آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

جنجال حضور تماشاگران در آزادی؛ ورزشگاهی که آماده بازی سال نیست!

به نظر می‌رسد پیش از آنکه سوت آغاز تقابل حساس هفته بیست‌وسوم بین پرسپولیس و سپاهان زده شود، حواشی مرتبط به آن آغاز شده است.

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران از فردا (شنبه) قرار است شروع به کار کند و مهم‌ترین بازی هفته هم قرار است در همان روز نخست به انجام برسد؛ تقابل حساس پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان که در کورس قهرمانی هستند و فاصله‌شان در جدول فقط یک امتیاز است، فردا (شنبه) از ساعت 16:45 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. این مسابقه همواره در سالیان گذشته حواشی و جنجال‌های خاص و ویژه مرتبط به خود را داشته و به نظر می‌رسد که تقابل فردای شاگردان یحیی گل‌محمدی و ژوزه مورایس هم قرار است در اوج هیجان و حساسیت و البته حواشی جنجالی به انجام برسد.

 

2 تیم حدود 2 هفته قبل در ورزشگاه نقش‌جهان در جریان رقابت‌های جام حذفی مقابل هم صف‌آرایی کردند که آن مسابقه حساس با برتری 4 بر 2 پرسپولیس به پایان رسید اما نکته مهم حضور پرشمار هواداران سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بود که بیش از ظرفیت مصوب 30 درصدی بود و حالا همین مسئله باعث شده تا هواداران پرسپولیس نسبت به تخصیص 4800 بلیت برای مسابقه حساس فردا معترض شوند.

 

ظرفیتی که افزوده شد ؛ 8 هزار تماشاگر در راه آزادی 

هواداران پرسپولیس معتقد بودند که باید تعداد بلیت بیشتری با توجه به ظرفیت حدود 78 هزار نفری ورزشگاه آزادی فروخته شود و مدیران باشگاه در روزهای گذشته در تعامل با شورای تامین استان تهران و البته مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به دنبال اخذ مجوز حضور بیشتر تماشاگران بودند اما به نظر می‌رسد در دست تعمیر بودن ورزشگاه آزادی باعث شده تا امکان حضور تماشاگر بیشتر وجود نداشته باشد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

ورزشگاه آزادی در حال حاضر در دست تعمیر است و طبقه دوم آن به هیچ عنوان قابل استفاده نیست و در طبقه اول هم برخی جایگاه‌ها در حال نوسازی است؛ با این‌وجود با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد که امکان خرید 3200 بلیت دیگر در سامانه فعال شود تا نزدیک به 8 هزار بلیت که معادل بیش از 10 درصد ظرفیت کل ورزشگاه آزادی است، برای مصاف حساس پرسپولیس – سپاهان فروخته شده باشد.

 

سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در واکنش به حواشی بلیت‌فروشی توضیح داد: «سازمان لیگ از حضور گسترده تماشاگران استقبال می‌کند، اما مسائل زیرساختی در این ورزشگاه در حال انجام است که تا زمان تمام شدن تعمیرات مشخص نیست که ظرفیت پذیرش هواداران چگونه خواهد بود. درخصوص زمان تمام شدن این تعمیرات و پذیرش ظرفیت بالای تماشاگران باید با مسئولان ورزشگاه آزادی صحبت کنید».

 

ماجرای تقسیم سکو ها ؛ سهم 80 درصدی سرخ ها ؟ 

باشگاه پرسپولیس روز گذشته بعد از اضافه شدن سهمیه جدید در سامانه بلیت‌فروشی برای خرید هواداران و اتمام ظرفیت تخصیص یافته، بیانیه‌ای را خطاب به هواداران خود صادر کرد و در این بیانیه از هواداران خود خواست که بدون بلیت به ورزشگاه آزادی مراجعه نکنند. در بیانیه باشگاه پرسپولیس آمده است: «در روزهای گذشته با توجه به درخواست‌های فراوان جامعه فوتبال به ویژه هواداران عزیز پرسپولیس، تلاش زیادی صورت گرفت تا سهمیه حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی افزایش یابد. مدیریت باشگاه برای این منظور از طریق کانال‌های ذیربط و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تلاش کرد و حالا متقابلا از هواداران گرامی خواهش می‌کنیم در صورتی که موفق به تهیه بلیت نشده‌اند یا برای تهیه آن اقدام نکرده‌اند، به هیچ عنوان راهی ورزشگاه نشوند، چرا که از ورود آن‌ها جلوگیری می‌شود».

مدیران باشگاه پرسپولیس در شرایطی از هواداران خود خواسته‌اند که بدون بلیت به سوی ورزشگاه آزادی روانه نشوند که هواداران سرخ‌پوش نسبت به تقسیم‌بندی انجام شده هم گلایه دارند. گفته می‌شود که نزدیک به 30 اتوبوس تماشاگر قرار است از اصفهان به تهران بیایند و تیم سپاهان را تشویق کنند که میزان ظرفیت برآورده شده برای هواداران تیم طلایی‌پوش را حدود 20 درصد نشان می‌دهد؛ آن‌هم در شرایطی که در دیدار اخیر پرسپولیس – سپاهان در ورزشگاه نقش جهان، فقط 10 درصد ورزشگاه به هواداران پرسپولیس اختصاص پیدا کرده بود و این مسئله هم چالش مهم دیگری است که پیش از تقابل فردای 2 تیم ایجاد شده تا پیش از آنکه سوت آغاز بازی به صدا در آید، حواشی مرتبط به این مسابقه فعالیت خود را آغاز کرده باشند!

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا