آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

منچسترسیتی – نیوکاسل : روز سرنوشت‌ساز لیگ برتر؛ نگاه توپچی‌ها به کلاغ‌ها

نیوکاسل و منچسترسیتی بازی مهم این هفته لیگ انگلیس را برگزار می‌کنند.

کلاغ‌های مترقی لیگ برتر انگلیس در اولین فصل از دنیای جدید و جذاب خود به خوبی رقبا را به دردسر می‌اندارند. البته آن‌ها مدعی قهرمانی نیستند و با تزلزل‌های اخیر برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هم به دردسر افتاده‌اند. این یعنی نیوکاسل نتوانسته جایی در معادلات قهرمانی پیدا کند اما این بار معادلات قهرمانی به سوی تیم ادی هاو آمده‌اند. نیوکاسل قرار است میهمان منچسترسیتی باشد و نتیجه این بازی بدون تردید در تعیین سرنوشت قهرمان لیگ مهم خواهد بود.

 

شاگردان ادی هاو همچنین در هفته‌های آینده در برابر منچستریونایتد و آرسنال هم بازی دارند و با توجه به آمار گل خورده نیوکاسل و شرایط این فصل این تیم به نوعی سرسخت‌ترین حریف مدعیان قهرمانی هم به شمار می‌روند. هر ایستادگی نیوکاسل در بازی امروز و بازی‌های مهم بعدی مقابل 3 تیم بالانشین جدول، نقش این تیم را در تعیین قهرمانی لیگ برتر انگلیس بیش‌تر خواهد کرد. توپچی‌ها تماشاگر ویژه بازی امروز سیتی و نیوکاسل خواهند بود.

 

منچسترسیتی؛ هرگز اشتباه نکن 

ساختار تیم‌های پپ گواردیولا به گونه‌ای است که کم‌تر با غافلگیری مواجه می‌شوند. آنها معمولا با برنامه‌ای کامل و از پیش تعیین شده به میدان می‌آیند و برای متوقف کردنشان باید برنامه‌ای کامل و از پیش تعیین‌ شده داشت. با این حال ساختار لیگ برتر انگلیس هم به گونه‌ای است که سیتی تحت هدایت پپ را بارها و بارها در همین فصل غافلگیر کرده است. گواردیولا برای بازی سخت امروز تیمش باید از همیشه برنامه دقیق‌تری چیده باشد تا توقف بازی رفت در برابر کلاغ‌ها برایش تکرار نشود. آبی‌های منچستری فرصت اشتباه ندارند و با اولین اشتباه، میدان را در اختیار رویا پردازی بیشتر توپچی‌ها قرار می‌دهند. آنها هر 4 بازی خانگی آخر خود در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و می‌آیند تا با پنجمین برد متوالی در ورزشگاه اتحاد به آرسنال بگویند دست‌بردار نیستند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

نیوکاسل؛ به خودت بیا 

نتایج آخر تیم ادی هاو در لیگ برتر انگلیس به انضمام شکست آن‌ها در فینال جام اتحادیه مقابل منچستریونایتد شباهت کمی به تیمی داشت که به سختی گل می‌خورد و به سختی هم امتیاز از دست می‌داد. کارشناسان شبکه‌های فوتبالی تعبیر خاصی را در مورد وضعیت این روزهای نیوکاسل به کار می‌برند. آنها می‌گویند تیم ادی هاو نفس بریده است. شاید این تعبیر چندان هم بیراه نباشد. کلاغ‌ها تا فصل و فصل‌های قبل برای سال‌های طولانی تلاش می‌کردند در میانه جدول باقی بمانند و این تلاش معمولا تا میانه‌های فصل نتیجه می‌داد. با این حال آنها این فصل را برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر انرژی سوزانده‌اند و هنوز هم هیچ کاری به انجام نرسیده است. تغییر ساختار ذهنی یک باشگاه ظرف یک فصل کار آسانی نیست و نیوکاسل اگر می‌خواهد به اهدافش در این فصل دست پیدا کند باید هر چه زودتر به خودش بیاید. جدال با منچسترسیتی یک تیغ دولبه برای شاگردان ادی هاو خواهد بود. اگر میهمان بازی امروز بتواند حتی یک امتیاز هم از سیتی مدعی و قدرتمند بگیرد، تقریبا می‌توان ادعا کرد از فرم بد هفته‌های اخیر بیرون آمده و متوقف کردن رقیبی به بزرگی سیتی به نیوکاسلی‌ها یادآوری می‌کند در چه جایگاهی هستند و چنین نتیجه‌ای سوخت دوباره برای ماشین در حال ترقی نیوکاسل به شمار می‌رود. از سوی دیگر شکست، شاید این باور را به کلاغ‌ها دستکم برای مدتی بدهد که رویاها و جاه‌طلبی‌ها سرابی بیش نبود و برای بزرگ شدن به به زمان بیشتری نیاز است. نیوکاسل امروز در میدانی قرار خواهد گرفت که مرز بین بزرگ بودن و معمولی بودن را از نزدیک لمس می‌کند و انتخاب می‌کند در کدام سوی این مرز بایستد.

سابقه رویارویی 

اگر برای حدس زدن نتیجه بازی امروز بخواهیم به سراغ سوابق رویارویی 2 تیم برویم، احتمالا با داده‌های مناسبی مواجه نخواهیم شد. سیتی و پپ تا بالاترین سرحد ممکن از خجالت کلاغ‌ها و ادی هاو در آمده‌اند و سابقه تقابل 2 تیم مخصوصا در سال‌های اخیر کاملا در مشت تیم آبی‌پوش شهر منچستر است. ادی هاو در 11 تقابل با پپ گواردیولا 10 شکست و یک تساوی دارد و یک بازنده تمام عیار نام می‌گیرد. با این حال در مورد تیمی مترقی و سرسخت مانند نیوکاسل نمی‌توان به سوابق اهمیت چندانی داد. آنها گذشته را پشت سر گذاشته‌اند و آینده است که تعریف دقیق وضعیت نیوکاسل را شرح می‌دهد. در حقیقت نیوکاسلی‌ها امروز علاوه بر تلاش برای ایفای نقش در مسیر قهرمانی، تقلا برای بازگشت به روزهای خوب و تمرین بزرگ بودن باید برای ساختن یک ذهنیت جدید در بازی‌هایشان مقابل سیتی هم کار کنند. سوابق و شرایط بازی امروز در همه جوانب نشان می‌دهند که این مسابقه برای کلاغ‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

 

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

 

منچسترسیتی : 

برد مقابل بورنموث، تساوی مقابل ناتینگام فارست، برد مقابل آرسنال، برد مقابل استون‌ویلا، باخت مقابل تاتنهام

 

11 گل زده، 5 گل خورده، 3 بازی با حداقل 3 گل زده و فقط یک کلین‌شیت

 

نیوکاسل : 

باخت مقابل لیورپول، تساوی مقابل بورنموث، تساوی مقابل وستهام، تساوی مقابل کریستال پالاس، برد مقابل فولام

 

3 گل زده، 4 گل خورده، 2 بازی بدون گل زده، حداکثر یک گل زده در هر بازی و 2 کلین‌شیت

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا