آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

در انتظار تصمیم حساس دشان؛ امباپه، کاپیتان جدید خروس ها ؟

به احتمال فراوان دشان بازوبند تیم ملی فرانسه را به امباپه اهدا خواهد کرد.

از هفته آینده، وقفه بازی‌های ملی برای اولین بار پس از پایان جام جهانی 2022 قطر آغاز خواهد شد و تیم‌های ملی یکی پس از دیگری نام بازیکنان دعوت شده به اردوهایشان را می‌شناسند. فرانسه پس از نایب قهرمانی در جهان، خداحافظی برخی بازیکنان باتجربه‌اش نظیر کریم بنزما، هوگو یوریس و رافائل واران را شاهد بوده و در لیست اعلامی توسط فدراسیون فوتبال این کشور و به صلاحدید دشان، آبی‌ها برای تقابل با هلند و جمهوری ایرلند در مقدماتی یورو 2024، با 23 بازیکن در رقابت‌ها حاضر خواهند شد.

نکته جالب توجه لیست اعلامی فرانسه، دعوت از وسلی فوفانا برای انجام نخستین بازی ملی در کنار کفرن تورام بوده است. در غیبت هوگو یوریس به عنوان باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی فرانسه، شانس به میدان رفتن با مایک مانیان و آلفونس آرئولا خواهد بود. ضمن اینکه سرمربی پرافتخار تیم ملی فرانسه ترجیح داده برای بار دیگر از بازیکنان باسابقه تیمش از جمله اولیویه ژیرو، تئو هرناندس، گریزمان و آدرین رابیو دعوت به عمل آورد.

به احتمال فراوان درحالی که دیگر خبری از بنزما، یوریس و واران در ترکیب تیم ملی فرانسه نخواهد بود و ژیرو روزهای پایانی دوران حرفه‌ای خود را پشت سر می‌گذارد، دیدیه دشان برای انتخاب کاپیتان جدید تیمش قصد دارد به کیلیان امباپه، ستاره 24 ساله تیمش جلوتر از گریزمان، رابیو و حتی ژیرو اطمینان کند.

به نقل از منابع خبری نزدیک به رختکن تیم ملی فرانسه، دیدیه دشان قصد دارد پیش از اعلام تصمیم نهایی با برخی بازیکنان باتجربه تیمش در کنار امباپه جلسه‌ای برگزار کند تا مشکلی از بابت دودستگی رختکن پس از اهدای بازوبند به کیلیان پیش نیاید. او همچنین در نظر دارد کاپیتان‌های دوم و سوم تیمش را انتخاب کند تا ریسک کاپیتانی امباپه در تیم ملی را به حداقل برساند.

کیلیان پیش از این قدرت رهبری خود را در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن نشان داده بود و توسط کریستوف گالتیه، به‌عنوان کاپیتان دوم پاریس بازوبند را به بازو بسته بود. ستاره 24 ساله فرانسوی در این سن کم، 66 بازی ملی در کارنامه دارد، 2 جام‌جهانی و یک قهرمانی جهان را پشت سر گذاشته و در جام‌جهانی 202 درخشش خیره‌کننده‌ای از خود به نمایش گذاشت که با هت‌تریک در دیدار فینال همراه بود؛ هرچند آبی‌ها نتوانستند با موفقیت از عنوان قهرمانی‌شان دفاع کنند.

گروه نرم افزاری ماهور

امباپه که در 18 سالگی نخستین بازی ملی‌اش را انجام داد و در جمع باتجربه‌ترین‌های تاریخ تیم ملی فرانسه خیلی زود به نقطه عطف 60 بازی رسیده در صورت حضور در تمامی دیدارهای مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2024 قادر خواهد بود پیش از آغاز نخستین دیدار فرانسه در یورو 2024 از رکورد بازیکنان بزرگی نظیر نیکلاس آنلکا، کلود ماکلله، داوید ترزگه و میشل پلاتینی هم عبور کند و در جمع 25 بازیکن باتجربه در تاریخ تیم ملی فرانسه بایستد. او هم اکنون در 24 سالگی از امانوئل پتی، اریک آبیدال و کریستوف دوگاری بازی‌های ملی بیشتری در کارنامه دارد.

در صورتی که دشان بازوبند را به امباپه بدهد، نام او در کنار کاپیتان‌های بزرگی چون ژان پیر پاپن، میشل پلاتینی، زین الدین زیدان، تیری آنری، اریک کانتونا، مارسل دسایی و خود دیدیه دشان قرار خواهد گرفت؛ اتفاقی که بدون شک جوان اول جهان فوتبال شایستگی تجربه‌اش را داشته و دیر یا زود خواهد افتاد.

4 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا