آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

نگاهی به دیدار الفصیلی عربستان – فولاد ایران؛ پیش به سوی بزرگترین افتخار

فولاد در دیداری از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فردا به مصاف الفصیلی عربستان می‌رود.

دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2022 در منطقه غرب در کشور قطر پیگیری می‌شود که در یکی از این مسابقات، فولاد خوزستان با الفصیلی عربستان بازی می‌کند. با حذف سپاهان و کنار گذاشتن استقلال و پرسپولیس از این فصل لیگ قهرمانان، فولاد تنها نماینده ایران است که روز دوشنبه 1 اسفند از ساعت 18:30 به مصاف حریف خود می‌رود.

 

اولین حضور در جمع 8 تیم برتر آسیا

فولاد در شرایطی که در جمع 8 تیم برتر لیگ قرار ندارد در صورت پیروزی در این دیدار برای نخستین بار به جمع 8 تیم نخست آسیا راه خواهد یافت. فولاد در گروه C مسابقات با شباب‌الاهلی امارات، الغرافه قطر و آخال ترکمنستان همگروه بود و بدون باخت با 12 امتیاز به عنوان تیم نخست به این مرحله صعود کرد. این تیم با یک گل خورده بهترین خط دفاعی مرحله گروهی را به نام خود زد.

 

الفضیلی هم در گروه E با نسف‌قرشی ازبکستان، السد قطر و الوحدات اردن همگروه بود و با 9 امتیاز در گروه خود اول شد. این اولین تجربه الفضیلی در لیگ قهرمانان آسیاست. در اتفاقی کم سابقه، تیمی در جمع 16 تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد که در بالاترین سطح لیگ داخلی کشورش حضور ندارد. این تیم در لیگ یک عربستان پنجم است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

پایان طلسم ناکامی مقابل عربستانی‌ها

ایران و عربستان به عنوان دو قطب اصلی فوتبال غرب آسیا شناخته می‌شوند. تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بیش از هر کشوری با عربستانی‌ها دیدار داشته‌اند. در 118 تقابل نمایندگان ایران و عربستان، عربستانی‌ها 49 بار به پیروزی رسیدند. 46 مرتبه برد با تیم‌های ایرانی بوده و 23 بازی مساوی شده است. در تقابل‌های اخیر اما کفه ترازو کاملاً به نفع تیم‌های عربستانی سنگینی می‌کند و در 10 رویارویی قبلی، نمایندگان ایران تنها یک برد داشته‌اند. بهترین پیروزی یک تیم ایرانی مقابل یک تیم عربستانی به فولاد خوزستان تعلق دارد که در سال 2014، در عربستان الفاتح را 5 بر یک شکست داد و امیدوار است تا دوباره به یک پیروزی درخشان مقابل عربستانی‌ها دست یابد. فولاد برابر نمایندگان عربستان به 2 پیروزی، 2 تساوی و 2 شکست دست یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا