آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

دربی دلاکاپیتاله در حساس‌ترین شرایط؛ جنگ ابدی

رم و لاتسیو در شرایطی حساس و ویژه به مصاف یکدیگر می‌روند.

دعوای برادری میان پایتخت‌نشینان ایتالیا به خودی خود و بدون هیچ بهانه‌ای حساسیت کافی برای ساختن یک بازی مهیج و حساس را دارد و اکنون باید به این دعوا رقابت بر سر کسب سهمیه را هم اضافه کنیم تا اوج حساسیت و هیجان رقابت امشب میان تیم‌های رم و لاتسیو را بفهمیم.

 

آنها این بار نه فقط بر سر کینه‌های قدیمی بلکه به خاطر دستاورد بزرگ حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد هم با هم جدال می‌کنند. البته لاتسیو شرایط بهتری دارد اما رم هم چندان از رقیب همشهری‌اش دور نیست و یک پیروزی برای هر یک از تیم می‌تواند به برتری قاطع لاتسیو در رقابت کسب سهمیه یا رسیدن رم به این عرصه منجر شود. در کنار این همه بهانه برای حساس خواندن دربی پیش رو باید سابقه دعوای مورینیو با دستیاران ساری را هم اضافه کنیم و بدانیم امشب در رم آتش به پا می‌شود.

 

لاتسیو؛ کمین برای رده دوم

آنها که پیشتازی ناپولی را می‌بینند، شاهد افت میلانی‌ها هستند و یووه را گرفتار کسر امتیاز یافته‌اند، از خودشان می‌پرسند چرا باید به کسب سهمیه بسنده کنیم و به رتبه دوم جدول طمع نداشته باشیم؟ این سوال در این شرایط از سری‌آ کاملا به جاست و لاتزیو با امید زیادی به قرار گرفتن پشت سر ناپولی وارد زمین مسابقاتش می‌شود. تیم ساری در 10 بازی آخر خود در سری‌آ فقط یک باخت داشته، 4 بازی است که گل نخورده و در مدت اخیر میلان و ناپولی را هم شکست داده است. نکته خاص در مورد آخرین دستاورد ذکر شده برای عقاب طلایی فوتبال ایتالیا این است که آنها تیم مدعی و با صلابت ناپولی را در خانه‌اش و بدون گل خورده شکست دادند تا ثابت کنند در این فصل اهداف بلندی را در دست پیگیری دارند. لاتسیو فقط یک امتیاز با اینتر رده دومی فاصله دارد و این در حالی است که این تیم 3 باخت هم کمتر از نراتزوری در کارنامه خودش می‌بیند. عملکرد شاگردان ساری تا اینجای فصل خیلی خوب ارزیابی می‌شود و آنها دیدار رفت دربی در مقابل رم و به میزبانی حریف را هم با پیروزی پشت سر گذاشتند تا به عنوان یک مدعی در این فصل رقابت‌های باشگاهی ایتالیا به کارشان ادامه دهند. لاتسیو بدون تردید و با توجه به اهدافی که نتایج اخیر این تیم دنبال می‌کند در دربی امشب به دنبال پیروزی است و فقط یک برد شیرین خانگی در مقابل دشمن قدیمی است که سکونشینان آبی‌پوش المپیکوی رم را راضی به خانه می‌فرستد. عقاب‌ها می‌آیند تا از عملکرد خود دفاع کنند و برایشان مهم نیست سرمربی تیم حریف چقدر خاص و کاریزماتیک باشد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

رم؛ تلاش برای بازگشت به رقابت

در سوی دیگر میدان رم هم انگیزه‌های بزرگی را در سر می‌پروراند. بالاترین این انگیزه‌ها شاید انتقام شکست دور رفت در مقابل رقیب همشهری نام بگیرد اما این تمام ماجرا نیست. تیم مورینیو می‌تواند با کسب نتیجه از این مسابقه و گرفتن هر 3 امتیاز دربی شهر رم، ضمن سبقت از لاتسیو، ادعایش را برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا جدی‌تر کند. گرگ‌ها نوسان زیاد و غیر قابل قبولی را در هفته‌های اخیر سری‌آ داشته‌اند. آنها در 7 بازی گذشته خود موفق نشده‌اند 2 برد متوالی در لیگ را تجربه کنند و باخت‌های بد موقع، میهمان دربی امشب را در موقعیت ضعف نسبت به رقبایش قرار داده است. با این وجود رم روی نیمکت خود مورینیو را دارد؛ مردی که روزهای بزرگ‌تر از این را هم در کارنامه داشته و تجربه و کاریزمای آقای خاص قرار است میزبان را اذیت کند. نکته مثبت در مورد رم این است که در هر 13 بازی آخر خود در لیگ موفق به گلزنی شده تا بتواند مقداری از حجم انتقادات را نسبت به عملکرد هجومی خود در این فصل بکاهد. گرگ‌های پایتخت زخمی هم هستند و گرگ‌های زخمی گاهی خطرناک‌تر هم به نظر می‌رسند. زخم شکست در دیدار خانگی دور رفت مقابل لاتسیو فقط با یک پیروزی در روز میزبانی حریف جبران خواهد شد و مورینیو و تیمش به المپیکوی رم می‌آیند تا همه زخم‌های خود را در پیروزی بزرگ در دربی بزرگ پایتخت ایتالیا مداوا کنند.

سابقه و شرایط تیم‌ها

آنها به توافقی نسبی برای بازی‌های رو در رو دست یافته‌اند و در مسابقات اخیر به صورت یک بازی در میان موفق به پیروزی در مقابل یکدیگر شده‌اند. با این حال هنوز هم 68 پیروزی رم در مقابل 49 برد لاتسیو بهانه مناسبی برای کری‌خوانی رمی‌ها در رابطه با دربی پایختت ایتالیاست. در سوی مقابل هواداران لاتسیو هم رکورد یک باخت در 19 مسابقه بین سال‌های 1990 تا 1999 را برای کری‌خوانی در اختیار دارند. برادران رمی فوتبال ایتالیا با فرم‌های متفاوتی دشمنی خود را در المپیکو از سر می‌گیرند و هفته‌های اخیر سری‌آ شاهد برتری نسبی آبی‌پوشان بوده است. تسویه حساب مورینیو با دستیاران ساری هم می‌تواند توجه کارگردان تلوزیونی مسابقه را به همراه داشته باشد و در صورت رقم خوردن صحنه‌های پر التهاب در مسابقه پیش رو باید منتظر واکنش نیمکت‌ها هم باشیم.

 

فرم 2 تیم در 5 مسابقه آخر لیگ

 

لاتسیو:

تساوی مقابل بولونیا، برد مقابل سامپدوریا، برد مقابل ناپولی، برد مقابل سالرنتینا، باخت مقابل آتالانتا

 

4 گل زده، 2 گل خورده، 4 کلین‌شیت و حداکثر 2 گل در یک بازی

 

رم :

باخت مقابل ساسولو، برد مقابل یوونتوس، باخت مقابل کرمونزه، برد مقابل ورونا، تساوی مقابل لچه

 

7 گل زده، 7 گل خورده، 2 کلین‌شیت و گلزنی در تمام بازی‌ها

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا