آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رحمتی سپاهان را هم متوقف کرد/ روزهای خوب تراکتور با «خمس» ادامه دارد

در ادامه دیدارهای هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران، طلایی‌پوشان اصفهانی مقابل آلومینیوم اراک به نتیجه تساوی رضایت دادند.

هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران با پیروزی تیم‌های پرسپولیس و گل‌گهر آغاز شد و ساعتی پیش استقلال در قائمشهر با وجود ارائه یک نمایش تهاجمی، مقابل نساجی متوقف شد تا آبی‌های پایتخت در کورس قهرمانی از رقبای‌شان عقب بیفتند. بعد از برد پرسپولیس و توقف استقلال، نوبت به انجام ادامه دیدارهای هفته رسید که سپاهان اصفهان در اراک میهمان آلومینیوم بود و در آخرین بازی امروز هم تراکتور تبریز در برابر صنعت‌نفت آبادان باید قرار می‌گرفت.

 

درخشش (( قائدرحمتی )) علیه تیم سابق

آلومینیوم اراک که در فصل جاری عملکرد درخشانی در مقابل تیم‌های مدعی داشته، با هدایت مهدی رحمتی امروز در خانه به دنبال متوقف‌ کردن سپاهان بود و شاگردان ژوزه مورایس هم در تلاش بودند تا بتوانند با کسب پیروزی صدر جدول را در تسخیر خود داشته باشند. اراکی‌ها با شکست در مقابل نساجی مازندران در جام حذفی پا به میدان مسابقه امروز گذاشتند و سپاهان هم با قبول باخت برابر پرسپولیس به دیدار امروز رسیده بود.

 

رضا مهدوی داور مسابقه امروز بود و از ساعت 16:30 در ورزشگاه امام خمینی اراک نبرد 2 تیم آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان آغاز شد. شاگردان رحمتی شروعی غافلگیرکننده داشتند و به دنبال رسیدن به گل برتری در دقایق ابتدایی بازی بودند که درخشش پیام نیازمند مانع از گلزنی هانسل زاپاتا شد. طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از شروع طوفانی آلومینیوم به دنبال گلزنی بودند که حسین پورحمیدی در آن‌سوی میدان به عنوان ستاره توانست بدرخشد و دروازه خود را بسته نگه داشت.

گروه نرم افزاری ماهور

 

محمود قائدرحمتی هافبک سابق سپاهان در دقیقه 16 از زاویه بسته با شوتی تماشایی دروازه سپاهان را فرو ریخت تا شاگردان رحمتی با یک گل از حریف اصهفانی خود پیش بیفتند. سپاهانی‌ها که به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند، با حرکت انفرادی امید نورافکن صاحب موقعیت گلزنی شدند و عیسی مرادی در روز غیبت شهریار مغانلو به دلیل محرومیت توانست در دقیقه 38 گل تساوی را وارد دروازه سفیدپوشان اراکی کند تا بازی به تساوی کشیده شود. در واپسین دقایق نیمه نخست، بازهم زاپاتا در موقعیت گلزنی قرار گرفت که درخشش پیام نیازمند به کمک سپاهان آمد و دروازه‌بان باتجربه طلایی‌پوشان باعث شد تا نیمه نخست با تساوی 1-1 به پایان برسد.

 

2 تیم در نیمه دوم نمایشی پایاپای داشتند و مهدی رحمتی و ژوزه مورایس در تلاش بودند تا با تعویض‌های خود بتوانند ریتم بازی را تغییر بدهند. هانسل زاپاتا ستاره امروز آلومینیوم جدی‌ترین موقعیت گلزنی را در نیمه دوم به‌دست آورد که ضربه ستاره سرعتی اراکی‌ها با اختلافی کم از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت. در دقایق پایانی مسابقه، تلاش بازیکنان 2 تیم برای رسیدن به گل بیشتر شد اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و حسین پورحمیدی و پیام نیازمند توانستند در مقابل حملات ایستادگی کنند تا نبرد حساس آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان با نتیجه تساوی خاتمه یابد.

 

سپاهان با تساوی در مسابقه امروز بعد از 6 برد متوالی در لیگ برتر متوقف شد تا شاگردان ژوزه مورایس با 43 امتیاز همچنان صدرنشین جدول لیگ بیست‌ودوم باقی بمانند. آلومینیوم اراک هم در ادامه نتایج خوب خود در مقابل مدعیان، موفق شد به مانند بازی رفت سپاهان را متوقف کند تا شاگردان رحمتی با 30 امتیاز در جایگاه هفتم جدول جای گیرند. طلایی‌پوشان اصفهانی در هفته بیست‌ودوم، یکشنبه چهاردهم اسفندماه میزبان هوادار خواهند بود و آلومینیوم اراک هم روز دوشنبه پانزدهم اسفندماه در انزلی به مصاف ملوان خواهد رفت.

برد ارزشمند شاگردان (( خمس )) در آبادان

صنعت‌نفت آبادان و تراکتور تبریز برگزارکننده آخرین مسابقه از روز دوم هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران بودند. نفتی‌ها در خانه به‌دنبال آن بودند تا بتوانند هم طلسم‌شکنی کنند و اولین برد خود در خانه را جشن بگیرند و هم اینکه از قعر جدول بگریزند و در نقطه مقابل، تراکتوری‌ها با انگیزه کسب پیروزی پیش از دیدار حساس با پرسپولیس به آبادان سفر کرده بودند و تقابل ادسون تاوارس و پاکو خمس به عنوان 2 سرمربی خارجی شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران از نکات جالب‌توجه مسابقه امروز بود.

 

محمدحسین زاهدی‌فر داور باتجربه فوتبال ایران قضاوت نبرد حساس امروز را برعهده داشت و 2 تیم صنعت‌نفت آبادان و تراکتور تبریز از ساعت 18 در ورزشگاه تختی آبادان کار خود را با قضاوت زاهدی‌فر آغاز کردند. زردپوشان آبادانی در دقایق ابتدایی مسابقه بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما رفته‌رفته تراکتوری‌ها توانستند مالک توپ‌ومیدان شوند و در دقیقه 14، روی پاس گوستاوو واگنین، رضا اسدی با شوتی پرقدرت دروازه صنعت‌نفت را هدف قرار داد که اشتباه فرزین گروسیان در جای‌گیری باعث شد تا گل اول بازی به سود تراکتور به‌ثمر برسد.

 

تراکتوری‌ها بعد از رسیدن به گل به حملات خود روی دروازه صنعت‌نفت ادامه دادند که در دقیقه 19 در شرایطی که حسین ساکی به‌دنبال برگشت دادن توپ از روی خط دروازه بود، توپ به سر رضا اسدی برخورد کرد و ستاره بلندقامت تراکتوری‌ها توانست گل دوم را وارد دروازه صنعت‌نفت کند تا خیلی زود خیال شاگردان خمس از پیروزی آسوده شود.

 

سرخپوشان تبریزی که با برد به رختکن رفته بودند، در نیمه دوم هم موفق شدند بازهم دروازه تیم میزبان را باز کنند و در دقیقه 75 مهدی هاشم‌نژاد روی یک شوت دیدنی گل سوم سرخپوشان تبریزی را به‌ثمر رساند. گل سوم تراکتور پایان بازی نبود و در دقیقه 87 مهدی ممی‌زاده یکی از گل‌های خورده تیم میزبان را جبران کرد تا در نهایت تراکتور بتواند با نتیجه 3 بر یک از سد میزبان خود بگذرد. رضا اسدی با 2 گلی که در آبادان زد، 8 گله شد و به صدر جدول گلزنان لیگ برتر صعود کرد.

 

سرخ‌پوشان تبریزی با پیروزی به‌دست آمده در آبادان، در جدول رده‌بندی 36 امتیازی شدند و جایگاه خود در موقعیت پنجم جدول را تثبیت کردند. صنعت‌نفت آبادان هم در ادامه روزهای بحرانی خود با 12 امتیاز قعرنشین لیگ بیست‌ودوم باقی ماند. تراکتوری‌ها در هفته بیست‌ودوم، یکشنبه چهاردهم اسفندماه در خانه میزبان پرسپولیس هستند و صنعت‌نفت آبادان هم در همان روز در رفسنجان میهمان مس خواهد بود.

 

در آخرین مسابقه از هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران، فردا (چهارشنبه) از ساعت 16 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز، تیم فولاد خوزستان پذیرای ملوان بندرانزلی خواهد بود.

 

نتایج هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران

 

دوشنبه هشتم اسفندماه

 

ذوب‌آهن اصفهان 1-0 مس کرمان

 

گل‌گهر سیرجان 2-1 پیکان تهران

 

پرسپولیس تهران 3-0 نفت مسجدسلیمان

سه‌شنبه نهم اسفندماه

 

هوادار تهران 0-1 مس رفسنجان

 

نساجی مازندران 1-1 استقلال تهران

 

آلومینیوم اراک 1-1 سپاهان اصفهان

 

صنعت‌نفت آبادان 1-3 تراکتور تبریز

 

ادامه برنامه رقابت‌های هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران

چهارشنبه دهم اسفندماه

 

فولاد خوزستان – ملوان بندرانزلی (ساعت 16)

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا