در 19 هفته اول 48 بار دروازه حریفان را باز کرده یعنی 9 بار بیشتر از بارسلونا.

 

اما آمار بیشترین گل‌های نیم‌فصل اول در اروپا به بایرن مونیخ تعلق می‌گیرد. این تیم با وجود از دست دادن رابرت لواندوفسکی تا اینجا 51 گل در بوندس‌لیگا به ثمر رسانده و از این تعداد گل 36 امتیاز به دست آورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا