آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

سپاهان خیلی زود صدر را پس گرفت/ صنعت‌نفت به لیگ یک نزدیک‌تر شد

روز نخست هفته بیست‌ودوم لیگ برتر با برتری سپاهان و مس رفسنجان به پایان رسید.

پرسپولیس در یک بازی دراماتیک و جذاب توانست در واپسین لحظات از تساوی در تبریز مقابل تراکتور بگریزد و گلزنی وحدت هنانوف باعث شد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی بتوانند با دستِ پر تبریز را ترک کرده و به تهران بازگردند. برتری لحظه آخری پرسپولیس باعث شد تا آن‌ها با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان به صدر جدول بروند و امیدوار به توقف سپاهان در خانه مقابل هوادار باشند. در اولین بازی هفته بیست‌ودوم هم پیکان در خانه مقابل ذوب‌آهن به تساوی بدون گل رضایت داد و در ادامه دیدارهای مهم هفته بیست‌ودوم، سپاهان در ورزشگاه نقش جهان برابر هوادار قرار گرفت و مس رفسنجان هم در دیداری خانگی مقابل صنعت‌نفت آبادان صف‌آرایی کرد.

 

هوادار در نقش جهان غافلگیر شد

سپاهان اصفهان بعد از شکست برابر پرسپولیس در جام حذفی و توقف هفته گذشته مقابل آلومینیوم اراک، برای بازپس‌گیری جایگاه خود در صدر جدول در آستانه تقابل حساس با پرسپولیس در لیگ برتر، باید امروز در خانه مقابل هوادار قرار می‌گرفت و شاگردان ژوزه مورایس راهی جز کسب پیروزی نداشتند. در نقطه مقابل، بنفش‌پوشان تهرانی بعد از برد تاریخی مقابل پرسپولیس به دنبال آن بودند تا بتوانند سپاهان را هم زمین‌گیر کنند، البته که برای مصاف حساس امروز ساکت الهامی 7 بازیکن کلیدی تیمش را در اختیار نداشت.

 

2 تیم از ساعت 18 در ورزشگاه نقش جهان کار خود را با قضاوت عباس راکی آغاز کردند و خیلی زود، حملات پردامنه سپاهان روی دروازه هوادار آغاز شد که ابتدا دروازه‌بان جوان تیم تهرانی توانست ضربه شهریار مغانلو را مهار کند اما در ادامه بازی، توپ‌گیری عالی فرشاد احمدزاده و شوت سرکش او به گوشه دروازه هوادار رفت تا در دقیقه 10 گل اول مسابقه به سود شاگردان مورایس به‌ثبت برسد. دقایقی بعد از گلزنی احمدزاده، اشتباه محمدرضا خالدآبادی و سماجت شهریار مغانلو برای کسب توپ باعث شد دروازه‌بان هوادار روی مهاجم سپاهان خطا کند که داور نقطه پنالتی را نشان داد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

رامین رضاییان پنالتی‌زن اول سپاهان در لیگ بیست‌ودوم بود اما ضربه پنالتی به‌دست آمده را شهریار مغانلو زد تا بتواند با گلزنی در دقیقه 13 مسابقه امروز، خود را به صدر جدول گلزنان برساند و در کورس رقابت از سایر مدعیان عقب نماند. در ادامه نیمه نخست، طلایی‌پوشان اصفهانی مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و به دنبال رسیدن به گل‌های بیشتر بودند که فرشاد احمدزاده توانست در دقیقه 32 به سود تیمش یک ضربه پنالتی دیگر بگیرد و بازهم دروازه‌بان جوان هوادار مرتکب خطای پنالتی شد.

 

خالدآبادی برای جبران اشتباه خود موفق شد ضربه رامین رضاییان که این‌بار او پشت توپ ایستاده بود را مهار کند تا دومین پنالتی سپاهان در مسابقه امروز به گل تبدیل نشود و بعد از این پنالتی از دست رفته، تلاش شاگردان مورایس برای رسیدن به گل سوم بی‌ثمر بود تا نیمه نخست با برتری 2 گله طلایی‌پوشان به پایان برسد.

 

حسین صادقی وینگر باتجربه هوادار خیلی زود توانست در دقایق ابتدایی نیمه دوم امید را به اردوی تیم هوادار بازگرداند و با شوتی محکم و دیدنی موفق شد دروازه پیام نیازمند را باز کند تا اختلاف به حداقل برسد. سپاهانی‌ها بعد از غافلگیری در دقایق ابتدایی نیمه دوم، بار دیگر مالکیت توپ را در اختیار گرفتند و روی دروازه هوادار خطرساز شدند و حتی محمد دانشگر توانست تیرک دروازه این تیم را به لرزه در بیاورد. گل سوم سپاهان با حرکت تیمی زیبای شاگردان مورایس در دقیقه 74 روی پاس میلاد زکی‌پور و ضربه تمام‌کننده ایگور کاتاتو به‌دست آمد تا با بردی پرگل در خانه، هفته بیست‌ودوم برای سپاهان به پایان برسد.

 

طلایی‌پوشان اصفهانی با پیروزی توانستند بار دیگر به صدر جدول لیگ بیست‌ودوم بازگردند و با 46 امتیاز یکه‌تاز جدول رده‌بندی باشند. هوادار تهران هم با 25 امتیاز در رتبه نهم جدول باقی ماند. شاگردان ژوزه مورایس در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر، باید روز شنبه بیستم اسفندماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف پرسپولیس بروند و بنفش‌پوشان تهرانی هم روز یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه در خانه پذیرای مس رفسنجان خواهند بود. گفتنی است که میلاد زکی‌پور مدافع چپ سپاهان که در مسابقه امروز یک گل هم برای تیمش ساخت، در دقیقه 44 از داور مسابقه اخطار گرفت و به دلیل 4 کارته شدن، شانس حضور در مصاف با پرسپولیس را از دست داد.

آتش‌بازی نارنجی‌پوشان در خانه

مس رفسنجان برای نزدیک‌تر شدن به کورس مدعیان امروز در خانه باید برابر تیم قعرنشین صنعت‌نفت قرار گرفت. شاگردان ادسون تاوارس با هدف زنده نگه داشتن کورسوی امیدشان به بقا در لیگ برتر به رفسنجان سفر کرده بودند و انگیزه‌های متفاوت 2 تیم باعث شده بود تا نبرد تیم‌های مس رفسنجان و صنعت‌نفت آبادان حساسیت ویژه‌ای به خود گیرد.

 

مهدی سیدعلی مسئولیت قضاوت مسابقه امروز را برعهده داشت و از ساعت 17 در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان نبرد 2 تیم آغاز شد. شاگردان محمد ربیعی در تیم مس بازی را تهاجمی آغاز کردند و خطای هند میثم تهی‌دست باعث شد تا در دقیقه 9 یک ضربه پنالتی به سود مسی‌ها اعلام شود که جفرسون باهیا توانست گل اول مسابقه را به سود نارنجی‌پوشان به‌ثمر برساند. در ادامه نمایش تهاجمی بازیکنان تیم میزبان، باهیا به درخشش خود ادامه داد و مدافع پیش‌تاخته مس توانست در دقیقه 18 با ضربه سر ارسال محسن آذرباد از روی نقطه کرنر را به گل تبدیل کند تا اختلاف 2 تیم به 2 گل برسد.

 

تاوارس بعد از شروع ضعیف تیمش در همان نیمه نخست تصمیم به 2 تعویض همزمان گرفت و طالب ریکانی و حکیم نصاری را به ترکیب تیمش اضافه کرد اما ورود ستارگان باتجربه هم منجر به گل برای تیم صنعت‌نفت در نیمه نخست نشد تا مسی‌ها با برتری 2 گله به رختکن بروند. شاگردان ربیعی به مانند نیمه نخست، در نیمه دوم هم تیم برتر زمین مسابقه بودند و در دقیقه 58، ارسال مهدی ترکمان از نقطه کرنر با ضربه سر مهرداد رضایی همراه شد تا سومین گل هم به سود مس وارد دروازه صنعت‌نفت شود.

 

مسی‌ها با وجود برتری 3 گله دست از نمایش تهاجمی خود بر نداشتند و با پی‌ریزی حملات سریالی روی دروازه صنعت‌نفت به دنبال رسیدن به گل‌های بیشتری بودند که در واپسین دقایق مسابقه، برخورد امید لطیفی مهاجم جوان مس رفسنجان با دروازه‌بان صنعت‌نفت از سوی سیدعلی پنالتی تشخیص داده شد که قائم اسلامی‌خواه در دقیقه (1+90) با ضربه‌ای چیپ توانست گل چهارم را به سود تیمش به‌ثمر برساند تا بهترین برد مس رفسنجان در دوران حضورش در لیگ برتر در مقابل صنعت‌نفت به‌دست آید.

 

شاگردان ربیعی با کسب پیروزی پرگل در مسابقه امروز توانستند در جدول رده‌بندی 34 امتیازی شوند و در رتبه ششم جدول جایگاه خود را تثبیت کردند. صنعت‌نفت آبادان هم با قبول یک شکست پرگل دیگر، گام بعدی را به سوی لیگ یک برداشت و همچنان شاگردان ادسون تاوارس با 12 امتیاز در قعر جدول لیگ بیست‌ودوم قرار دارند. مسی‌ها در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر باید روز شنبه بیستم اسفندماه در تبریز به مصاف تراکتور بروند و صنعت‌نفت آبادان هم روز دوشنبه بیست‌ودوم اسفندماه در خانه برابر ملوان بندرانزلی قرار خواهد گرفت.

 

ادامه دیدارهای هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران فردا (دوشنبه) به انجام می‌رسد که در مهم‌ترین مسابقه، استقلال از ساعت 16:45 در ورزشگاه آزادی تهران میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود.

 

نتایج هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران

یکشنبه چهاردهم اسفندماه

 

پیکان تهران 0-0 ذوب‌آهن اصفهان

تراکتور تبریز 2-3 پرسپولیس

مس رفسنجان 4-0 صنعت‌نفت آبادان

سپاهان اصفهان 3-1 هوادار تهران

برنامه ادامه دیدارهای هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران

دوشنبه پانزدهم اسفندماه

 

مس کرمان – فولاد خوزستان (ساعت 15)

ملوان بندرانزلی – آلومینیوم اراک (ساعت 15)

استقلال  – گل‌گهر سیرجان (ساعت 16:45)

نفت مسجدسلیمان – نساجی مازندران (ساعت 18)

10 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا