آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

دربی تورین؛ حساس‌تر از همیشه در سایه جریمه یوونتوس

پس از سال‌ها یووه و تورینو برای جا گذاشتن یکدیگر به میدان می‌روند.

رقابت واقعی میان تیم‌های شهر تورین به سال‌ها پیش باز می‌گردد؛ وقتی که یووه به راحتی تیم اول شهرش نبود و در مقاطعی این عنوان را به رقیب همشهری واگذار می‌کرد. با این حال سرنوشت تلخ جریمه انضباطی برای بانوی پیر اوضاع کنونی را شبیه به سال‌های دور کرده و یووه و تورینو در حالی به مصاف هم می‌روند که تیم کوچک‌تر شهر تورین این شانس را دارد تا با برتری در این مسابقه در جدول بالاتر از حریف نامدارش بایستد و حتی برای یک هفته هم که شده تیم اول شهر خودش نام بگیرد.

 

دربی تورین از قدیمی‌ترین رقابت‌های مورد توجه در سری‌آ به شمار می‌رود که فاصله زیاد یوونتوس با همسایه‌اش در سال‌های اخیر این مسابقه را در ردیف رقابت‌های کم اهمیت لیگ ایتالیا قرار داده بود. این شرایط دستکم برای این هفته و در وضعیت کنونی جدول تغییر کرده و قرار است باز هم شهر تورین از تیم‌هایش در چارچوب یک رقابت واقعی و نزدیک استقبال کند.

 

یوونتوس؛ با قدرت برای غلبه بر سرنوشت

از آنها که سقوط به دسته پایین‌تر را هم پشت سر گذاشتند و به روزهای خوبشان بازگشتند، انتظاری هم جز این نداشتیم که از بحران جدید هم سربلند بیرون بیایند. غائله مشکلات حقوقی یووه ختم شده و آلگری و شاگردانش با قدرت در حال باز گرداندن امیدها به اردوی بیانکونری هستند. روند یووه در نتیجه گرفتن در بازی‌های اخیر قابل قبول و مطلوب بوده و این تیم سعی دارد با حفظ ثبات در کسب نتیجه به جایگاه واقعی خودش باز گردد و به همه رقبا بفهماند این زخم‌ برای از پا در آوردن بانوی پیر بیش از حد کوچک است. آنها در 6 بازی آخر خود در تمام رقابت‌ها 5 پیروزی را به دست آورده‌اند و 5 بار هم موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده‌اند. یووه که در جایگاه هشتم جدول قرار دارد امیدوار است با برتری در دربی پیش رو ضمن دیکته کردن تیم اول بودن در تورین به رقیب، به رده هفتم برسد و با حفظ فرم ایده‌آلش تا پایان فصل باز هم در جمع بزرگان سری‌آ بایستد. با این حال آلگری حساسیت‌های دربی را درک می‌کند و خصوصا در مورد دربی امشب می‌داند حریف طمع سبقت گرفتن از تیم نامدارش را در سر می‌پروراند. یووه و آلگری می‌آیند تا نشان دهند قرار نیست در شهر تورین اتفاق جدیدی رخ بدهد و یووه باز هم مستعد یک بازگشت از بحرانی بزرگ است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

تورینو؛ تنها فرصت برای تیم اول بودن

در سال‌های اخیر تورینو برای دیدن تیم همشهری‌اش در جدول رده‌بندی سری‌آ می‌بایست سرش را تا آسمان‌های بالای جدول بلند می‌کرد اما در شرایط فعلی و با نقره‌داغ شدن یوونتوس، آنها همسایه بزرگ خود را در نزدیک‌ترین حالت ممکن و با فاصله یک امتیاز در دسترس می‌بینند. این طلایی‌ترین فرصت برای باشگاه قدیمی و صاحب افتخار شهر تورین به شمار می‌رود تا بتواند با برتری در خانه حریف قدرتمند خود حتی برای یک هفته هم که شده تیم اول شهر تورین نام بگیرد. با این حال اوضاع نوسانی و نامطمئن تورینو جاه‌طلبی خاصی را برای این تیم تداعی نمی‌کند. آنها تا اینجای فصل فقط یک بار موفق شدند 2 بازی متوالی لیگ را با پیروزی پشت سر بگذارند و نتایج اخیر این تیم نشان از درخشش ویژه‌ و ترقی برای تورینو ندارد. از اوضاع فنی تورینو که عبور کنیم، شاید حساسیت بازی پیش رو و فرصت طلایی آن بتواند انگیزه ویژه‌ای برای شاگردان ایوان یوریچ بسازد تا ماموریت بزرگ شکست دادن یوونتوس را دنبال کنند. آنها حداقل می‌توانند برای رسیدن به این آرزوی بزرگ تلاش و هر چه توان دارند برای سبقت گرفتن تاریخی از تیم بزرگ همشهری خرج کنند.

 

سابقه رویارویی؛ تعظیم مقابل بانوی پیر

از سال 1995 تاکنون و در طول 35 مسابقه آخر 2 تیم، تورینو فقط یک بار موفق شده یوونتوس را از پیش رو بردارد و به برتری در دربی قدیمی شهر تورین برسد. یووه ماجرای حساسیت این مسابقه را به کلی پاک کرده بود و تاریخ این مسابقه را در مشت خودش دارد. بانوی پیر حتی در این فصل هم در دور رفت سری‌آ رقیب همشهری را شکست داد تا با 90 پیروزی در مقابل 44 برد تورینو جای هیچ شک و شبهه‌ای برای تیم اول بودن باقی نگذارد. اگر تورینو برنده بازی امشب نام بگیرد، این دومین پیروزی آنها در 27 سال اخیر در برابر یوونتوس خواهد بود.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

 

یوونتوس : 

برد مقابل اسپتزیا، برد مقابل فیورنتینا، برد مقابل سالرنتینا، باخت مقابل مونزا، تساوی مقابل آتالانتا

 

9 گل زده، 5 گل خورده، 3 کلین‌شیت و حداقل 3 گل زده در 3 مسابقه

 

تورینو : 

تساوی مقابل کرمونزه، باخت مقابل میلان، برد مقابل اودینزه، تساوی مقابل امپولی، برد مقابل فیورنتینا

 

6 گل زده، 5 گل خورده و 2 کلین‌شیت

3 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا