آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

فولاد ۱-۰ الفیصلی؛ صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا با زیرکی «ساسان»

شاگردان «جواد نکونام» در شب گلزنی «ساسان انصاری» توانستند به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

فولاد خوزستان به عنوان تنها نماینده ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 23-2022 باتوجه به متمرکز شدن رقابت‌های مرحله حذفی به قطر سفر کرد تا کار خود را در این رقابت‌ها دنبال کند؛ آن‌هم در شرایطی که در رقابت‌های داخلی، مسابقات جام حذفی در جریان است اما حضور فولاد در رقابت‌های آسیایی باعث شده تا شرایط برای شاگردان جواد نکونام که 3 بازی خود در لیگ برتر را با شکست به پایان رسانده بودند، متفاوت باشد.

 

فولادی‌ها در مرحله گروهی در رقابت با تیم‌های شباب‌الاهلی امارات، الغرافه قطر و آهال ترکمنستان توانستند در قامت تیم صدرنشین به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند و الفیصلی عربستان هم با شگفتی‌سازی در یک گروه دشوار موفق شد بالاتر از تیم‌های نسف‌قارشی ازبکستان، السد قطر و الوحدات اردن به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود تا صدرنشینان گروه‌های سوم و پنجم لیگ قهرمانان آسیا در اولین مرحله حذفی خود مقابل هم قرار گیرند.

 

ترکیب فولاد ایران 

کریستوفر کنت، محمدامین حزباوی، عارف آقاسی، مهدی شیری (از دقیقه 90: محمد نژادمهدی)، وحید حیدریه، حمید بوحمدان، سینا مریدی، احسان پهلوان، اشکان دژاگه (از دقیقه 72: سعید واسعی)، روبرتو تورس (از دقیقه 84: سینا شاه‌عباسی) و ساسان انصاری

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: جواد نکونام

 

ترکیب الفیصلی عربستان

احمد الکسار، ولید الاحمد، احمد عسیری، یاسین برناوی (از دقیقه 87: علی السلطان)، جوزپ ووکوویچ (از دقیقه 87: مشال السبیانی)، عبدالعزیز آل شرید (از دقیقه 79: اسماعیل عمر)، صالح القمیزی، روسی (از دقیقه 79: عبدالله القحطانی)، عبدالرحمن الدوسری، ویلی سمدو و احمد الشمرانی (از دقیقه 72: عبدالمجید السوات)

 

سرمربی: مارینوس اوزونیدیس

 

احمد الکاف داور سرشناس عمانی مسئولیت قضاوت مسابقه امروز را برعهده داشت و در ورزشگاه الثمامه قطر که پیشتر تقابل حساس ایران و آمریکا در جام جهانی 2022 قطر برگزار شده بود، از ساعت 18:30 به وقت تهران نبرد تیم‌های فولاد خوزستان و الفیصلی عربستان با قضاوت الکاف در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد.

 

فولادی‌ها در نیمه نخست بازی را مالکانه آغاز کردند و به‌دنبال روزنه‌ای برای خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه حریف عربستانی بودند. الفیصلی بعد از صعودش به مرحله حذفی، روزهای خوبی را در فوتبال عربستان نگذراند و در لیگ یک این کشور حضور یافت. سفیدپوشان اهوازی به خوبی در نیمه اول توانستند مدیریت بازی را در دست بگیرند که بعد از چند حمله ناموفق، ساسان انصاری اولین موقعیت جدی بازی را به سود فولاد خلق کرد که شوت انصاری توسط الکسار مهار شد.

 

شاگردان نکونام بعد از موقعیتی که ساسان انصاری از دست داد، بازهم روی دروازه الفیصلی خطرآفرین شدند اما ضربات نهایی بازیکنان فولاد کیفیت لازم را نداشت تا نیمه اول، سرد و بی‌روح و با خلق کمترین موقعیت به پایان برسد. نیمه دوم را بازیکنان الفیصلی بهتر آغاز کردند و روی دروازه فولاد هم موقعیت ساختند اما ضربات بازیکنان تیم عربستانی جایی در چارچوب دروازه کریستوفر کنت نداشت.

ساسان انصاری کاپیتان باتجربه فولاد که امروز در نقش مهاجم هدف در ترکیب تیمش قرار گرفته بود، از اشتباه مهلک خط دفاعی الفیصلی بهترین استفاده را کرد و در دقیقه 64 توانست دروازه حریف عربستانی را باز کند. بعد از گلزنی انصاری، فشار بازیکنان فولاد روی دروازه الفیصلی ادامه داشت و آن‌ها به‌دنبال رسیدن به گل دوم بودند. اشکان دژاگه در محوطه جریمه حریف سرنگون شد اما داور عمانی نه‌تنها پنالتی تشخیص نداد که هافبک فولاد را با کارت زرد جریمه کرد.

 

سفیدپوشان اهوازی در دقایق پایانی بازی به خوبی توانستند از اندوخته یک‌گله خود حراست کنند و با مدیریت بازی از تک‌گل ساسان انصاری مراقبت کردند تا با وجود تعویض‌های متعدد سرمربی تیم الفیصلی، نتیجه بازی تغییری نکند و شاگردان جواد نکونام موفق شوند با عبور از سد حریف عربستانی، به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا در فصل 23-2022 صعود کنند.

 

شب گذشته هم تیم‌های الدحیل قطر و الشباب عربستان توانستند جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را به‌دست آورند و آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی در منطقه غرب آسیا هم از ساعت 21:30 امشب به وقت تهران میان تیم‌های الهلال عربستان و شباب‌الاهلی امارات که احمد نوراللهی را در ترکیب خود دارد، به انجام خواهد رسید و سپس قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی برگزار می‌شود.

 

گفتنی است که در منطقه شرق آسیا، مسابقات تا مرحله نیمه‌نهایی انجام شده و تیم اوراوا رد دایموندز ژاپن توانسته به مرحله فینال راه پیدا کند و قرار است مرحله یک‌چهارم نهایی در منطقه غرب آسیا هم روز پنجشنبه چهارم اسفندماه برگزار شود و مرحله نیمه‌نهایی هم روز یکشنبه هفتم اسفندماه به انجام می‌رسد تا تکلیف تیم فینالیست از منطقه غرب آسیا هم مشخص شود؛ مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی به مانند دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی به صورت متمرکز به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا