آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

نگرانی ایتالیایی‌ها از قرعه‌کشی لیگ قهرمانان؛ دربی میلان ؟ این بار نه!

احتمال برخورد تیم‌های ایتالیایی در مرحله یک چهارم نهایی به یکدیگر وجود دارد.

پس از صعود قابل پیش‌بینی ناپولی به جمع تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، حالا رسماً 3 تیم ایتالیایی در جمع 8 تیم برتر مسابقات حضور دارند و چنین اتفاقی برای نخستین بار پس از فصل 06-2005 رخ می‌دهد و برای اولین بار در تاریخ، به جای یوونتوس، این ناپولی است که در کنار اینتر و میلان راهی این مرحله شده است.

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی روز جمعه از ساعت 14:30 به وقت تهران در شهر نیون سوئیس انجام خواهد شد. پیشکسوتان و برخی هواداران فوتبال ایتالیا از این موضوع استقبال نخواهند کرد که تیم‌های ایتالیایی در این مرحله به یکدیگر برخورد کرده و رویایشان به دست یکدیگر به خط پایان برسد. هرچند احتمال چنین رخدادی کم است که هر 3 تیم ایتالیایی به 3 تیم غیر ایتالیایی در این مرحله برخورد کنند اما از طرف مقابل، چنین احتمالی هم دور از تصور نیست ایتالیایی‌ها مجبور نباشند در مرحله ماقبل نیمه‌نهایی یکدیگر را از دور مسابقات کنار بزنند.

حساب ناپولی جداست

میلان، به عقیده بسیاری کارشناسان فوتبال تا همین مقطع از مسابقات نیز حضورش راضی کننده است و کمتر کسی از شاگردان پیولی انتظار دارد راهی نیمه نهایی شوند و اینتر هم دیگر تیمی بوده که به شکل چندان مقتدرانه‌ای پا به این مرحله از مسابقات نمی‌گذارد. از طرف مقابل اما ناپولی با قلع و قمع کردن رقبا به جمع 8 تیم نهایی رسیده و بسیاری پارتنوپی را یکی از شانس‌های قهرمانی می‌دانند. حتی پپ گواردیولا، ناپولی را برترین تیم اروپایی در مقطع فعلی می‌داند.

پیش از این، استفانو پیولی گفته بود ترجیح می‌دهد در مرحله یک چهارم نهایی به هر تیمی غیر از تیم‌های ایتالیایی برخورد کند و در ظاهر، مشکلی از بابت تقابل با رئال یا منچسترسیتی و حتی بایرن‌مونیخ ندارد اما کمتر هوادار میلان ترجیح دهد تیمش با قرعه‌ای سخت روبه‌رو شود و ترجیح برخی از آنها، تماشای دربی دلامادونینا برای سومین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در هزاره سوم است.

دیگر سن‌سیرو با مه‌آتزا فرقی ندارد

پیش از این و در قرن بیست‌‍‌ویکم، اینتر و میلان 2 بار در لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند. یک بار در فصل 05-2004 میلان مقتدرانه در مجموع با 5 گل از سد رقیب همشهری گذشت، در نیمه نهایی آیندهوون را از سد راه کنار زد و در فینال تراژیک استانبول بازی را در ضربات پنالتی به لیورپول واگذار کرد. بار دیگر هم میلان فاتح دربی در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، به لطف تک گل زده در خانه حریف شد و در نهایت با غلبه بر دیگر تیم ایتالیایی (یوونتوس) در ضربات پنالتی فینال اولدترافورد، عنوان قهرمانی را برای ششمین بار در تاریخ از آنِ خود کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

در اصل، میلان و اینتر هر ۲ دیدار رفت و برگشت را در استادیوم سن‌سیرو به انجام رساندند اما پس از تساوی بدون گل در بازی رفت، میلان بازی برگشت را روی کاغذ میهمان بود و درحالی که بازی با نتیجه یک بر یک به اتمام رسید، صعود به فینال سهم روسونری شد. البته که چنین اتفاقی اکنون با توجه به حذف قانون گل زده در خانه حریف، دیگر ممکن نیست رخ دهد.

اتفاق نظر میان هواداران اینتر و میلان

در همین راستا، الساندرو کاستاکورتا، کامبیاسو و بپه برگومی، پیشکسوتان نام‌آشنای فوتبال ایتالیا اعلام کردند هرگز مایل به رخداد دوباره چنین اتفاقی نیستند. برگومی، اسطوره تک باشگاهی اینتر در دهه 80 و 90 میلادی که اکنون به‌عنوان کارشناس و گزارشگر اسکای فعالیت می‌کند، سه‌شنبه شب در استادیوم دراگائو حاضر بود و در واکنش به صعود تیم محبوبش از این مرحله، اعلام کرد هرگز مایل نیست میلان و اینتر در مرحله بعد به هم برخورد کنند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، از گزارش آن بازی طفره خواهد رفت. او ادامه داد: «دربی شرایط را از هر بازی دیگری بیشتر سخت می‌کند و حتی دوستان طرفدار میلان هم که به من پیام می‌دهند، چنین نظری دارند.»

تقابلی که برای فوتبال ایتالیا خوشایند نیست

الساندرو کوستاکورتا، مدافع مستحکم میلان که به جز مقطعی قرضی در ابتدای دوران بازیگری، پیراهن تیمی به غیر از میلان را بر تن نکرد و 5 بار هم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با این لباس پشت سر گذاشت، صحبت‌های برگومی را تایید کرد و گفت: «من در فصل 03-2002 در مرحله نیمه‌نهایی سابقه تقابل با اینتر را داشته‌ام. من همیشه بازیکنی آرام در زمین بودم اما آن فاصله 15 روزه بین برگزاری ۲ دیدار رفت و برگشت مقابل اینتر، بدترین روزهای عمر من بود. رخداد دوباره این اتفاق در فصل جاری به هیچ عنوان خوشایند نیست؛ نه برای فوتبال ایتالیا، نه برای سری آ و نه برای هیچ کدام از تیم‌ها. اکنون شرایط بسیار متفاوت از روزهای ابتدایی قرن است.»

دربی، انرژی زیادی تلف می‌کند

استبان کامبیاسو، هافبک سال‌های نه چندان دور اینتر که 10 سال پیراهن اینتر را بر تن کرد و در این سال‌ها در کنار فتح 5 اسکودتو، یک بار قهرمانی لیگ قهرمانان را هم پشت سر گذاشت، نظرات هر 2 پیشکسوت دیگر را تایید کرد و گفت اگرچه این تقابل، ضامن حضور حداقل یکی از تیم‌های ایتالیایی در مرحله نیمه‌نهایی است اما چنین دربی در این سطح از مسابقات، انرژی بسیاری از تیم‌ها می‌گیرد و ممکن است به قیمت از دست رفتن شانس حضور در جمع 4 تیم بالانشین در انتهای فصل تمام شود.

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا