آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

خطری برای آبی و اناری‌ها؛ فروش بازیکن، تقدیرغیرقابل اجتناب بارسلونا

آبی و اناری‌ها باید از چند بازیکن فعلی خود برای حضور در نقل و انتقالات دل بکنند.

خاویر تباس، رئیس لالیگا در بیانی صریح و بی‌پرده فاش کرد بارسا اگر می‌خواهد وارد کارزار خرید بازیکنان جدید شود، باید دست به فروش چندین بازیکن بزند. لالیگا آبی و اناری‌ها را مجبور کرده تا تراز مالی خود را با معیارهای مد نظر این لیگ سازگار کنند و رئیس لالیگا عنوان می‌کند بودجه بارسا برای حضور در بازار نقل و انتقالاتی تابستان در شرایط فعلی منفی 200 میلیون یورو است. این یعنی تیم ژاوی اگر بازیکن جدید می‌خواهد باید از چند بازیکن فعلی خود دل بکند تا تراز مالی باشگاه در هزینه‌ها با قوانین حاکم بر لالیگا منطبق شود. به این بهانه به بررسی گزینه‌های احتمالی فروش بارسلونا می‌پردازیم.

 

اریک گارسیا ؛ نزدیک به در خروجی 

حتی پیش از خط و نشان خاویر تباس هم مدافع اسپانیایی تیم ژاوی مورد انتقاد بود و از گزینه‌های ترک بارسلونا به شمار می‌رفت. بارسا تا اینجای فصل گل‌های کمی دریافت کرده اما بخشی از آنها را وابسته به حضور اریک گارسیا در ترکیب می‌دانند و مدافع 22 ساله که حضور در آکادمی بارسلونا و منچسترسیتی را در کارنامه دارد، شاید از اصلی‌ترین بازیکنان مورد نظر بارسا برای فروش و جبران بودجه منفی این باشگاه در تابستان پیش رو باشد. بارسلونا در پست دفاع میانی مهره‌های قابل قبول‌تری را هم می‌بیند و به طور کلی در دفاع و حفظ دروازه کارنامه خوبی دارد. بنابراین شاید گارسیا از همین حالا باید به تیم بعدی خود فکر کند.

 

فرنکی دی یونگ ؛ داستانی ادامه دار

دیگر برای هیچ کسی پوشیده نیست ستاره هلندی آبی و اناری‌ها با عشق به پیراهن تیمش در نوکمپ گام برمی‌دارد. او بارسلونا و حضور در این تیم را دوست دارد و برای ادامه کارش در بارسا قید پیشنهادهای بزرگی را در تابستان گذشته زده بود. با این حال بارسا به فروش بازیکنانش به عنوان یک راهکار برای حفظ موضع در بازار نقل و انتقالات نگاه می‌کند و دی‌یونگ شاید با تمام علاقه‌اش به پیراهن آبی و اناری، طعمه شرایط مالی باشگاه محبوبش شود. او هنوز مشتری پر و پا قرص خود یعنی منچستریونایتد را در اختیار دارد و شاید فروش دی‌یونگ که بازیکن ارزانی هم نیست، بتواند بخش زیادی از مشکل بارسلونا را در مسائل مالی باشگاه حل کند. از دست دادن دی‌یونگ یک جراحی سخت و دردناک برای باشگاه و بازیکن خواهد بود که منظور جلوگیری از خسارات بیشتر انجام می‌گیرد. در صورتی که بارسا برای فروش ستاره‌هایش دست به کار شود، احتمالا دی‌یونگ با خبرهای زیادی مبنی بر جدایی‌اش از اردوی کاتالان‌ها مواجه باشد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

فرانک کسیه ؛ جدایی احتمالی 

لاپورتا در یکی از اولین اقداماتش برای ساختن بارسلونای جدید ستاره خط میانی میلان را به نوکمپ آورد. با این حال ستاره سابق سن‌سیرو در ورزشگاه جدید به درخشانی باشگاه قبلی خود نبود و کسیه از خریدهایی است که باشگاه خیلی زود به فروش آنها متمایل شده است. کسیه مشتریان دست به نقدی از لیگ برتر و سری‌آ دارد و پروژه فروش این بازیکن در صورت تمایل جدی بارسا به جدایی او، احتمالا خیلی زود به نتیجه برسد. با این حال از دست دادن هم‌زمان کسیه و دی‌یونگ دست ژاوی را در خط میانی تیمش خالی‌ می‌کند و در صورت جدایی فرانک کسیه، باشگاه فعلی او باید سریعا به فکر جانشین مناسبی برایش باشد.

آنسو فاتی ؛ ستاره نا‌راضی 

قرار بود با پوشیدن پیراهن اساطیر بارسلونا اسطوره جدید این باشگاه نام بگیرد اما آنسو فاتی با وجود نمایش‌های مناسب درون میدان باز هم با مرزهای اسطوره شدن فاصله زیادی را نشان داده است. در ماه‌های اخیر خبرهای زیادی از نارضایتی این بازیکن جوان از شرایطش در باشگاه هم به گوش رسیده که احتمال جدایی او را در پایان فصل قوت می‌بخشند. قیمت بالای فاتی با توجه به سن و سال کم او ممکن است از کلیدهای اصلی لاپورتا برای حل کردن مشکلات مالی باشگاه نام بگیرد و تیم‌های زیادی از لیگ برتر انگلیس هستند که هنوز هم حاضرند مبالغی بالاتر از قیمت تخمین‌زده شده برای فاتی را به منظور جذب این بازیکن پرداخت کنند. فاتی می‌خواهد ستاره تیمش باشد و این شرایط برای او فعلا در بارسا در دسترس نیست. ستاره ناراضی آبی و اناری‌ها هم در مدار فروش و جدایی از باشگاه دوران کودکی و نوجوانی‌اش قرار گرفته است.

 

رافینیا ؛ تردید بزرگ آبی و اناری ها 

او به اندازه حجم تبلیغاتی که در روزهای پیوستنش به بارسلونا می‌شد،خوب کار نکرده اما باز هم در بزنگاه‌هایی به کمک ژاوی و تیمش آمده است. کیفیت رافینیا هنوز هم قابل انکار نیست و شاید فقط اجبار بارسلونا برای سر و سامان دادن به اوضاع مالی، سران این باشگاه را مجبور به فروش و کادر فنی این تیم را مجبور به دل کندن از ستاره برزیلی کند. رافینیا هنوز هم مشتریان لیگ برتری مناسبی دارد و تیم‌های بزرگی هستند که تمایل دارند او را به خدمت بگیرند. ستاره ملی‌پوش سلسائو شاید از مورد تردیدترین بازیکنان بارسا برای پروژه فروش بازیکنانش باشد.

 

فران تورس ؛ بازگشت احتمالی

هنوز تا انتشار بیانیه خاویر تباس مبنی بر اجبار بارسلونا به فروش بازیکنانش چند ماهی مانده بود که رسانه‌های اسپانیایی از احتمال بازگشت فران تورس به منچسترسیتی یا لیگ برتر انگلیس نوشتند. با این حال در همان مقطع نیز دلیل چنین اتفاقی، مشکلات مالی بارسلونا عنوان می‌شد. تورس ستاره‌ای کارآمد و مفید برای ژاوی بوده و اگر چه در نوکمپ گل‌‌های زیادی به ثمر نرسانده اما کیفیت بازی و سرعت او بارها به کار تیمش آمده است. ستاره سابق سیتی که با 55 میلیون یورو پیراهن آبی و اناری را به تن کرده در صورت فروخته شدن می‌تواند بخش مناسبی از کسری بودجه بارسلونا را جبران کند.

 

سرخی روبرتو ؛ جدایی به دلایل فنی حتی با وجود تمدید 

او البته از توجه ژاوی دور نبوده و در دوران حضور مرد جوان نیمکت بارسلونا هم فرصت بازی مناسبی پیدا کرده است اما با گذشتن از 30 سالگی و افت سرعت و برخی دیگر از ویژگی‌های فنی، شاید بدون اجبار برای فروش هم روبرتو در لیست فروش بارسلونا جای می‌گرفت. با وجود اینکه کاپیتان دوم بارسا چند روز پیش قراردادش را تمدید کرد ، هنوز صحبت از مقصد آینده او جدی نشده اما اگر مشکلات بارسا در مسائل مالی با فروش بازیکنان دیگر حل نشود، ممکن است صحبت درباره مقصد روبرتو هم شکلی جدی پیدا کند. روبرتو تمام طول دوران فوتبالش را در بارسلونا بوده و خاطرات جذابی از او هم در ذهن بارسایی‌ها نقش بسته است. رفتن این بازیکن شاید به منزله ورود آبی و اناری‌ها به دورانی جدید و عبور از دوران سابق نام بگیرد.

 

بازیکنان قرضی 

چندین بازیکن دیگر هم هنوز شناسنامه بارسایی دارند و به صورت قرضی در تیم‌های دیگر توپ می‌زنند. سرآمد انها شاید کلمنت لنگله و «سرجینیو دست» باشند که در طی همین فصل هم بارها صحبت از باطل شدن شناسنامه بارسلونایی آنها به میان آمده و فروش بازیکنان قرضی از در دسترس‌ترین راه‌های لاپورتا برای انجام توصیه‌های خاویر تباس خواهد بود.

8 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا