آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

زلاتان به تیم ملی سوئد بازمی‌گردد؛ رویای حضور در پنجمین جام ملت‌های اروپا

با اعلام سرمربی تیم ملی سوئد، ایبرا در صورت عدم مصدومیت به تیم ملی دعوت خواهد شد.

حضور زلاتان ایبراهیموویچ در مستطیل سبز، ظاهراً سکانس پایانی ندارد‌. مهاجم کهنه کار سوئدی به زودی 42 ساله خواهد شد و هم‌ اکنون پس از بازگشت از مصدومیت، توانسته در ترکیب میلان عنوان مسن‌ترین بازیکن غیر دروازه‌بان تاریخ سری آ را به نام خود بزند‌. او پیش‌تر رکورد الساندرو کاستاکورتا را شکسته بود و حالا سودای بازگشتی دوباره به تیم ملی را در سر می‌پروراند.

سوئد که در لیست تیم ملی‌اش برای حضور در یورو 2020، زلاتان باتجربه را به سبب مصدومیتش در اردوگاه میلان در اختیار نداشت، روزهای چهارم و هفتم فروردین ماه از چارچوب مسابقات انتخابی جام ملت‌های اروپا 2024 به‌ترتیب مقابل بلژیک و آذربایجان صف آرایی خواهد کرد و طبق اعلام یانه اندرشون، لیست تیم ملی برای حضور در این دیدارها عصر چهارشنبه اعلام خواهد شد.

او هست ؛ حتی اگر به میدان نرود ! 

سرمربی تیم ملی سوئد در پاسخ به سوالی با مضمون احتمال دعوت از زلاتان برای حضور در این دیدارها، پاسخ داد: «روز چهارشنبه خواهیم دید زلاتان در لیست حضور خواهد داشت یا نه! من پیش‌تر هم گفته بودم اگر زلاتان دچار مصدومیت نباشد و در کمال سلامتی بتواند در کنار ما باشد، حتی اگر کادر فنی برنامه‌ای برای بازی دادن به او نداشته باشد، از او دعوت خواهیم کرد تا با کاریزما و قدرت رهبری فوق‌العاده‌اش کنار تیم باشد و بازیکن‌ها را به سمت موفقیت سوق دهد. ما تاثیر حضور او در میلان را مشاهده کرده‌ایم و زمانی که ایبرا قادر به بازی کردن هم نباشد، تاثیر حضورش در رختکن تیم به وضوح مشخص است.»

بهترین گلزن تاریخ سوئد ، یک سال پس از آخرین بازی ملی 

بهترین گلزن تاریخ تیم ملی سوئد که در 121 بازی ملی، 62 گل به ثمر رسانده و با نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش فاصله‌ای 19 گله دارد، آخرین بار یک سال پیش و در چارچوب مسابقات پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی 2022 با پیراهن تیم ملی مقابل لهستان به میدان رفت؛ هرچند تیم ملی با قبول شکست مقابل لهستان از صعود به جام‌جهانی بازماند و زلاتان نتوانست در سومین جام جهانی دوران حرفه‌ای به میدان برود. او اولین بار پیراهن تیم ملی را در جریان یک دیدار رسمی، مقابل آذربایجان در انتخابی جام‌جهانی 2002 انجام داد و موفق به گلزنی هم شد. زلاتان پس از صعود تیم به دور نهایی مسابقات موفق شد 2 بازی در جام جهانی آسیایی انجام دهد و در جام‌جهانی 2006 با وجود عدم گلزنی، حضوری پر رنگ داشت.

طلسم جام جهانی پس از 2006 

طلسم جام‌جهانی برای ایبرا اما از 2010 آغاز شد و سوئد نتوانست در 2 دوره متوالی، جواز حضور در دور نهایی مسابقات جام جهانی را به دست آورد. او که در رابطه با غیبت خود و تیم ملی‌اش در جام جهانی 2014 گفته بود «جام جهانی بدون حضور من، بدون شک چیزی برای تماشا نخواهد داشت!» در مقدماتی جام‌جهانی 2018 موفق به جلب نظر اندرشون برای حضور در لیست نهایی نشد و به تبع مشکلاتی که با سرمربی پیدا کرد، با حضور تیم ملی سوئد در جام‌جهانی 2018 به جای ایتالیا به تیم ملی دعوت نشد و همه چیز تحت تاثیر تصمیم به خداحافظی‌اش، پس از عملکرد ضعیف در یورو 2016 بود. او در تورنمنت فرانسه در همه دقایق دور گروهی به میدان رفت و فقط توانست یک شوت در چارچوب بزند.

گروه نرم افزاری ماهور

یورو 2024 ، سکانس پایانی ؟ 

زلاتان اگر به تیم ملی دعوت شود و تا سال آینده، شرایط جسمانی‌اش به همین شرایط باقی بماند در پنجمین تورنمنت جام ملت‌های اروپا به میدان می رود. او پیش از این در یورو 2004، اولین تورنمنت اروپایی را تجربه کرده بود و این شانس را خواهد داشت تا پس از 20 سال درحالی که شانس حضور در یک دوره مسابقات را به تبع مصدومیت از دست داده، برای پنجمین بار در یورو به میزبانی آلمان حاضر شود. همه چیز به سلامتی زلاتان و نظر مثبت اندرشون، سرمربی که برای هشتمین سال متوالی هدایت بلوگولت را بر عهده دارد، بستگی خواهد داشت.

3 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا