آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پرسپولیس ۰-۱ سپاهان؛ مقاومت پرسپولیس ۱۰ نفره در دقیقه ۹۴ شکست ؛ انتقام گیری در آزادی

طلایی‌پوشان اصفهانی در دیداری حساس و نفسگیر توانستند در واپسین لحظات به پیروزی برسند.

پرسپولیس و سپاهان بعد از یک رویارویی جذاب و پرگل در ورزشگاه نقش جهان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران و برتری 4 گله سرخ‌پوشان پایتخت، امروز (شنبه) در نخستین روز از هفته بیست‌وسوم لیگ برتر، باید در دیداری حساس و نفسگیر برابر هم قرار می‌گرفتند. 2 تیم در شرایطی مقابل هم به میدان رفتند که پیش از این مسابقه، مس رفسنجان در تبریز توانست با یک گل از سد تراکتور بگذرد تا اولین بازی هفته بیست‌وسوم با برتری شاگردان محمد ربیعی به پایان برسد.

 

سپاهان اصفهان با 46 امتیاز صدرنشین جدول رده‌بندی بود و پرسپولیس تهران هم با 45 امتیاز در رتبه دوم ایستاده بود و فاصله یک امتیازی 2 تیم باعث شده بود تا حساسیت و جذابیت مسابقه امروز به اوج خود برسد؛ به‌ویژه آنکه بازی رفت 2 تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود و اعمال قانون بازی رودررو این فرصت را برای تیم‌ها به وجود آورده بود تا بتوانند با پیروزی در مسابقه امروز، گامی بلند به سوی قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم بردارند.

 

ترکیب پرسپولیس : 

علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، مرتضی پورعلی‌گنجی (از دقیقه 30: علی نعمتی)، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، میلاد سرلک (از دقیقه (1+90)): وحدت هنانوف)، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی (از دقیقه 82: گیورگی گولسیانی)، امید عالیشاه (از دقیقه 46: عیسی آل‌کثیر)، محمد عمری (از دقیقه 82: سیامک نعمتی) و لیاندرو پریرا

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

ترکیب سپاهان اصفهان : 

پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضاییان (از دقیقه 63: آریا یوسفی)، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، محمد کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده (از دقیقه 63: ایگور کاتاتو) و شهریار مغانلو

 

سرمربی: ژوزه مورایس

 

گیورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس به دلیل سرماخوردگی برای دومین بازی پیاپی جایی در ترکیب اولیه تیمش نداشت و در مسابقه امروز از روی نیمکت کارش را آغاز کرد. نیمکت‌نشینی وحدت هنانوف بعد از گلزنی برابر تراکتور و حضور دانیال اسماعیلی‌فر یکی از مهم‌ترین تغییرات ترکیب اصلی پرسپولیس بود و هم‌چنین سینا اسدبیگی هم که جایی در فهرست تیمش برای مسابقه امروز نداشت، جای خود را در ترکیب اولیه به میلاد سرلک داده بود. ژوزه مورایس هم با تغییری حداقلی نسبت به دیدار با هوادار، ترکیب امروز تیمش را چینش کرده بود و فقط امید نورافکن به جای الویس کامسوبا به ترکیب اصلی طلایی‌پوشان اضافه شده بود.

 

پیام حیدری داور باتجربه فوتبال ایران قضاوت مسابقه حساس امروز را برعهده داشت و در حضور نزدیک به 8 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی، نبرد تیم‌های پرسپولیس و سپاهان از ساعت 16:47 آغاز شد. 2 تیم بازی را سرعتی و تهاجمی آغاز کردند و در دقایق ابتدایی مسابقه فرصت‌های گلزنی خوبی روی دروازه‌ها ایجاد شد اما شوتی در چارچوب به‌ثبت نرسید تا اینکه مهدی ترابی در دقیقه 13 با شوتی سرکش دروازه سپاهان را هدف قرار داد اما نیازمند به خوبی توانست شوت او را مهار کند.

 

طلایی‌پوشان اصفهانی در دقیقه 22 اولین فرصت جدی روی دروازه پرسپولیس را خلق کردند که کار ترکیبی سپاهانی‌ها با پاس به بیرون میلاد زکی‌پور و شوت محمد کریمی همراه شد و کریمی توانست دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند اما فرهاد فرهادپور کمک‌داور دوم مسابقه پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد که بازبینی تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد که فرهادپور پرچم خود را به اشتباه بالا برده و فرشاد فرجی مدافع پرسپولیس آفساید را پر کرده بود تا گل سالم شاگردان مورایس مردود اعلام شود.

شاگردان مورایس بعد از مردود شدن گل‌شان، تلاش زیادی را انجام دادند تا بتوانند بار دیگر توپ را به تور دروازه پرسپولیس برسانند که حملات سریالی آن‌ها در دقیقه 26 با ایستادگی خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت همراه شد تا موقعیت‌های گلزنی یکی پس از دیگری برای سپاهانی‌ها از دست برود. اصابت شوت سنگین بازیکن سپاهان به مرتضی پورعلی‌گنجی باعث مصدومیت مدافع پرسپولیس شد و پورعلی‌گنجی نتوانست بازی را ادامه بدهد و جای خود را به علی نعمتی داد تا اولین تعویض پرسپولیس در دقیقه 30 به صورت اجباری انجام شود.

 

سپاهانی‌ها در دقیقه 31 روی ارسال یک ضربه کرنر توسط فرشاد احمدزاده روی دروازه پرسپولیس خطرآفرین شدند که ضربه سر نیلسون جونیور جایی در چارچوب دروازه پرسپولیس نداشت و با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه نیمه نخست، طلایی‌پوشان اصفهانی بیشتر توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند اما پرسپولیسی‌ها روی یک ضدحمله و پاس وحید امیری توسط امید عالیشاه صاحب موقعیت گلزنی شدند که در دقیقه 45، ضربه عالیشاه را نیازمند مهار کرد.

 

لیاندرو پریرا مهاجم تیم پرسپولیس در دقیقه (2+45) با خطای شدید خود باعث شد تا پیام حیدری با نشان دادن کارت زرد دوم او را از زمین مسابقه اخراج کند تا سرخ‌پوشان پایتخت در ادامه بازی با 10 بازیکن کار خود را دنبال کنند. مصدومیت پورعلی‌گنجی و اخراج پریرا باعث شد تا نیمه نخست 5 دقیقه وقت اضافی داشته باشد اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا 2 تیم با نتیجه تساوی به رختکن بروند.

 

یحیی گل‌محمدی در بین 2 نیمه تغییری تهاجمی را در ترکیب تیمش اعمال کرد و عیسی آل‌کثیر به جای امید عالیشاه وارد میدان مسابقه شد. به مانند نیمه نخست، سپاهانی‌ها بازی را مالکانه آغاز کردند که ضربه سر شهریار مغانلو با واکنش خوب علیرضا بیرانوند همراه شد تا نتیجه بازی همچنان بدون گل مساوی باشد. بعد از مهار خوب بیرانوند، نوبت به درخشش پیام نیازمند رسید و او با مهاری زیبا توانست شوت وحید امیری را دفع کند تا او هم در مسابقه امشب درخشش چشمگیری داشته باشد.

 

سپاهانی‌ها که به دنبال رسیدن به گل برتری بودند، حملات خود روی دروازه پرسپولیس را پردامنه‌تر کردند اما با وجود حملات انجام شده، خط دفاعی پرسپولیس به خوبی ایستادگی کرد و در یکی از بهترین موقعیت‌ها، علیرضا بیرانوند در 2 مرحله توانست شوت امید نورافکن را مهار کند. گل‌محمدی و مورایس با تعویض‌های خود به دنبال تغییر جریان مسابقه به سود تیم خود بودند و بازی در دقایق پایانی در اوج هیجان و حساسیت دنبال شد تا اینکه در دقیقه (4+90) محمد کریمی روی پاس شهریار مغانلو توانست با شوتی دقیق توپ را به گوشه دروازه علیرضا بیرانوند بفرستد تا شاگردان مورایس با کسب پیروزی به کار خود در دیدار حساس امروز پایان بدهند.

 

مرتضی پورعلی‌گنجی و محمد عمری با مصدومیت از ترکیب پرسپولیس در بازی امروز خارج شدند و لیاندرو پریرا هم اخراج شد تا با تلفاتی سنگین، یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل سرخ‌پوشان پایتخت به پایان برسد. سپاهان با کسب پیروزی ارزشمند در بازی بیرون از خانه با 49 امتیاز صدرنشین جدول لیگ بیست‌ودوم باقی ماند و فاصله خود با پرسپولیس را به 4 امتیاز رساند. سرخ‌پوشان پایتخت هم با شکست خانگی در بازی امروز، 45 امتیازی باقی ماندند و جایگاه‌شان در رتبه دوم جدول تغییری نکرد. گفتنی است که در صورت کسب پیروزی احتمالی استقلال در بازی فردا، شاگردان یحیی گل‌محمدی رتبه دوم جدول را هم از دست خواهند داد.

 

شاگردان گل‌محمدی در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر که بعد از تعطیلات فیفادی ماه مارچ به انجام می‌رسد، باید روز جمعه یازدهم فروردین‌ماه در رفسنجان به مصاف مس بروند و طلایی‌پوشان اصفهانی هم باید در دیداری خانگی در همان روز برابر صنعت‌نفت آبادان قرار گیرند.

نتایج هفته بیست‌و‌سوم لیگ برتر فوتبال ایران 

شنبه بیستم اسفندماه

 

تراکتور تبریز 0-1 مس رفسنجان

 

پرسپولیس 0-1 سپاهان اصفهان

 

برنامه ادامه دیدار های هفته بیست‌و‌سوم لیگ برتر ایران 

یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه

 

آلومینیوم اراک – پیکان تهران (ساعت 15)

 

هوادار تهران – مس کرمان (ساعت 15)

 

گل‌گهر سیرجان – نفت مسجدسلیمان (ساعت 17)

 

فولاد خوزستان – استقلال (ساعت 19)

 

دوشنبه بیست‌ودوم اسفندماه

 

ذوب‌آهن اصفهان – نساجی مازندران (ساعت 15)

 

صنعت‌نفت آبادان – ملوان بندرانزلی (ساعت 16)

11 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا