داغآخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

«هزینه نامشخص» در اطلاعیه های نقل و انتقالات به چه دلیل استفاده می شود؟

«هزینه نامشخص» در اطلاعیه های نقل و انتقالات به چه معناست؟ چرا باشگاه های فوتبال از «هزینه نامشخص» در اطلاعیه های نقل و انتقالات استفاده می کنند؟

وقتی در فوتبال نقل و انتقالاتی انجام می شود و مخصوصاً یک نام بزرگ، اولین چیزی که هر هواداری می خواهد بداند میزان پولی است که در این انتقال وجود دارد. با این حال، اغلب این هزینه به عنوان “نامشخص” توصیف می شود، و طرفداران را در مورد تغییر هزینه واقعی در ابهام قرار می دهد.

در سال 2013، سایت لیگ برتر منتشر کرده بود که از 115 نقل و انتقالات دائمی (بدون احتساب نقل و انتقالات رایگان) تنها پنج مورد با  رقم رسمی فاش شده است.

هنگامی که از چنین اصطلاحی استفاده می شود، ارزیابی اینکه آیا واقعاً برای هر یک از طرفین «معامله» یا «شکست» است، دشوار است.

پس چرا از این عبارت «هزینه نامشخص» استفاده می شود؟
«هزینه نامشخص» در نقل و انتقالات فوتبال چیست؟

گروه نرم افزاری ماهور

زمانی که انتقال دائمی بازیکنی از یک باشگاه به باشگاه دیگر صورت می‌گیرد هزینه‌ای برای شروع این انتقال وجود دارد، «هزینه نامشخص» زمانی است که هر دو طرف (فروش و خرید باشگاه) توافق می‌کنند که این هزینه نباید علنی شود.

گاهی اوقات، این بازیکن یا ایجنت او است که رضایت می دهد یا بهتر است بگوییم نمی دهد که هزینه انتقال برای همه مشخص باشد.

چرا باشگاه ها در اطلاعیه های نقل و انتقالات از «هزینه های فاش نشده» استفاده می کنند؟

زمانی که هر یک از باشگاه‌های(خریداز یا فروشنده) درگیر در این انتقال نمی‌خواهند مبلغی را که برای یک بازیکن پرداخته/دریافت کرده‌اند را فاش کنند، تبدیل به یک «هزینه نامشخص» می‌شود.

وضعیت دیگری که ممکن است ایجاد شود، زمانی است که خود بازیکن (یا نماینده او) مایل به افشای هزینه انتقال نباشد.

برخی از باشگاه‌ها ممکن است دوست نداشته باشند فاش شود که چقدر برای به دست آوردن دارایی ارزشمند خود مجبور به پرداخت هزینه شده‌اند، که ممکن است باعث انتظار و فشار شود.

دلایلی نیز وجود دارد، مانند عوارض با بندهای اضافی، مشوق‌ها، افزودنی‌ها، هزینه‌های فروش، پرداخت‌های مرحله‌ای، پاداش‌ها و موارد دیگر که به ترکیب اضافه می‌شوند.

مزایای «هزینه نامشخص» در نقل و انتقالات فوتبال چیست؟

استفاده از «هزینه نامشخص» برای همه طرف‌های درگیر در انتقال، مزایای مختلفی دارد.

یک بازیکن ممکن است دوست داشته باشد که از فشار برای انجام بازی صرفاً بر اساس برچسب نقل و انتقالات گران قیمتی که به نام او چسبیده است (فرض کنیم) محافظت شود.

از منظر یک باشگاه خریدار، اگر آنها معمولاً برای خریدها پول نقد می پردازند، ممکن است با این ارقام راحت نباشند زیرا ممکن است در آینده قیمت ها را از باشگاه های فروش بپرسند.

اغلب اوقات، در رقابت برای جذب بازیکن، یک باشگاه خریدار ممکن است در نهایت بیش از آنچه در ابتدا معقول تلقی می شد، پرداخت کند، زیرا آنها تلاش می کنند معامله را ببندند.
منبع:www.goal.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا