آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

لسترسیتی – آرسنال ؛ حکم بقای راجرز در گرو خراب کردن آخر هفته توپچی‌ها

سرمربی لسترسیتی امروز در کینگ پاور به دنبال جلوگیری از یک شکست دیگر و اخراج است.

شمارش معکوس برای برندان راجرز روی نیمکت روباه‌های لیگ برتر انگلیس نه از زمان بازی‌های متوالی بدون برد این تیم در مقاطع مختلف فصل تاکنون و نه از زمان حضور لسترسیتی در منطقه سقوط بلکه از تابستان گذشته شروع شد؛ وقتی تیم راجرز تمایل به خرید هیچ بازیکنی نداشت و منفعل‌ترین تیم ممکن در فصل نقل و انتقالات بود. هیچ وقت به وضوح معلوم نشد مشکل لسترسیتی با خرید بازیکنان جدید در این تابستان چه بود و فقط دیدیم این روند در ژانویه و زمستان نقل و انتقالات هم ادامه دارد. ظاهرا سران باشگاه از سرمربی خود انتظار دارند با همین مهره‌ها تیم را حفظ کند و در جدول بالا بکشد؛ شرایطی که کار را برای راجرز دشوار کرده و این سرمربی امروز از بخت بد خود پس از شکست سنگین مقابل منچستر یونایتد، رقیب بزرگ دیگری را پیش روی خود می‌بینید. آرسنال می‌آید تا بقای راجرز را با اما و اگرهای بیشتری همراه کند و بقایای جایگاه او را از بین ببرد.

 

لسترسیتی؛ حال خوب باور نکردنی

شاید بیشتر بازیکنان ترکیب تیم برندان راجرز و حتی خود او هم باور نکنند اما در این تیم جیمی واردی و دنیل آمارتی هستند تا روایت کنند زمانی نه چندان دور و کمتر از یک دهه پیش، بازی این تیم برابر آرسنال رقابتی برای قهرمانی تعریف می‌شد. اکنون فاصله‌ها میان این 2 تیم از عرش تا فرش است و این آرسنال نیست که عرش دوره رقابتش با لسترسیتی برای قهرمانی در فصل 16-2015 را گم کرده باشد، بلکه روباه‌های لیگ برتر انگلیس فرش‌نشین شده‌اند. 6 باخت در 7 هفته ابتدایی فصل و ادامه فرم نامطلوب با وجود ایستادن در جایگاه چهاردهم با 24 امتیاز، خطر سقوط را بیخ گوش قهرمان سابق لیگ برتر انگلیس نگه می‌دارد و در کنار آن، خطر اخراج را برای برندان راجرز تشدید می‌کند. او از اولین روزهای شروع این فصل از گزینه‌های اخراج در لیگ انگلیس به شمار می‌رفت و اکنون پس از یک شکست سنگین مقابل منچستریونایتد احتمال متحمل شدن یک شکست سنگین دیگر در مقابل آرسنال را در میان کابوس‌هایش مرور می‌کند. این بازخوانی سرنوشت و روایت تاریخ فوتبال است که به تاریخ‌های جوامع بشری شباهت دارد. لسترسیتی به فاصله کمتر از 10 سال باز هم با آرسنال بازی می‌کند اما انگیزه قهرمانی فقط در یک سوی این رقابت باقی مانده و سوی آبی‌پوش آن با امید به بقا به میادین می‌آید. تیم راجرز پیش از بازی مقابل یونایتد 2 برد امیدوار کننده داشت و تا پیش از گل مارکوس راشفورد هم نمایش خوبی در بازی گذشته خودش نشان داد اما پس از خوردن گل به تنظیمات روزهای ابتدایی فصل بازگشت و بعید نیست آرسنال هم میزبانش را با همین فرم ملاقات کند. هواداران قدیمی و پرشور روباه‌ها، خونسردی راجرز روی نیمکت، نمایش‌های با کیفیت جیمز مدیسون و یوری تیلمانس و نتایج خوب گاه و بیگاه لستر، می‌خواهد به سختی بگوید حال روباه‌ها خوب است اما نگاهی کلی و از بالا به نتایج و عدم ثبات این تیم و جایگاه متزلزل لسترسیتی پاسخ می‌دهد؛ تو این حال خوب را باور نکن!

 

آرسنال؛ شروع دوباره به مقصد رویای بزرگ

تعقیب کنندگان آرسنال با توقف 3 هفته‌ای این تیم امیدهای زیادی را در سر می‌پروراندند و اوضاع می‌رفت به سمت بحرانی شدن شرایط آرسنال پیش برود. این روند حتی تا بازی مقابل استون‌ویلا هم ادامه داشت تا اینکه روح جاه‌طلب و قهرمانی‌جوی شاگردان آرتتا ناگهان در ویلاپارک بیدار شد. به یاد آورد که 3 بازی در خواب بوده، پیش از آن یکه‌تاز مسیر قهرمانی بوده و اکنون هم یک گل از تیم اونای امری عقب است. این روح مترقی به ساق‌های ستاره‌های ترکیب آرتتا دوید و بازگشتی 4 گله را برای آنها رقم زد تا آرسنال از شروعی دوباره برای رسیدن به رویای بزرگ خودش حرف بزند. اکنون دیگر فرقی نمی‌کند حریف بعدی لسترسیتی باشد یا یکی از 6 قدرت برتر لیگ انگلیس، میدان پیش رو خانه باشد یا میهمانی. تحت هر شرایطی آرسنال فقط برای پیروزی پا به میایدن می‌گذارد. کینگ پاور باید منتظر تاخت و تاز پسران آرتتا باشد و خودش را برای یک دفاع جانانه آماده کند؛ در غیر این صورت شکست سنگین بعدی برای لسترسیتی در خانه و در برابر آرسنالی‌ها خواهد بود. با این همه باید یادآور شویم آرسنال 5 بازی است که طعم کلین‌شیت را نچشیده و دروازه توپچی‌ها از هر مقطعی پیش از این بی‌دفاع‌تر به نظر می‌رسد و اگر آرسنال این ضعف را پوشش ندهد، شاید معجزه کینگ پاور برای میزبانش رخ دهد و رقبای منچستری به انتظار خود از این مسابقه برسند.

گروه نرم افزاری ماهور

سابقه رویارویی

برندان راجرز نه دل خوشی از آرتتا دارد و نه از تیم تحت هدایت او خاطرات خوبی برایش مانده است. 7 مسابقه، یک برد، یک تساوی و 5 باخت مقابل آرتتا، کارنامه سرمربی لسترسیتی را تشکیل می‌دهند و اوضاع او در مواجهه با آرسنال هم بهتر از این نیست. 4 مسابقه اخیر 2 تیم با برتری‌های رو به سنگین‌تر شدن توپچی‌ها پیش رفته است. آرسنال در 4 تقابل آخرش با میزبان امروز 11 بار دروازه این تیم را باز کرده و 3 گل هم دریافت کرده و 2 کلین‌شیت را در کارنامه دارد. در حقیقت وضعیت سوابق رویارویی 2 تیم دستکم در سال‌های اخیر هم شرایطی مشابه وضعیت فعلی 2 تیم را روایت می‌کند و زوایای مختلف این مسابقه از متن تا حاشیه، شرایط روحی و روانی بازی را برای تیم آرتتا بهتر می‌کنند. چقدر برای راجرز سخت خواهد بود با تیمی رقابت کند که هم صدرنشین لیگ است، هم مدعی اول قهرمانی، هم رو به جلو و هجومی بازی می‌کند و هم اعتماد به نفس ویژه‌ای از بازی‌های اخیرش مقابل لسترسیتی دارد. تنها چیزی که سکونشینان کینگ پاور به آن می‌بالند و هنوز هم این بالندگی ادامه دارد، فاصله بهترین گلزن تاریخ این مسابقه با اسطوره توچی‌هاست. جیمی واردی با 11 گل زده در این مسابقه و 5 گل بیشتر از تیری آنری بهترین گلزن تاریخ این مسابقه به شمار می‌رود و آخرین نقطه افتخار لسترسیتی در دیدار امروز مقابل آرسنال به شمار می‌رود.

 

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

لسترسیتی :

باخت مقابل منچستریونایتد، برد مقابل تاتنهام، برد مقابل استون‌ویلا، تساوی مقابل برایتون، باخت مقابل ناتینگهام فارست

 

10 گل زده، 10 گل خورده، بدون کلین‌شیت، 2 بازی بدون گل زده و 2 بازی با 4 گل زده

 

آرسنال :

برد مقابل استون‌ویلا، باخت مقابل منچسترسیتی، تساوی مقابل برنتفورد، باخت مقابل اورتون، برد مقابل منچستریونایتد

 

9 گل زده، 9 گل خورده، بدون کلین‌شیت و 2 بازی با حداقل 3 گل زده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا