آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

منچسترسیتی – لایپزیش : شب سخت لایپزیش در اتحاد؛ سیتیزن‌ها و رویای قهرمانی اروپا

تیم پپ گواردیولا برای صعود در ورزشگاه خانگی آماده می‌شود.

اگر این بار منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپا حذف شود و خبرنگاری از پپ بپرسد چرا در این رقابت‌ها قهرمان نمی‌شوید، او دیگر نمی‌تواند بگوید چون رئال مادرید همیشه اینجا هست. سران سیتی و هوادران این تیم از سرمربی نابغه خود انتظار دارند از این مرحله عبور کرده باشد. سیتی و پپ در صدد این هستند که چنین عبارتی در مورد آنها به کار گرفته شود و وقتی از دیگران می‌پرسند چرا قهرمان نمی‌‌شوید پاسخ دهند چون منچسترسیتی همیشه اینجا هست. برای رسیدن به چنین دستاورد بزرگی، آبی‌های شهر منچستر باید سنگ بنای اولین قهرمانی خود را با غلبه بر رقیب آلمانی خود در مرحله یک هشتم پایانی مسابقات بگذارند. میزبان بازی امشب موفق به برتری در بازی رفت خود نشده و یقینا هر چه توان دارد برای یک پیروزی خانگی در مقابل لایپزیش ذخیره کرده است. بنابراین و با توجه به انگیزه‌های بالای تیم انگلیسی میدان، لایپزیش شب سختی را در اتحاد پیش رو دارد. البته نباید از ترقی، رشد و جاه‌طلبی میهمان آلمانی مسابقه هم غافل شد.

 

منچسترسیتی ؛ با تمام قدرت رو به جلو 

آنها 11 مسابقه است که در تمام رقابت‌ها هرگز بیش از یک گل در یک مسابقه دریافت نکرده‌اند و در 13 بازی پیشین خود فقط یک بازی را برای گلزنی از دست داده‌اند. تیم گواردیولا مثل تمام تیم‌هایش و مثل تمام دوران حضورش در منچسترسیتی از اولین لحظات بازی تا آخرین ثانیه‌ها در تمام قسمت‌های زمین و در تمام نواحی به دنبال رسیدن به دروازه حریف است. پپ ابزارهای لازم برای ساختن چنین شرایطی را هم تمام و کمال در اختیار دارد. اگر منچسترسیتی در یک هشتم نهایی مسابقات حذف شود، آتش طعنه به آنها تندتر خواهد شد و یقینا آنها نمی‌خواهند اجازه طعنه زدن به هیچ رقیبی بدهند و اعتماد به نفس منچسترسیتی بیش از رسیدن به جمع 8 تیم برتر اروپاست. تبدیل شدن هالند به هیولایی که از او می‌شناسیم هر خط دفاعی حتی شامل ستاره جوانی مانند یوشکو گواردیول را هم با ترس و دلهره مواجه خواهد کرد. منچسترسیتی در تمام ابعادش برای یک پیروزی خانگی آماده می‌شود و جلوگیری از این اتفاق نه فقط برای لایپزیش بلکه برای هر تیمی که در این مرحله مقابل سیتی قرار می‌گرفت هم دشوار بود. اتحاد می‌خواهد صعود قدرتمندانه و آسان تیمش به جمع 8 تیم برتر اروپا را شاهد باشد و با این صعود به روزهای بزرگ‌تر بعدی فکر کند. شاید در فوتبال خیلی چیزها غیر قابل پیش‌بینی باشد اما با کمی اغماض می‌توان گفت سیتی امشب غافلگیر نخواهد شد و آنها می‌آیند که بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند.

لایپزیش ؛ دفاع سخت در شهر منچستر 

نوسان تیم مارکو رزه در رقابت‌های مختلف و به طور خاص در لیگ آلمان، هواداران لایپزیش را برای رویارویی با منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا نگران می‌کند. نماینده بوندس‌لیگا 7 بازی است که در تمام رقابت‌ها 2 برد متوالی را تجربه نکرده و این در حالی است که آنها بازی پیشین خود را برده‌اند و اگر بنا به ادامه فرم اخیر باشد، باید قید بردن لایپزیش در بازی امشب را بزنیم. با این حال باید اضافه کرد بازیکنان لایپزیش از زمان شکست مقابل رئال مادرید، دیگر باختی در لیگ قهرمانان نداشته‌ و در این میدان بزرگ به اعتماد به نفس کافی رسیده‌اند. ضمن اینکه آنها همان تیمی که پپ سد راه قهرمانی‌اش می‌داند را در همین فصل شکست داده‌اند و مدال افتخار پیروزی در برابر رئال مادرید روی سینه لایپزیشی‌ها می‌درخشد. مصدومیت انکونکو کار رزه را در خط حمله لایپزیش دشوار کرده اما او در حال عادت کردن به نبود بازیکنی است که مدت‌هاست سودای رفتنش خبرهای مربوط به باشگاه را در بر گرفته. ماموریت سخت لایپزیش حفظ دروازه در ورزشگاه خانگی مقابل سیتی بود که این ماموریت با خوردن یک گل و کسب یک تساوی مهم تا حدی به انجام رسید اما ماموریت سخت‌تر آنها حفظ این دروازه در اتحاد خواهد بود. خانه منچسترسیتی جایی است که بزرگان زیادی از آن جان سالم به در نبرده‌‌اند و یقینا تیم آلمانی رقابت امشب با همین ذهنیت به انگلیس آمده و خودش را برای یک نبرد دشوار آماده می‌کند. اگر لایپزیش بتواند با دفاعی سخت و جانانه سیتی را از دور رقابت‌ها حذف کند، امشب به یکی از بزرگ‌ترین شب‌های تاریخ کوتاه باشگاه آلمانی تبدیل خواهد شد و جاه‌طلبی این باشگاه ثابت کرده آنها برای رسیدن به دستاوردهای اینچنینی از لحاظ روحی کاملا تجهیز شده‌اند. پاسخ به یک سوال بزرگ می‌تواند معادلات مسابقه پیش رو را حل کند و این سوال بزرگ و مهم در تقابل ارلینگ هالند با مدافع درخشان میهمان بازی شکل خواهد گرفت؛ نبرد تن به تن میان هالند و گواردیول به نفع کدام ستاره جوان تمام خواهد شد؟ اگر گورادیول بتواند امشب در پروژه سخت و شاید غیر ممکن مهار غول گلزنی سیتی موفق باشد، باید منتظر بیشتر شدن ولع مشتریانش و ارائه رقم‌های بزرگ‌تر برای جذب او باشیم و شاید همین منچسترسیتی مشتری اصلی ستاره کروات لایپزیش نام بگیرد.

 

گروه نرم افزاری ماهور

سوابق تیم ها 

آخرین بار موناکو بود که در فصل 17-2016 منچسترسیتی را در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا حذف کرد و از آن فصل به بعد سیتی همواره پای ثابت جمع 8 تیمه برترین‌های اروپا بوده است. حذف کردن چنین تیمی برای هر رقیبی از جمله لایپزیش دشوار به نظر می‌رسد. با این حال توجه به این موضوع که لایپزیش در 5 دوره حضور خود در لیگ قهرمانان یک بار به جمع 4 تیم پایانی مسابقات راه پیدا کرده نگرانی‌هایی را هم در اردوی آبی‌های منچستری بیدار می‌کند. لایپزیش فقط یک بار در این مرحله از مسابقات حذف شده و آن هم مقابل یک تیم انگلیسی بوده است. رویارویی‌های 2 تیم همواره برای هر 2 سوی میدان گل داشته و یک برد برای سیتی یک برد برای لایپزیش و یک تساوی نتیجه این رویارویی‌هاست که این 3 مسابقه در بر دارنده 14 گل بوده و نشان از احتمال پر گل بودن بازی پیش رو دارد.

 

فرم 2 تیم در 3 بازی آخر لیگ قهرمانان اروپا

 

منچسترسیتی : 

تساوی مقابل لایپزیش، برد مقابل سویا، تساوی مقابل دورتموند

 

4 گل زده، 2 گل خورده و یک کلین‌شیت

 

لایپزیش : 

تساوی مقابل سیتی، برد مقابل شاختار دونتسک، برد مقابل رئال مادرید

8 گل زده، 3 گل خورده، یک کلین‌شیت، گلزنی در تمام بازی‌ها و حداقل 3 گل زده در 2 مسابقه

8 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا