آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رئال – بارسا: ترکیب عجیب فوتبال و هنرهای رزمی

درگیری های شدید و عجیب ال‌کلاسیکوی دیشب، چمن سانتیاگو برنابئو را به یک زمین مبارزه چند منظوره تبدیل کرده بود.

هواداران حاضر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی ال‌کلاسیکوی پنج‌شنبه شب این فرصت را داشتند تا در کنار یک فوتبال هیجان‌انگیز و حساس، صحنه‌هایی اکشن در حد مسابقات کشتی‌کچ را هم تماشا کنند. التهاب بیرون از ورزشگاه در اعتراض به اتهام اخیر وارد شده به باشگاه بارسلونا در رابطه با پرداخت رشوه به عضو سابق کمیته داوران فوتبال اسپانیا به داخل سانتیاگو برنابئو نیز کشیده شده بود. بارسا، صدرنشین مقتدر لالیگا در چنین جهنمی آمده بود تا شکست اخیر رئال در فینال سوپرجام اسپانیا را تکرار کند.

 

از همان لحظات نخست می‌شد پیش‌بینی کرد که خوزه لوییس مونترو کار سختی برای کنترل بازی در طول 90 دقیقه خواهد داشت؛ برای اثبات این ادعا نیاز به زمان زیادی نبود و یک درگیری غیرمعمول در دقایق نخست بین ستاره‌های جوان دو تیم، تشنج را به اوج رساند؛ فیلم و عکس‌های مربوط به این صحنه خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. در تصاویر یاد شده مهارت بالای وینیسیوس جونیور و فرانکی دی‌یانگ در رشته کشتی‌کج و کشتی آزاد (کار روی بالاتنه) را شاهد هستیم.

ماجرا از جایی شروع که دی یانگ در نزدیکی‌های محوطه جریمه بارسا دستان خود را دور کمر وینی انداخته و قصد گرفتن توپ و سرنگون کردن همزمان او را داشت. مقاومت و واکنش شدیدتر مهاجم برزیلی، ادامه این ماجرا بود. آن‌ها در این لحظات از دور به دو کشتی‌گیر شباهت داشتند که در سرپا برای خاک کردن حریف تلاش می‌کنند؛ برنده این کشتی، وینی جونیور بود که با یک فن کمر ماهرانه روی حریف را کم کرد؛ فنی که البته به قیمت یک کارت زرد برای او تمام شد.

گروه نرم افزاری ماهور

این اما تنها صحنه غیرمعمول بازی رئال مادرید و بارسلونا نبود و لحظه به لحظه این دیدار پر بود از تکل‌های بی‌محابا، خطاهای خشن و ضربه‌های یواشکی به بازیکن حریف. این جا بود که تقابل شاگردان کارلو آنچلوتی و ژاوی هرناندز بیشتر به یک رقابت آزاد رزمی شباهت پیدا کرده بود تا یک مسابقه فوتبال! بازیکنان دو تیم در اجرای خطاهای شدید و حرکاتی که بیشترین آسیب را به حریف وارد کند، با یکدیگر در رقابت بودند و به طور میانگین هر سه دقیقه یک بار، سوت داور به نشانه خطا به صدا در آمد.

پروژه مدرن‌سازی ورزشگاه خانگی رئال با هزینه بالا انجام گرفت و کاربری‌های متعددی علاوه بر استفاده از زمین چمن آن برای انجام بازی فوتبال اضافه شده و شاید هم این بخش دیگری از امکانات نهفته سانتیاگو برنابئوی جدید باشد که تا کنون از آن رونمایی نشده بود؛ ادغام دو رشته جذاب و پرهوادار -فوتبال/کشتی کج- در قالب یک مسابقه رسمی!

 

 

در این تصاویر، اقدام به گرفتن گلوی بازیکن حریف، حمله با دو دست از پشت به بازیکن حریف، انواع فنون چند امتیازی کشتی، فرود وحشتناک روی بازیکن سرنگون حریف درست مثل کشتی‌کج و سقوط‌های ترسناک بعد از برخورد بازیکنان با یکدیگر یا بعد از متحمل شدن تکل‌های خطرناک بازیکنان حریف را مشاهده می‌کنید که شاید دیگر هیچ گاه همگی آن‌ها را کنار هم در یک مسابقه فوتبال رسمی نبینید.

 

 

9 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا