آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رئال مادرید و معمایی به نام خرید مهاجم؛ کهکشانی‌ها به دنبال گلزن

تیم آنچلوتی در تابستان به دنبال یک مهاجم کلاس جهانی خواهد بود.

این روزها عده‌ای از کارشناسان فوتبال ناکامی رئال مادرید در رسیدن به بارسلونا و فاصله ایجاد شده میان 2 تیم را معلول فرصت سوزی رئال در گلزنی می‌دانند.

 

مصدومیت‌های اخیر کریم بنزما هم این شائبه را بیشتر کرده که رئال مادرید باید یک مهاجم جوان برای تضمین گل شدن موقعیت‌های تیم استخدام کند. البته رئال پیش از اینها هم در جستجوی یک گلزن قهار و جوان بوده و نام‌های زیادی هم در این مدت به عنوان گزینه‌های مورد نظر مادریدی‌ها در رفت و آمد روی تیترهای رسانه‌های اسپانیایی بوده‌اند. به این بهانه گزینه‌های احتمالی رئال مادرید برای حل کردن معمای مهاجم جدید را بررسی می‌کنیم.

 

ارلینگ هالند 

ستاره نروژی تیم پپ گواردیولا در اولین فصل حضور هالند در لیگ برتر انگلیس با دیدگاهی مبنی بر زمان‌بر بودن انطباق او با سطح فوتبال باشگاهی انگلیس مواجه بود و عده زیادی معتقد بودند باید به او برای رسیدن به بهترین فرم زمان داد. ارلینگ هالند اما از قالب بچه‌غول خارج شد و تبدیل به هیولایی شد که خواب آرام را از دروازه رقبای سیتی می‌گیرد. او با فرمی پا به لیگ برتر گذاشت که گویا سال‌هاست در این لیگ بازی می‌کند و به جای نیاز داشتن به فرصت برای انطباق، فرصت صحبت کردن بیشتر را از کارشناسان فوتبالی گرفت و همه را تمجید وا داشت. هیچ باشگاهی نیست که نخواهد هالند را در اختیار داشته باشد و رئال مادرید هم از مدت‌ها پیش شرایط او را زیر نظر داشته است. با این حال سخت می‌توان پذیرفت سیتی و گواردیولا بخواهند فقط یک فصل این ماشین گلزنی را در اختیار داشته باشند و رئال مادرید اگر مایل است برای فصل بعد روی ارلینگ هالند حساب کند باید خیلی بیشتر از مبلغ تخمین‌زده شده برای قیمت او خرج کند و تازه باز هم هیچ اطمینانی برای جذب هالند در آغاز فصل آینده وجود نخواهد داشت. هالند فعلا نمی‌تواند به عنوان علاج فوری دردهای گلزنی رئال مادرید در نظر گرفته شود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

کیلیان امباپه 

قراردادی که او با پاری سن‌ژرمن امضا کرده همانقدر که برای ستاره فرانسوی خوب است، برای باشگاه هم بندهای مناسبی دارد و اصلا ناصر الخلیفی به این دلیل برای تمدید با امباپه دست و دلباز شد که مطمئن باشد این فوق ستاره در تیمش می‌ماند. با این وجود درخشش ادامه‌دار امباپه خیال خرید او را برای هر تیم بزرگی، همچنان و همیشه زنده نگه می‌دارد. می‌گویند رئال مادرید دیگر حاضر به مذاکره با پاریس بر سر انتقال امباپه نیست و ترجیح می‌دهد او را در پایان قراردادش به عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرد. این گفته‌ها را باید در پنجره نقل و انتقالات بعدی سنجید و شرایط و عناوینی که رئال مادرید در این فصل به دست می‌آورد یا از دست می‌دهد، می‌تواند موضع این باشگاه را در رابطه با ستاره بزرگی مانند امباپه تعیین کند. برای بررسی صحت و سقم ادعای رئالی‌ها مبنی بر عدم ارتباط مجدد با پاری سن‌ژرمن باید تا تابستان صبر کنیم و اگر نتایج این فصل کارد را به استخوان فلورنتینو پرس برساند، شاید او باز هم با ناصر الخلیفی برای صحبت راجع به امباپه بر سر یک میز بنشیند.

گونسالو راموس 

جام جهانی 2022 صحنه جالبی را پیش روی هوادران کریستیانو رونالدو و تیم‌های سابق او قرار داد. رونالدو از روی نیمکت به تماشای گلزنی ستاره جدید تیم ملی پرتغال می‌پرداخت و از نزدیک شاهد ربودن پستش در ترکیب تیم ملی بود. این نمایش صحنه ویژه دیگری هم داشت و آن هم هت‌تریک گونسالو راموس جوان بود. او دقیقا کاری را انجام داد که رونالدو در آن تبحر داشت. درخشش راموس اما به جام جهانی ختم نشد و ستاره تیم بنفیکا در عرصه باشگاهی در حال اغوای مشتریان بزرگ خودش است. آنها که با رونالدو کار کرده‌اند و از موهبت حضور فوق ستاره پرتغالی بهره برده‌اند، بدشان نمی‌آید جانشین احتمالی او در ترکیب تیم ملی را به خدمت بگیرند. گونسالو راموس 2 دستاورد روحی برای هواداران رئال مادرید خواهد داشت؛ اول اینکه می‌تواند وظیفه گلزنی در تیم را به عهده بگیرد و در تلاش برای تبدیل شدن به رونالدوی جدید آنها باشد. دستاورد دوم این است که او علاوه بر رونالدو بودن می‌تواند با تکیه بر نامش خاطرات سرخیو راموس را هم برای رئالی‌ها زنده کند. اگر هالند و امباپه در دسترس نباشند، گونسالو راموس گزینه خوبی برای رئال مادرید به شمار می‌رود و تنها مشکل ماجرای خرید این بازیکن می‌تواند به قیمت او مربوط شود؛ چرا که بنفیکا عادت دارد ستاره‌های پرورش یافته خود را با مبالغ هنگفتی به مشتریانش واگذار کند و این کار را به بهترین شکل ممکن بلد است.

 

هری کین 

شاید اگر شایعات مربوط به چند فصل قبل در رابطه با علاقه رئال مادرید به هری کین را دنبال می‌کردیم، احتمال بیشتری برای انتقال او را مادرید قائل بودیم. کین جوانی را پشت سر گذاشته و اکنون در مرحله پختگی و ورود به سال‌های آخر فوتبال خودش است. با این وجود گلزن اول تیم ملی انگلیس در حال حاضر پیر هم نیست و هنوز می‌تواند چند فصل دیگر را هم در بهترین فرم سپری کند. خبر موثقی از ادامه علاقه مادرید به کین به گوش نمی‌رسد و باید منتظر بود و شرایط خط حمله کهکشانی‌ها در آغاز فصل بعد را برای انتقال ستاره تاتنهام به این تیم در نظر گرفت. کین شاید با توجه به سن و سالش از گزینه‌های آخر کادر فنی مادرید برای پاسخ به معمای خط حمله باشد.

 

دوشان ولاهوویچ 

تا پیش از پیوستن به یوونتوس صحبت‌ها در مورد مقصد بعدی ولاهویچ از ایتالیا به سرتاسر قاره سبز می‌رسید اما پوشیدن پیراهن یووه نشان داد این بازیکن شاید هنوز به تمام ظرفیت‌های خودش دست پیدا نکرده و نیازمند کسب تجربه بیشتر از حضور در تیم‌های بزرگ است. ولاهویچ در یووه با افتی نسبی نسبت به دورانش در فیورنتینا مواجه شد تا مشتریان بعدی این بازیکن با وسواس بیشتری به او به عنوان یک خرید نگاه کنند. رئال مادرید البته شاید او را زیر نظر داشته باشد اما یقینا ولاهویچ انتخاب اول مادریدی‌ها برای پست مهاجم هدف نیست. با تمام این احوال باز هم نمی‌توان احتمال جذب او توسط رئال را نادیده گرفت و ظرفیت‌های موجود در این ستاره ممکن است برای هر تیمی وسوسه‌انگیز کننده باشد.

 

بنجامین سسکو 

ستاره اتریشی خط حمله سالزبورگ از بازیکنانی است که نوید نسل جدید فوتبال اتریش را می‌دهند و مورد توجه تیم‌های بزرگی از سراسر اروپاست. سسکو البته با لایپزیش قرارداد بسته و قرار است به این تیم منتقل شود اما راه به توافق رسیدن لایپزیش برای انتقال قرضی و بعدها دائمی سسکو هم هنوز بسته نیست. سسکو در بازی‌های این فصل آمار خیره کننده‌ای نداشته اما استعداد او برای تبدیل شدن به یک مهاجم گلزن و با کیفیت هنوز زیر سوال نرفته و رئال مادرید هم حتما عملکرد او را تحت نظر دارد. مهاجم جوان اتریشی مشتریان بزرگ دیگری هم دارد و باید منتظر بود و دید وضعیت این بازیکن چگونه پیش می‌رود و آیا گزینه‌ای برای رئال است یا خیر!

لزوم خرید مهاجم

آنچلوتی یک بار عنوان کرده بود تیمش به مهاجم جدید نیازی ندارد اما شاید اگر سوالی در این باره از او مجددا پرسیده شود با تردید بیشتری در این باره صحبت کند. در یک نظرسنجی در فضای مجازی که طیف وسیعی از هواداران رئال مادرید در آن شرکت داشتند، 95 درصد این هواداران اعلام کرده‌اند تیمشان به خرید مهاجم نیاز دارد. هنوز نامی با قطعیت به عنوان گزینه مورد نظر مادریدی‌ها عنوان نشده اما با نزدیک‌تر شدن به پایان فصل و رسیدن پنجره نقل و انتقالاتی تابستان باید منتظر خبرهای مهم و بزرگی برای پاسخ به معمای خط حمله رئال مادرید و همینطور پاسخ به درخواست 95 درصدی هواداران این تیم برای خرید مهاجم باشیم. بنزما موظف است خودش را برای رسیدن یک رقیب بزرگ آماده کند!

8 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا