آخرین مطلباخباربازی هاداغمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شب سرنوشت ساز اورتون مقابل یونایتد؛ لمپارد امشب اخراج می‌شود؟

به نظر، فرهاد مشیری آخرین فرصت را به فرانک لمپارد خواهد داد .

شکست، شکست، شکست و باز هم شکست، خلاصه عملکرد اورتون در چند وقت اخیر تحت هدایت فرانک لمپارد است؛ تیمی که هر از چند گاهی برای بزرگان لیگ برتر دردسرساز می‌شد و در گذشته نه چندان دور، خود یکی از بزرگان بود.

این فصل اما تافی‌ها با مشکلات عدیده‌ای چه در فاز تهاجمی و چه در خط دفاعی دست و پنجه نرم می‌کنند و قبول شکست مقابل برایتون که با نتیجه سنگین رقم خورد، آنها را به منطقه سقوط، پایین‌تر از وستهام، بورنموث و ناتینگام فارست فرستاد. هرچند اختلاف امتیاز تیم سیزدهم جدول با منطقه سقوط در رتبه هجدهم تنها 2 امتیاز است اما اورتون تا اینجای کار کمترین پیروزی را در میان تیم‌های لیگ برتری تجربه کرده و اگر تساوی‌های متوالی این تیم در ماه اوت و اوایل سپتامبر نبود، آنها اکنون قعرنشین بودند.

تعویق بد موقع مصاف با آرسنال

بازی این تیم پس از درگذشت ملکه الیزابت، مقابل آرسنال بود که از اقبال بد شاگردان لمپارد در زمانی که بیشترین آمادگی را داشته و پس از آن 2 پیروزی متوالی به دست آوردند، به تعویق افتاد و حالا باید در ادامه در بدترین شرایطشان مقابل صدرنشین لیگ برتر به میدان بروند. اصلاً مشخص نیست لمپارد تا روز بازی مقابل آرسنال روی نیمکت این تیم باقی بماند و درحالی که جام حذفی تنها تورنمنتی است که برای اورتون درکنار لیگ برتر باقی مانده، آنها باید امشب مقابل منچستریونایتد صف‌آرایی کنند. شکست در این دیدار به احتمال فراوان فرهاد مشیری را قانع خواهد کرد تا حکم اخراج فرانکی را امضا کرده و به‌دنبال جانشین برای نیمکت سرمربیگری تیمش بگردد.

2 ماه از آخرین پیروزی اورتون می‌گذرد

آخرین پیروزی اورتون به ماه اکتبر بازمی‌گردد و آن هم در شرایطی به دست آمده که تافی‌ها در برهه‌ای سخت، پیش از آن به‌ ترتیب مغلوب تیم‌های منچستریونایتد، تاتنهام و نیوکاسل شده بودند. اورتون این فصل تنها مقابل وستهام، ساوتهمپتون و کریستال‌پالاس طعم پیروزی را چشیده و در جام اتحادیه به دست بورنموث از دور مسابقات کنار رفتند؛ در همان بازه‌ای که تیمِ لمپارد در لیگ نیز در فرصت کمتر از یک هفته، مقابل لسترسیتی و بورنموث طعم شکست را چشید. سومین خط تهاجمی ضعیف لیگ، اورتون را در منطقه سقوط جای داده و پس از برگزاری دیدار دور سوم جام حذفی مقابل شیاطین سرخ در نیمه دوم ژانویه، تافی‌ها باید مقابل ساوتهمپتون و وستهام به میدان بروند. پس از آن دیدارهای سخت از جمله تقابل با آرسنال و لیورپول فرا خواهد رسید و اگر تیمِ لمپارد با حداقل 4 امتیاز پا به دیدارهای ماه فوریه نگذارد، شاید مدعی شماره یک سقوط باشد.

شکست یونایتد هم آینده فرانکی را تضمین نمی‌کند

نمی‌توان فراموش کرد آنها فصل گذشته در آخرین هفته‌ها باقی ماندن در سطح اول فوتبال انگلیس را جشن گرفتند و این در شرایطی بود که فصل 21-2020، اورتون در رتبه دهم جدول و با فاصله امتیازی تنها 6 امتیاز تا منطقه کسب سهمیه لیگ اروپا و 8 امتیاز تا لیگ قهرمانان، فصل را به اتمام رسانده بود. سال 2023 برای این تیم با شکست سنگین مقابل برایتون آغاز شد و کسب تک امتیاز مقابل منچسترسیتی در واپسین روز سال گذشته را به حاشیه برد. حتی کسب پیروزی مقابل منچستریونایتد هم آینده لمپارد در مرسی‌ساید را تضمین نخواهد کرد و گروهی از هواداران اورتون در نامه‌ای از فرهاد مشیری خواسته‌اند حتی در صورت کسب پیروزی در جام حذفی و صعود به دور چهارم، لمپارد را از کار برکنار کند.

گروه نرم افزاری ماهور

لمپارد به بازی بعدی خواهد رسید؟

پیش از این، شایعاتی مبنی بر مذاکره مشیری با گزینه‌های جانشین از جمله وین رونی به گوش می‌رسید اما لمپارد معتقد است اتفاقاتی که اطراف باشگاه می‌افتد، برایش هیچ اهمیتی نداشته و صرفاً وظیفه دارد تا روزی که سرمربی این تیم است، بازی به بازی، روز به روز و هفته به هفته پیش برود. لمپارد از این بابت اطمینان دارد که اگر بازی بعدی در لیگ را تیمش با پیروزی پشت سر بگذارد از منطقه خطر خارج خواهند شد اما سوال اینجاست لمپارد در دیدار مقابل ساوتهمپتون، هنوز هم سرمربی اورتون خواهد بود؟

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا