آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رئال مادرید – لیورپول : عملیات غیر ممکن در برنابئو؛ لیورپول و رویایی در دوردست

رئال‌ مادرید برای ادامه تاخت و تاز آماده می‌شود و لیورپول برای صعود در برنابئو معجزه می خواهد .

وقتی آنفیلد با شعارهای همیشه جذابش با هیاهوی همیشه گرمش و با رنگ و روی همیشه قرمزش نتوانست از پس شاهکار رئال مادرید بربیاید و شب خوبی را برای لیورپولی‌ها رقم بزند، دیگر از سانتیاگو برنابئو چه انتظاری می‌توان داشت؟

 

خوش‌بین‌ترین هواداران قرمزهای آنفیلد هم روی به زبان آوردن رویاهای دوردست در شب پیش رو را ندارند. همه می‌دانند رئال مادرید سنگ بنای صعود را محکم گذاشته و به صعودی آسان به مرحله بعد فکر می‌کند. 5 گل در خانه لیورپول نشان می‌دهد رئال مادرید چه جسارت کم‌نظیری در کسب موفقیت‌ها دارد و خانه کهکشانی‌ها برای حذف دوباره رقیب انگلیسی رئال در حال تهیه و تدوین یک جشن است. کلوپ باید تیمش را فراتر از مرزهای فوتبال و هالیوودی روانه میدان کند تا شاید یکی از ستاره‌های لیورپول در نقش تام کروز ظاهر شود و ماموریتی غیر ممکن را برای نماینده انگلیس به انجام برساند. قرمزهای آنفیلد فقط با یک معجزه زنده خواهند شد.

 

رئال مادرید ؛ خطر دست کم گرفتن 

لالیگا روی خوشی به کهکشانی‌ها نشان نمی‌دهد و آنها قدم به قدم بارسلونا را در فاصله‌ای دورتر می‌بینند و از رسیدن به آبی و اناری‌ها مایوس می‌شوند. با این حال رئال یک خانه دیگر هم دارد و آن هم لیگ قهرمانان اروپاست. این خانه نقطه اتکای مادرید در تمام ادوارش به شمار می‌رود و آنقدر برای رئال خاطرات خوب داشته که این باشگاه در هر شرایطی بتواند روی خاطرات خوب بعدی از میدان بزرگ اروپایی حساب کند. شاگردان کارلتو جا مانده از بارسا به میدان بزرگی فکر می‌کنند که بارسلونا را در خودش نمی‌بیند. برد بازی رفت روحیه مادریدی‌ها را به شدت بالا برده و این موضوع هم جنبه‌های مثبت دارد و هم می‌تواند مستعد بروز جنبه‌های منفی باشد. لیورپول یک بار رقیب رئال را با یک بازگشت فوق العاده از پیش رو برداشته و میهمان برنابئو به اندازه کافی برای رقم زدم شگفتی و انجام کارهای بزرگ پشتوانه فکری و انگیزشی دارد. جنبه منفی برد رئال می‌تواند به دستکم گرفتن لیورپولی منجر شود که همین چند روز پیش دربی شمال انگلیس را با شکوه به سود خودش به پایان برد. البته ناگفته نماند نتیجه بازی بعد رقیب نشان داد حریف امشب رئال مادرید هنوز کاملا مداوا نشده و همچنان مستعد فرصت‌سوزی است. دستکم گرفتن لیورپول اما در هر شرایطی اشتباهی بزرگ به شمار می‌رود و از آنچلوتی بعید است که چنین اشتباهی را به کارنامه روزهای با تجربگی و پختگی‌اش اضافه کند. کهکشانی‌ها بازی رفت را کهکشانی بردند و برای بازی برگشت به یک برد منطقی و صعود آسان خود فکر می‌کنند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

لیورپول ؛ در انتظار معجزه 

شب‌ها و روزهای زیادی بوده که همه چیز بر علیه قرمزهای آنفیلد قرار گرفته و زمین و زمان در صدد خراب کردن لحظات لیورپولی‌ها بوده اما آنها ماجرا را بر خلاف جریان حاکم رقم زدند. کلوپ شاید در جلسه توجیه ستاره‌هایش بارها و بارها ویدئوی بازگشت در برابر بارسلونا را به آنها نشان داده باشد و به مهره‌هایش یادآوری کرده هیچ چیز غیر ممکن نیست. با این حال شکست در خانه برای تیم کلوپ بسیار سنگین بود و حتی هواداران بدبین لیورپول هم انتظار 5 تایی شدن در ورزشگاه خانگی را نداشتند. هواداران خوش‌بین لیورپول هم انتظار خلق شگفتی و صعود در مقابل رئال مادرید را ندارند. لیورپول و کلوپ برای انجام یک ماموریت غیر ممکن آماده می‌شوند؛ ماموریتی که هیچ کس انتظارش را ندارد و اگر انجام شود همان انتقام معروفی خواهد بود که هواداران تیم انگلیسی دوست داشتند باشگاه محبوبشان از رقیب اسپانیایی بگیرد. کلوپ در پایان مسابقه رفت دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالا آورد اما در مورد او می‌توان گفت شاید حتی این یک شگرد برای فریب رقیب بزرگ لیورپول باشد و مرد آلمانی شاید برای رقم زدن یک شب بزرگ در سانتیاگو برنابئو نیز برنامه‌هایی داشته باشد.

سوابق تیم ها

رئال با حذف در مرحله یک هشتم نهایی هرگز بیگانه نیست. آنها از سال 2005 تاکنون 8 بار در این مرحله لیگ قهرمانان را وداع گفته‌اند. آخرین تیمی هم که رئال را در این مرحله از رقابت‌ها حذف کرد یک رقیب انگلیسی بود. با این حال مادریدی‌ها در سال‌های اخیر آنقدر قهرمان شده‌اند که ناکامی‌هایشان به چشم نمی‌آید و کسی انتظار حذف مادرید را در این ایستگاه از مسابقات ندارد. لیورپول اما فقط 2 بار در تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان اروپا به شکل امروزی در مرحله یک هشتم پایانی مسابقات کنار رفته و معمولا این مرحله را با موفقیت پشت سر می‌گذارد. با این وجود اوضاع برای لیورپول عادی نیست و آنها در نزدیکی سومین حذف خود از لیگ قهرمانان در یک هشتم نهایی هستند. آخرین تیمی که لیورپول را در این مرحله از رقابت‌ها حذف کرد، یک رقیب اسپانیایی بود. از همه اینها که بگذریم طلسم نبردن رئال مادرید ماجرای دیگری دارد. قرمزها در 7 بازی آخر خود برابر قوهای سپید، نتیجه 6 مسابقه را واگذار کرده‌اند و به زحمت فقط به یک تساوی رسیده‌اند. آخرین پیروزی لیورپول در مقابل رئال مادرید به سال 2009 باز می‌گردد. طلسم نبردن رئال با نتیجه بازی رفت 2 تیم باز هم تمدید شد و اگر کلوپ بتواند همین یک طلسم را برای تیمش باز کند، بیش از پیش مرد محبوب آنفیلد خواهد شد. رقابت کلوپ و آنچلوتی نیز به سود مرد ایتالیایی در جریان است و طرف آلمانی برای رسیدن به رقیب بزرگش باید 3 بار کارلتوی بزرگ را شکست دهد.

 

فرم 2 تیم در 3 بازی آخر لیگ قهرمانان اروپا

 

رئال مادرید : 

برد مقابل لیورپول، برد مقابل سلتیک، باخت مقابل لایپزیش

 

12 گل زده، 6 گل خورده، بدون کلین‌شیت، حداقل 2 گل زده در هر بازی و 2 بازی با 5 گل زده

 

لیورپول : 

باخت مقابل رئال مادرید، برد مقابل ناپولی، برد مقابل آژاکس

 

7 گل زده، 5 گل خورده، 2 کلین‌شیت و حداقل 2 گل زده در تمام بازی‌ها

ترکیب احتمالی رئال مادرید و لیورپول

رئال مادرید (۳-۳-۴): کورتوا | ناچو ، رودیگر، میلیتائو، کارواخال | شوامنی، مودریچ، کروس | وینیسیوس، بنزما و والورده

 

لیورپول (۱-۳-۲-۴): آلیسون | الکساندر آرنولد، کوناته، فن دایک، رابرتسون | فابینیو و کیتا | صلاح ، ژوتا و خاکپو | نونیز

غایبان دو تیم رئال مادرید و لیورپول

رئال مادرید: مندی و آلابا (مصدوم)

لیورپول: دیاز، تیاگو، گومز ، رمزی ، بایجتیچ  و هندرسون (مصدوم) و کیتا (احتمالی)

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا