آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

و باز هم ال‌کلاسیکو؛ نبردی که تمام نمی‌شود!

بارسلونا و رئال مادرید امشب این بار در نوکمپ سرنوشت قهرمانی را تعیین می‌کنند.

آبی و اناری‌ها برخلاف فرمشان در رقابت‌های اروپایی لالیگا را با صلابت و قدرت پیش می‌برند. جام قهرمانی در دستان پسران ژاوی است و فقط یک پدیده می‌تواند این جام را که با فاصله 9 امتیازی به بارسایی‌ها نزدیک شده، کمی بلغزاند؛ شکست در ال‌کلاسیکو!

 

رئال مادرید تقریبا آخرین شانس خود برای اذیت کردن بارسلونا در مسیر قهرمانی را در پیش دارد. حریف رئال تا اینجای فصل فقط 8 گل دریافت کرده و گل‌های خورده تیم ژاوی هنوز 2 رقمی هم نشده بنابراین امید به لغزش بارسلونا امیدی واهی و بدون پشتوانه خواهد بود. رئال باید خودش دست به کار شود و امروز از خانه حریف مدعی و آماده‌اش با دستی کاملا پر به خانه باز گردد. رقابت امشب 2 تیم در صورت برتری بارسلونا شاید به نوعی امضای حکم قهرمانی آبی و اناری‌ها در رقابت‌های این فصل لالیگا نام بگیرد. از همین رو احتمالا 2 تیم حساس‌ترین رقابت رو در روی این فصل پر از رقابت چشم در چشم را پیش رو خواهند داشت.

 

بارسلونا؛ دورخیز یک گام بلند به سوی فتح لالیگا

هوا در حوالی ورزشگاه نوکمپ بوی قهرمانی را تداعی می‌کند. فصل پر از مشکل و دغدغه بارسلونا در حال نزدیک شدن به ایستگاه آرامش قهرمانی است. آنها در بیرون از زمین و درون میدان در حال جنگیدن هستند. ماموریت‌های بیرون از زمین بر دوش لاپورتا و دستیارانش است و نتیجه آن معلوم نیست اما ماموریت‌های درون میدان دستکم در لیگ به خوبی پیش رفته و فاصله 9 امتیازی بارسلونا با رئال مادرید حاشیه امنیت مناسبی را برای قدم برداشتن در مسیر موفقیت کاتالان‌ها ساخته است. البته ژاوی با تجربه‌تر از این است که حتی در صورت بردن مسابقه حساس امشب کار را تمام شده بداند اما پیروزی در ال‌کلاسیکوی پیش رو حداقل می‌تواند خیال هواداران را از قهرمانی این فصل راحت کند. حریف بارسا هم گاهی می‌لغزد و ظاهرا قادر نیست تمام امتیازات باقی مانده تا پایان فصل را به دست بیاورد. همین گزاره برای خیال راحت سکونشینان نوکمپ کافی به نظر می‌رسد. بارسلونا برای آرامش هوادرانش در این روزهای ناآرام از نظر حقوقی، فقط باید یک گام بلند به زیبایی برد در برابر رقیب سنتی در بازی امشب به آنها هدیه دهد. این پیروزی شاید مهم‌ترین پیروزی بارسایی‌ها در ال‌کلاسیکوهای پرشمار این فصل نام بگیرد و رئال در صورت باخت در نوکمپ تقریبا در رقابت قهرمانی لیگ تسلیم خواهد شد. بارسا حتی 12 گل هم دریافت نکرده و جبران فاصله 12 امتیازی در صورت برد امشب این تیم بعید است تا پایان فصل اتفاق بیفتد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

رئال مادرید؛ آخرین فرصت برای حفظ امید

تساوی مقابل اتلتیکو مادرید و رئال بتیس و شکست در برابر بارسلونا در جام حذفی رفته رفته داشت حرارت و شور پیروزی 5 گله سفیدپوشان در آنفیلد را از خاطره ستاره‌های این تیم دور می‌کرد و اعتماد به نفس را از آنها می‌گرفت. تا اینکه بازی برگشت در مقابل لیورپول از راه رسید و رئال با یک پیروزی دیگر و راهیابی به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا به خودش و به دیگران یادآوری کرد چه تیم بزرگ و همیشه خطرناکی است. رئال مادرید و آنچلوتی شاید روی کاغذ در صورت باخت در بازی امشب هم شانس قهرمانی داشته باشند اما فرم بارسلونا و عدم ثبات رئال در نتایج لالیگایی این فصل کاغذها را به دست باد می‌سپارد و تاکید می‌کند نبردن بازی امشب به منزله تمام شدن فرصت برای رسیدن به بارسلونا خواهد بود. کارلتو بهتر از هر کسی شرایط را درک می‌کند و یقینا تیمش را برای ارائه یک نمایش جذاب در نوکمپ توجیه کرده است. کهکشانی‌ها با آخرین شانس واقعی خود در این فصل لالیگا برای نزدیک شدن و امیدوار بودن به قهرمانی روبه‌رو هستند و اهالی فوتبال می‌دانند رئال آخرین فرصت‌ها را به سختی از دست می‌دهد. پیروزی در مسابقه امشب حتی می‌تواند تلخی شکست‌های اخیر را هم به کلی از خاطره کهکشانی‌ها پاک کند. رئال برای رقم زدن یک شب بزرگ و خاطره‌انگیز در نوکمپ آماده می‌شود.

سوابق و شرایط تیم‌ها

از 4 بازی آخر 2 تیم در مقابل یکدیگر 3 مسابقه به سود میزبان بازی امشب به پایان رسیده و این یعنی ژاوی راه بردن ال‌کلاسیکو را یاد گرفته و به این وسیله در حال بیشتر کردن محبوبیت خود روی سکوهای نوکمپ و پرشورتر کردن فریادهایی با محتوای نام خود روی این سکوهاست. بارسا در 3 بازی آخر خود فرم خوب دفاعی تیمش را حفظ کرده و گلی دریافت نکرده و با پیروزی‌های میلی‌متری و یک یا 2 گله در حال رسیدن به قهرمانی لالیگاست. رئال اما با اتفاقات بیشتری در مسابقاتش مواجه است. آنها مدام گل می‌زنند و همینطور دروازه‌ای دست نیافتنی هم ندارند و گل هم می‌خورند. رئال مادرید تا اینجای فصل مسابقات زیادی از لالیگا را با تعلل برای کسب 3 امتیاز از دست داده و ثبات آنها در لیگ اسپانیا با اما و اگر همراه است. در واقع باید گفت رئال مادرید و بارسلونا برای برتری در مسابقه امشب به شرایط فنی اخیرشان متکی خواهند بود. بارسلونا سعی دارد با حفظ دروازه و بازی منطقی نتیجه بگیرد و رئال دل به بازی تهاجمی و چشم‌پوشی از بسته نگه داشتن دروازه به امید گل‌های بیشتر دارد. لیونل مسی هنوز و شاید تا سال‌های سال با 26 گل زده بهترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو نام دارد‌

 

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

 

بارسلونا : 

برد مقابل اتلتیک بیلبائو، برد مقابل والنسیا، باخت مقابل آلمریا، برد مقابل کادیس، برد مقابل ویارئال

 

5 گل زده، یک گل خورده، 4 کلین‌شیت و حداکثر 2 گل در هر بازی

 

رئال مادرید:

برد مقابل اسپانیول، تساوی مقابل رئال بتیس، تساوی مقابل اتلتیکو مادرید، برد مقابل اوساسونا، برد مقابل الچه

 

10 گل زده، 2 گل خورده و 3 کلین‌شیت

ترکیب احتمالی بارسلونا و رئال مادرید

بارسلونا (3-3-4): تراشتگن | کونده، آرائوخو، کریستنسن، بالده | دی یونگ، بوسکتس، کسیه | رافینیا، لواندوفسکی، گاوی

رئال مادرید (3-3-4): کورتوا | کارواخال، میلیتائو، رودیگر، ناچو | مودریچ، کاماوینگا، کروس | والورده، بنزما، وینیسیوس

غایبان بارسلونا و رئال مادرید

بارسلونا: عثمان دمبله، پدری (مصدوم)

رئال مادرید: داوید آلابا (مصدوم)

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا