آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رئال مادرید ۱-۰ لیورپول ؛ خبری از معجزه در برنابئو نبود

رئال مادرید پس از پیروزی یک بر صفر خانگی به دور یک چهارم نهایی رسید.

رئال مادرید در شبی که خیالش از بابت پیروزی قاطع دور رفت راحت بود از لیورپول پذیرایی کرد.

شاگردان کارلو آنچلوتی با ارائه یک نمایش جذاب توانستند از سد لیورپول عبور کرده و به عنوان آخرین تیم، رسماً راهی جمع 8 تیم نهایی مسابقات شوند. لیورپول که برای بازگرداندن شکست 5 گله دور رفت، باید حداقل 3 گل وارد دروازه مدافع عنوان قهرمانی می‌کرد، با 4 مهاجم تخصصی بازی را آغاز کرد اما درخشش خط هافبک رئال مادرید در این دیدار به حدی بود که نه صلاح، نه نونیز، نه خاکپو، نه ژوتا، نه هاروی الیوت و نه فیرمینو نتوانستند گلزنی کنند و این کریم بنزما بود که در نیمه دوم سرانجام از پس گشودن دروازه آلیسون بکر برآمد. در این دیدار، خط دفاعی رئال مادرید هم شب درخشانی را پشت سر گذاشت و به جز چند اشتباه نه چندان تاثیرگذار زیر پرسِ در ابتدا سنگین لیورپول در باقی لحظات بازی اجازه خودنمایی به مهاجمان لیورپول در هوی متالِ خسته و بی‌رمق نداد.

لیورپول نای گلزنی نداشت

ناچو و کارواخال در نیمه نخست نفس داروین نونیز را گرفتند و پس از خروج مهاجم اروگوئه‌ای از ترکیب و جابه‌جایی صلاح، او را از جریان بازی خارج کردند. در این دیدار که لیورپول باید تشنه گلزنی می‌بود، دروازه‌اش را بارها و بارها توسط رئال مادرید تهدید شده دید و قرمزهای آنفیلد نتوانستند موقعیت چندان جدی ایجاد کنند. در این میان، درخشش تیبو کورتوا در نیمه نخست باعث بسته نگه داشتن دروازه کهکشانی‌ها بود.

رئال مادرید که پیش از این در 27 مسابقه از دیدارهای حذفی لیگ قهرمانان اروپا، خارج از خانه؛ دور رفت را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، تنها یک بار نتوانست در دیدار دور برگشت از نتیجه محافظت کند و تنها باری که پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان مقهور بازگشت رقیب در دور برگشت شد به تقابل این تیم با آژاکس شگفت‌انگیز در فصل 19-2018 بازمی‌گردد. در آن دیدار، رئال در شرایطی بازی را واگذار کرد که ۲ بریک بازی رفت را پیروز شده بود و در خانه نتیجه را با 4 گل واگذار کرد.

کریم برای پیروزی کافی است

بنزما که در این دیدار پس از گلزنی با مصدومیت خفیف از بازی بیرون رفت و هفتمین گلش به لیورپول را زد، برای صد و بیست و نهمین بار در پیراهن رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شد و با رکورد سرخیو راموس در رتبه سوم باتجربه‌ترین بازیکنان تاریخ رئال در این رقابت‌ها برابری کرد. تنها ایکر کاسیاس (150) و رائول (130) بیش از این ۲ نفر در مسابقات با پیراهن رئال مادرید حاضر بوده‌اند.

گروه نرم افزاری ماهور

او همچنین با گلش در این دیدار به رکورد 33 گل در مسابقات دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا رسید و رکوردش را بالاتر از روبرت لواندوفسکی (30) و توماس مولر (26) بهبود بخشید. کریم تنها لئو مسی (49) و کریس رونالدو (67) را از این نظر بالاتر از خود می‌بیند.

شب رکوردشکنی میلنر

در نیمه نخست، رئال مادرید در شرایطی 9 شوت به سمت دروازه آلیسون زد که حتی یک توپ هم به تور نچسبید اما در بازی دور رفت به میزبانی آنفیلد، رئالی‌ها از همین تعداد شوت موفق شدند 5 گل به ثمر برسانند. لیورپول هم که در مجموع با 6 گل از دور مسابقات حذف شد، در این دیدار شاهد رکورد شکنی کاپیتانش، جیمز میلنر بود که موفق شد با 37 سال و 70 روز سن پس از دیوید بکام (37 سال و 335 روز) تبدیل به دومین بازیکن مسن انگلیسی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شود. او همچنین با هفتاد و سومین حضورش در دیدارهای لیگ قهرمانان به رکورد استیون جرارد در پیراهن قرمزهای آنفیلد رسید.

آوریلِ پر پیچ و خم در انتظار لیورپول 

این سیزدهمین شکست یورگن کلوپ با لیورپول در فصل جاری بود. آقای معمولی هرگز سابقه نداشته در جمع قرمزهای آنفیلد، طی یک فصل این میزان شکست را تجربه کند و نکته اینجاست که تا پایان فصل، لیورپول با وجود کنار رفتن از 3 تورنمنت لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی و جام اتحادیه، باید در 11 دیدار دیگر هم حاضر شود و دیدار بعدی آنها مقابل منچسترسیتی در استادیوم اتحاد خواهد بود. چلسی و آرسنال حریفان بعدی شاگردان کلوپ هستند.

4 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا