آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

لیگ برتر انگلیس منچسترسیتی را توبیخ کرد/ احتمال سقوط تیم گواردیولا به دسته پایین‌تر

سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس، قهرمان فصل گذشته این مسابقات را به دلیل تخطی از قوانین مالی فوتبال جزیره توبیخ کرد که این می‌تواند برای پپ گواردیولا و شاگردانش گران تمام شود.

به نقل از پایگاه خبری اسکای اسپورت، سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس با نسبت دادن چند مورد تخلف مالی به باشگاه منچسترسیتی، قهرمان فصل گذشته جزیره را به نقض قوانین مالی فوتبال این سازمان متهم کرد.

 

اتهامات نسبت داده شده به باشگاه منچسترسیتی، مربوط به اطلاعات مالی مرتبط با درآمدهای باشگاه، جزئیات حقوق‌های پرداختی به مربیان و بازیکنان این تیم، مقررات یوفا، درآمدزایی، ثبات و همکاری با مسئولان بازرسی سازمان لیگ است. در همین راستا سازمان لیگ برتر انگلیس، پرونده اتهامات منتسب به باشگاه منچسترسیتی را برای رسیدگی به کمیسیونی مستقل ارجاع داده است.

آغاز تحقیقات سازمان لیگ برتر انگلیس درباره تخلفات باشگاه منچسترسیتی به ماه مارس سال 2019 برمی‌گردد و اسناد جمع‌آوری شده دربردارنده جزئیات تمامی فعالیت‌های مالی باشگاه از ماه سپتامبر سال 2009 تا پایان فصل 18-2019 می‌شود.

 

گروه نرم افزاری ماهور

سازمان لیگ برتر انگلیس در این مورد بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن آمده است: در ارتباط با ماده W82.1 اساسنامه لیگ برتر انگلیس، سازمان لیگ برتر تأیید می‌کند که امروز (ششم فوریه سال 2023) پرونده اتهامات باشگاه فوتبال منچسترسیتی را برای رسیدگی به یک کمیسیون مستقل ارجاع داده است. فعالیت این کمیسیون‌ها کاملاً مستقل از لیگ برتر و باشگاه‌های عضو آن است. مطابق با بندهای W19، W20 و W26 اساسنامه انضباطی لیگ برتر انگلیس، اعضای این کمیسیون توسط هیئت قضایی مستقل سازمان لیگ برتر انتخاب خواهند شد. پروسه رسیدگی قضایی به اتهامات باشگاه منچسترسیتی، مطابق بند W82 اساسنامه لیگ برتر انگلیس، به صورت محرمانه و خصوصی صورت خواهد گرفت و رأی نهایی در سایت رسمی سازمان لیگ منتشر خواهد شد. از این رو تا زمان اعلام حکم، سازمان لیگ برتر بیانیه‌ای دیگر در خصوص این پرونده منتشر نخواهد کرد.

 

به گزارش نشریه دیلی‌میل، در صورتی که اتهامات باشگاه منچسترسیتی تأیید شود، این باشگاه با مجازات‌های که می‌تواند شامل کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته‌های پایین‌تر باشد، مجازات خواهد شد. باشگاه منچسترسیتی هنوز نسبت به بیانیه سازمان لیگ برتر واکنشی نشان نداده است اما طبق اعلام منابع نزدیک به آن، مالکان امارات قصد دارد با تمام توان از خود دفاع کنند. این نشریه همچنین تعداد تخلفات باشگاه من‌سیتی را 100 مورد دانست.

باشگاه منچسترسیتی به سبب ولخرجی‌های بی‌پایانش در بازار نقل‌وانتقالات همواره جزو مظنون‌های اصلی تخطی از قانون بازی جوانمردانه مالی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا