آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

لاتسیو ۱-۰ رم ؛ VAR علیه مورینیو و رم ۱۰ نفره

لاتسیو موفق شد با غلبه بر رم، موقتا به رتبه دوم جدول صعود کند.

دربی پایتخت فوتبال ایتالیا، یکشنبه شب از ساعت 20:30 به وقت تهران آغاز شد و درحالی که رقابت دو تیم حساسیت بسیار بالایی داشت، رم برای صعود به جمع 4 تیم بالانشین محکوم به پیروزی بود و لاتسیو هم نمی‌خواست شانس رسیدن به رتبه دوم جدول را از دست دهد.

دیدار بسیار پربرخورد تا پیش از پایان نیمه دوم یک اخراجی در آستین داشت و راجر ایبانیز، یکی از 3 مدافع رم پس از 2 تکل خطرناک تیمش را 10 نفره کرد. به تبع این اتفاق، آقای خاص که در کنار زمین حضور نداشت، از ابتدای نیمه دوم پائولو دیبالا، بهترین بازیکن فصلش را بیرون کشید تا از نتیجه تساوی محافظت کند اما ماتیا زاکانی، 20 دقیقه پس از آغاز نیمه دوم موفق شد دروازه جالوروسی را باز کند. در جمع بازیکنان ایتالیایی حاضر در 5 لیگ معتبر اروپایی، تنها وینچنزو گریفو (16) روی گل‌های بیشتری از ماتیا زاکانی تاثیر مستقیم داشته است. زاکانی این فصل در پیراهن لاتسیو 9 گل زده و 4 پاس گل ارسال کرده است.

تعویض‌های رم در ادامه کار و فشار لحظه آخری روی دروازه این تیم چاره‌ساز نبود و رم با نتیجه‌ای مشابه با دیدار رفت، دربی دلاکاپیتاله را برای دومین بار در فصل جاری به لاتسیو واگذار کرد و شانس رسیدن به رتبه سوم جدول را از دست داد. لاتسیو اما با کسب این پیروزی، 52 امتیازی شده و پیش از برگزاری دربی ایتالیا، بالاتر از اینتر در رتبه دوم جدول قرار گرفت.

در این دیدار نه چندان پر موقعیت، لاتسیو به تبع داشتن یک بازیکن اضافی، تنظیم نبض جریان دیدار را در دست گرفته بود و درخشش روی پاتریسیو بیش از ایوان پروودل به چشم آمد. در دقایق پایانی دیدار هم درحالی که رم برای گلزنی و بازگرداندن نتیجه تلاش می‌کرد، طی ثاینه‌هایی پر التهاب هر ۲ تیم یک اخراجی دادند. آدام ماروشیچ و بریان کریستانته با کارت قرمز مستقیم جریمه شدند و رم بازی را 9 نفره و لاتسیو 10 نفره به پایان رساند. داویده ماسا در این دیدار، مجموعاً 10 کارت مقابل صورت بازیکنان گرفت که 3 اخراج در پی داشت.

با این نتیجه، درحالی که بازی رفت را رم روی کاغذ میزبان بود و با یک گل به لاتسیو باخت، بیانکوچلستی برای نخستین بار از فصل 12-2011 در هر ۲ دیدار رفت و برگشت فاتح دربی رم شدند و رم پس از 11 سال در سری آ هر ۲ دربی رفت و برگشت را به رقیب باخت. آن فصل در پایان، لاتسیو پایین‌تر از اودینزه چهارم شد و رم به رتبه‌ای بهتر از هفتم دست پیدا نکرد. اختلاف 2 تیم در پایان فصل 6 امتیاز بود و اکنون در پایان هفته بیست و هفتم، رم 5 امتیاز کمتر از رقیب همشهری و فاصله‌ای به اندازه 2 رتبه در جدول رده‌بندی دارد.

گروه نرم افزاری ماهور
5 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا