آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پنجمین بازی متوالی بدون شکست فرانسه؛ هلند هنوز چهره مدعی ندارد!

فرانسه، هلند، اتریش و صربستان یک گام دیگر به یورو 2024 نزدیک شدند.

از شب چهارم مسابقات مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2024 آلمان، 8 دیدار به سرانجام رسید که در مهم‌ترین مسابقات، فرانسه از سد ایرلند گذشت، هلند در نیمه دومی متفاوت جبل‌الطارق را با شکست بدرقه کرد، سوئد آذربایجان را در هم کوبید و همزمان با ورود مجارستان شگفت‌انگیز به مسابقات، اتریش بازی باخته را با برد عوض کرد تا پس از آغاز فیفادی آینده صدرنشین گروه باقی بماند.

فرانسوی‌ها که در دیدار نخستشان هلند تحت هدایت رونالدو کومان را در هم کوبیده بودند، این بار در خانه جمهوری ایرلند به میدان رفتند و درحالی که چندان درخشان ظاهر نشدند و صرفاً کنترل بازی را در دستور کار داشتند، با تک گل بنژامن پاوار در ابتدای نیمه دوم 3 امتیاز مهم را از دوبلین استخراج کردند.

بیش از 450 دقیقه بدون گل خورده

در این دیدار که شاگردان دشان چند موقعیت نصفه و نیمه را از دست دادند، سرانجام دقیقه 50 بنژامن پاوار پس از توپ گیری عالی و ایجاد موقعیت از توپی که در اختیار مدافعان ایرلند بود، شوت سرکشی به سمت طاق دروازه ارسال کرد و تور دروازه ایرلند را به لرزه درآورد.

میزبان در ادامه کاری برای به سرانجام رساندن مقابل نایب قهرمان جهان پیدا نکرد و بازی با همین نتیجه به اتمام رسید تا فرانسه علاوه بر صدرنشینی در گروه با اختلاف 3 امتیاز، برای پنجمین دیدار متوالی از چارچوب مسابقات مقدماتی تورنمنت‌های معتبر (یورو و جام‌جهانی)، هم پیروزی را به دست بیاورد و هم دروازه‌اش را این بار همچون بازی گذشته توسط مایک مانیان بسته نگه دارد.

آکه واقعاً مدافع است؟

در دیگر دیدار، هلند پس از یک نیمه سردرگم و کسل‌کننده مقابل جبل‌الطارق که البته یک گل در بر داشت، موفق شد در نیمه دوم بازی مقتدرانه‌ای به نمایش گذاشته و درحالی که بازیکنان کم‌کم به وظایفشان در زمین خو پیدا کردند، با 3 گل میهمان 10 نفره را بدرقه کند. گل دوم و سوم دیدار را ناتان آکه، مدافع جلو کشیده تیم به ثمر رساند.

گروه نرم افزاری ماهور

او که در این دیدار 16 موقعیت گل به تنهایی ایجاد کرد (9 شوت و ساخت 7 موقعیت خطرناک)، رکورد بیشترین خلق موقعیت در یک دیدار از سال 2013 را برای لاله‌های نارنجی شکست. پیش‌تر، تنها ممفیس دیپای موفق شده بود بیش از این میزان شانس گلزنی برای تیم ملی هلند در طول 90 دقیقه یک دیدار ایجاد کند.

حریف دست و پا بسته، 10 نفره هم شد

لاله‌های نارنجی که کم‌کم سبک بازی شناورشان را به نمایش گذاشتند در این دیدار 50 شوت و 101 لمس توپ در محوطه جریمه حریف داشتند. این آمار از سال 2013 در ترکیب تیم ملی هلند بی‌سابقه بوده است. همچنین متس ویفر در این دیدار کار را از ابتدا آغاز کرده و 63 دقیقه در زمین بود. او در نیمه نخست 46 پاس بیشتر از هر یک از هم‌تیمی‌هایش ارسال کرد (93 پاس با دقت 92 درصد). این میزان پاس از مجموع پاس‌هایی که بازیکنان جبل‌الطارق برای یکدیگر ارسال کردند، بیشتر بود.

حریف مورد علاقه

ممفیس دیپای هم گل نخست لاله‌های نارنجی را به ثمر رساند و سومین بازیکن تاریخ تیم ملی هلند در هزاره سوم لقب گرفت که 5 گل یا بیشتر مقابل یک حریف به خصوص به ثمر می‌رساند. او پیش از این 4 بار دیگر هم سابقه باز کردن دروازه جبل‌الطارق را داشت و پس از رابین فن‌پرسی (6 گل مقابل مجارستان) و کلاس یان هونتلار (5 گل مقابل سن‌مارینو)، مرز 5 گل را رد کرد.

مجارها وارد می‌شوند

مجارستان هم که هفته اول با قرعه استراحت مواجه شده بود و در این فیفادی باید تنها یک دیدار مقابل بلغارستان انجام می‌داد، با 3 گل این تیم را بدرقه کرد تا مجارهای شگفت‌انگیز، کارشان در این تورنمنت را با پیروزی قاطع مقابل بلغارستان و 9 شوت در چارچوب آغاز کنند.

این تیم که در کنار مونته‌نگرو تنها تیم 3 امتیازی گروه است و صربستان را با 6 امتیاز بالاتر از خود می‌بیند، مدعی شماره یک صعود است و در فیفادی بعدی کارش را با دیدار مقابل مونته‌نگرو در خانه حریف آغاز خواهد کرد.

به این ولاهوویچ تافت بزنید!

صربستان هم هفته گذشته لیتوانی را با شکست بدرقه کرده بود و دوشنبه شب در خانه مونته‌نگرو به پیروزی ارزشمندی دست یافت. این تیم درحالی که دوشان ولاهوویچ با به ثمر رساندن 2 گل، ستاره اول تیم بود و عنوان بهترین بازیکن میدان را دریافت کرد، تنها تیم 6 امتیازی و صدرنشین گروه باقی ماند.

دوشان ولاهوویچ به عنوان یار تعویضی از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شده بود و موفق شد در 12 دقیقه پایانی دیدار درحالی که تیم پس از تعویض تغییر آرایش داده بود، 2 بار دروازه میزبان را باز کند. دوشان در این دیدار 2 شوت در چارچوب داشت و هر ۲ را به گل تبدیل کرد.

بغض سوئد شکست، شاگردان رانگنیک گریختند

در دیگر دیدارها، اتریش که بازی را با پنالتی از دست داده مقابل استونی آغاز کرده و پیش از پایان نیمه نخست از حریف عقب افتاده بود، 2 دقیقه مانده به پایانی دیدار به زمین بازگشت تا در خانه و مقابل حریف نه چندان قدرتمندش امتیاز از دست ندهد. شاگردان رالف رانگنیک بالاتر از بلژیک (یک بازی کمتر) و سوئد، تنها تیم 6 امتیازی و صدرنشین گروه هستند.

سوئد در شب نیمکت نشینی کامل زلاتان که البته دلیلش حال نامساعد جسمانی اعلام شد با 5 گل آذربایجان را در هم کوبید و شکست هفته گذشته را جبران کرد. در این دیدار، یسپر کالسون از روی ضربه ایستگاهی گل چهارم تیمش را به ثمر رساند تا پس از زلاتان ایبراهیموویچ، تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ سوئد در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های اروپا شود که از روی ضربه کاشته مستقیم توپ را به تور می‌چسباند. پیش‌تر ایبرا نوامبر 2015 مقابل دانمارک از پس انجام این مهم برآمده بود.

لهستان هم که پس از شکست تلخ هفته گذشته مقابل آلبانی صف‌آرایی کرده بود در شب درخشش شزنی و بازی ضعیف لوا، 3 امتیاز را در خانه نگه داشت تا فیفادی ماه مارس را دست خالی ترک نکند. در این دیدار، شزنی 3 مهار تاثیرگذار داشت. درحالی که تیم‌های مولداوی و جمهوری چک به تساوی بدون گل دست یافتند، تکلیف 4 گروه دیگر از مسابقات در پایان هفته دوم به شرح ذیل مشخص شد:

گروه B

1- فرانسه

2- یونان

3- هلند

4- ایرلند

5- جبل‌الطارق

گروه E

1- جمهوری چک

2- لهستان

3- مولداوی

4- جزایر فارو

5- آلبانی

گروه F

1- اتریش

2- بلژیک

3- سوئد

4- استونی

5- آذربایجان

گروه G

1- صربستان

2- مجارستان

3- مونته‌نگرو

4- لیتوانی

5- بلغارستان

10 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا