آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

معمای خط دفاعی تیم ملی؛ «قلعه‌نویی» سورپرایز دارد؟

«امیر قلعه‌نویی» به دنبال انتخاب بهترین ترکیب دفاعی برای مصاف دوستانه با تیم ملی روسیه است.

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در مرکز ملی فوتبال و بعد از حضور تمامی لژیونرهای دعوت‌شده، از سوی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال رسماً معارفه شد؛ هر چند که امیر قلعه‌نویی پیش از این معارفه کارش را در تیم ملی آغاز کرده بود اما حالا این سرمربی باتجربه باید به سرعت خود را آماده حضور دوباره روی نیمکت تیم ملی کند. ملی‌پوشان فردا (پنجشنبه) از ساعت 20:30 به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران باید به مصاف تیم ملی روسیه بروند و قلعه‌نویی به دنبال انتخاب بهترین ترکیب است.

 

امیر قلعه‌نویی برای شناخت بهتر شرایط فنی بازیکنان، از 32 بازیکن برای حضور در اردوی ملی دعوت کرد که با توجه به غیبت سردار آزمون، شمار بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی به 31 رسید. یکی از دغدغه‌های سرمربی تیم ملی، چگونگی چینش آرایش خط دفاعی است و به نظر می‌رسد برخلاف دوره قبلی حضور قلعه‌نویی که او از سیستم 3 دفاعه استفاده می‌کرد، این‌بار این سرمربی باتجربه به سراغ دفاع 4 نفره خواهد رفت و همگان در انتظار انتخاب‌های نهایی ژنرال هستند.

 

زوج محبوب «اسکوچیچ»، رهبران تیم ژنرال؟

شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در دوره سرمربیگری دراگان اسکوچیچ جزو بازیکنان مورد علاقه این سرمربی کروات بودند و زوج خط دفاعی تیم ملی با حضور خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان شکل گرفته بود. در مسیر گذر از مراحل انتخابی جام جهانی، اسکوچیچ به ترکیب مورد علاقه دفاعی‌اش دست نزد و تصور می‌شد که قرار است زوج باتجربه در جام جهانی هم خط دفاعی ایران را تشکیل بدهند اما تغییر و تحولات روی نیمکت تیم ملی باعث شد تا شانس بازی آن‌ها در جام جهانی به حداقل برسد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

خلیل‌زاده در جام جهانی شانس بازی به‌دست نیاورد و کنعانی‌زادگان حضور یک‌نیمه‌ای مقابل تیم ملی انگلیس را تجربه کرد اما حالا با گذر از جام جهانی 2022 قطر و تغییرات روی نیمکت تیم ملی، مجدداً آن‌ها امید زیادی برای بازگشت به ترکیب اصلی تیم ملی دارند. امیر قلعه‌نویی با وجود عملکرد پرنوسان این 2 مدافع در لیگ ستارگان قطر، از آن‌ها خواسته تا در اردوی ملی حضور پیدا کنند و دور از ذهن نیست که سرمربی باتجربه تیم ملی برای چینش خط دفاعی، مجدداً به این زوج باتجربه اعتماد کند.

 

در انتظار یک آرایش تازه در خط دفاع؟

امیر قلعه‌نویی برای انجام 2 بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی روسیه و کنیا، از 5 مدافع میانی دعوت کرده و در شرایطی که روی نام مرتضی پورعلی‌گنجی خط قرمز کشیده و مجید حسینی را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، عارف آقاسی، محمدامین حزباوی و آرمین سهرابیان دیگر مدافعان میانی در دسترس قلعه‌نویی هستند.

 

سرمربی باتجربه تیم ملی در دوره حضورش در گل‌گهر، اعتقاد ویژه‌ای به سبک بازی آرمین سهرابیان داشت و همین مسئله باعث شده تا احتمال تشکیل یک زوج دفاعی جدید در تیم ملی تقویت شود. حزباوی در ماه‌های گذشته عملکرد درخشانی در تیم ملی جوانان و تیم فولاد خوزستان داشته و عارف آقاسی هم در جمع قرمزپوشان اهوازی جزو بازیکنان شاخص به شمار می‌رود.

 

تیم ملی ایران فردا (پنجشنبه) از ساعت 20:30 به مصاف تیم ملی روسیه خواهد رفت که همگان در انتظار ترکیب اولیه تیم ملی و شناسایی زوج مورد علاقه امیر قلعه‌نویی در خط دفاعی هستند. البته که با توجه به شرایط بازی دوستانه، احتمال تغییر و تحولات چندباره در ساختار دفاعی، وجود دارد اما با این‌حال، باید دید کدام بازیکنان در بازی دوستانه فردا فرصت بازی بیشتری را به‌دست می‌آورند.

4 / 100

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا