آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رونمایی از نسخه جدید سوپرلیگ اروپا/ رئال، بارسا و یووه به دنبال احیای پروژه ناکام خود

از نسخه جدید پروژه سوپرلیگ اروپا رونمایی شد، لیگی که قرار است با حضور 60 تا 80 تیم برگزار شود.

حامیان سوپرلیگ اروپا امروز (پنجشنبه) فاش کردند که می‌خواهند نسخه جدیدی از پروژه‌ای که دو سال پیش شکست خورد را راه‌اندازی کنند. بر اساس گزارش روزنامه «تلگراف» انگلیس؛ سوپرلیگ اروپا یک رقابتی چند لیگی (در چند سطح مختلف مثل لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس فعلی یوفا) متشکل از 60 تا 80 تیم بدون عضو دائمی خواهد بود و هر تیم حداقل 14 بازی در طول یک فصل انجام خواهد داد. کمپانی «A22 اسپورتس منیجمنت» که اسپانسر اصلی پروژه سوپرلیگ اروپاست، این خبر را امروز به طور رسمی اعلام کرد، این در حالی است که سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس در نبرد با اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برای احیای پروژه‌ جاه‌طلبانه خود هستند.

 

طبق ادعای این کمپانی؛ پروژه جدید نتیجه گفت‌‌وگوهای مفصل با باشگاه‌های سراسر اروپا در مورد مشکلات مالی پیش‌روی آنهاست. در چند ماه گذشته کمپانی «A22 اسپورتس منیجمنت» و سه باشگاه باقیمانده در پروژه سوپرلیگ اروپا حملات خود را بر ثروت باشگاه‌های لیگ برتری، تسلط آنها بر بازار نقل‌وانتقالات و تأثیری که بر سایر لیگ‌های اروپایی با معاملات تلویزیونی کم‌درآمد دارند، متمرکز کرده‌اند.

هنوز جزئیاتی در مورد چگونگی برگزاری این رقابت‌ها با حضور 60 تا 80 تیم منتشرنشده و مشخص نیست که ملاک تیم‌ها برای سقوط به لیگ‌های پایین‌تر سوپرلیگ اروپا یا صعودشان به لیگ‌های بالاتر به چه شکل خواهد بود. تیم‌ها اما بر اساس شایستگی ورزشی و با کسب مجوز از طریق عملکردشان در سطح لیگ‌های داخلی خود به رقابت‌های سطح مختلف سوپرلیگ اروپا راه پیدا خواهند کرد.

 

گروه نرم افزاری ماهور

کمپانی «A22 اسپورتس منیجمنت» حق یوفا و فیفا برای جلوگیری از تشکیل سوپرلیگ اروپا و تحریم باشگاه‌های سوپرلیگی در دادگاه را به چالش کشیده است، با این استدلال که نهادهای حاکم بر فوتبال اروپا و جهان از موقعیت خود تحت قانون رقابت اتحادیه اروپا سوء استفاده می‌کنند.

 

دادگاه دادگستری اروپا قرار است در سال جاری حکم نهایی خود را در مورد این پرونده صادر کند، اما نظر غیرالزام‌آوری که توسط وکیل کل در ماه دسامبر ارائه شد، گفت قوانینی که به یوفا و فیفا اجازه می‌دهد از تشکیل مسابقات جلوگیری کنند، با قوانین اتحادیه اروپا سازگار است.

 

آخرین روزهای فرورین ماه 1400 بود که سوپرلیگ اروپا با حضور 12 باشگاه موسس اعلام وجود کرد اما در پی فشارهای یوفا و فیفا، 6 تیم لیگ برتری منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از حضور در این مسابقات انصراف دادند که همین باعث شد برگزارکنندگان این پروژه جاه‌طلبانه 48 ساعت پس از اعلام رسمی شکل‌گیری این لیگ، تعلیق آن را اعلام کنند.

 

در ادامه باشگاه‌های اینتر، اتلتیکومادرید، یوونتوس و میلان هم از حضور در این مسابقات انصراف دادند، اما سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس از این پروژه کناره‌گیری نکردند و اعلام کردند همچنان به دنبال برگزاری این تورنمنت با فرمتی متفاوت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا