آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پورتو – اینتر : لیگ قهرمانان، میدان زورآزمایی بزرگان جا مانده؛ موقعیت مهدی

پورتو و اینتر امشب تکلیف یک تیم دیگر از 8 تیم برتر قاره سبز را مشخص می‌کنند.

صدر جدول سری‌آ در این فصل یک میهمان جدید و البته مدعی داشته است. ناپولی خواب قهرمانی را هم برای بزرگان سری‌آ حرام کرده و فاصله عجیب و غریب این تیم با جدی‌ترین تعقیب‌ کنندگانش مسئولان این باشگاه را از همین حالا به فکر برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن قهرمانی انداخته و مسئولان سایر تیم‌ها را به سمت برنامه‌ریزی برای فصل‌های آینده سوق می‌دهد.

 

در پرتغال هم وضعیت چندان متفاوت نیست و اگر چه فاصله بنفیکا با تعقیب کنندگانش به اندازه فاصله ناپولی با تیم دوم نیست اما شرایط خوب صدرنشین لیگ پرتغال امیدها را برای رسیدن به این تیم در صدر جدول به حداقل خودش رسانده است. تیم‌های بازی امشب دقیقا قربانیان تاخت و تاز صدرنشینان لیگ خود هستند و این بزرگ‌ترین نقطه مشترک اینتر و پورتو در شرایط کنونی به شمار می‌رود؛ تیم‌هایی که رفته رفته قید قهرمانی لیگ را می‌زنند و لیگ قهرمانان تنها میدان جاه‌طلبی برای آنها خواهد بود.

 

پورتو‌ ؛ اژدهای خفته لیگ پرتغال 

کیفیت مثال زدنی بنفیکا در این فصل آنها را به حاشیه برده و قهرمانی این فصل لیگ داخلی جزو آرزوهای دوردست طارمی و رفقایش به حساب می‌آید. با این حال پورتو همان تیمی است که 2 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد، نقطه شروع درخشش مورینیو به شمار می‌رود و در رقابت‌های اروپایی برای هر رقیب بزرگی می‌تواند دردسرساز باشد. آنها امشب در ورزشگاهی به میدان می‌روند که با نام اژدها هویت خودش را پیدا کرده و شاید حال و روز فعلی تیم این ورزشگاه هم شبیه همان اژدهای خفته قصه‌ها توصیف شود. اژدهایی که ظرفیت غرش و پرواز و به آتش کشیدن دارد اما این ظرفیت برای ظهور و بروز به جرقه‌ای نیاز پیدا می‌کند. فاصله کم نتیجه بازی رفت و احتمال بازگشت پورتو در خانه هم شاید همان جرقه برای بیدار شدن اژدهای خفته پورتو نام بگیرد. کسی چه می‌داند، شاید این مسابقه یکی از به یاد ماندنی‌ترین شب‌های ستاره بوشهری فوتبال ایران هم باشد و ممکن است هنر مهدی طارمی در اذیت کردن خطوط دفاعی، شم گلزنی و چارچوب شناسی‌اش، گام‌های محکم و استوارش و همچنین هوش سرشار این بازیکن برای گرفتن پنالتی به کمک تیم باشگاهی‌اش بیاید و میزبان رقابت امشب را به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا بفرستد. در این صورت شاید در تابستان آینده مشتریان لیگ برتری طارمی برای جذب ستاره ایرانی فوتبال اروپا با ولع و جدیت بیشتری دست به کار شوند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

اینتر ؛ پشت سر لوکاکو

وقتی از چیزی می‌ترسیم یا به خاطر شکست‌های پیشین، شهامت روبه‌رو شدن با مشکلات جدید را نداریم، معمولا پشت سر یک نفر پناه می‌گیریم. نراتزوری در لیگ آنقدر لغزیده و امتیاز از دست داده که ممکن است این نتایج به اعتماد به نفس ستاره‌های بزرگ این تیم لطمه زده باشد. با این حال آنها نراتزوری هستند و آنقدری ستاره بزرگ دارند که بتوانند در چنین روزهایی پشت درخشش و کیفیت ستاره‌ها پناه بگیرند. پورتو، ورزشگاه خانگی‌اش موسوم به اژدها، سختی‌های اخیر و مشکلات موجود در سری‌آ و همه نگرانی‌های اینتر با هم، این شانس را دارند که پشت قامت بلند، شانه‌های پهن، چهره مصمم و جدی و قابلیت‌های انکار ناپذیر روملو لوکاکو پنهان شوند. ستاره بلژیکی هنوز هم از برجسته‌ترین مهاجمان فوتبال دنیاست و در میلان امشب و در همه شب‌های مهم و سخت و حساس پیش رو، عاشقان فوتبال چشم به لوکاکو دارند و به درخشش این ستاره گلزن امید بسته‌اند. او که به تازگی با خبرهای بازگشت به چلسی روبه‌رو شده، شاید بخواهد آخرین درخشش‌های خود برای باشگاه محبوبش را رقم بزند و بدون تردید جایی بهتر از لیگ قهرمانان برای رقم زدن این درخشش نیست. اینتر امشب در خانه پورتو فقط یک حرف بزرگ با این تیم دارد و اژدهای خودش را برای رویارویی با ورزگاهی به نام اژدها رو می‌کند؛ روملو لوکاکو!

سوابق تیم ها

آخرین حذف پورتو در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها به فصل 18-2017 باز می‌گردد اما آنها سوابق متعدد حذف در این ایستگاه از لیگ قهرمانان را دارند و با آن غریبه نیستند. در رابطه با اینتر اما شرایط بحرانی است و بی‌شباهت به طلسم نیست. نراتزوری آخرین بار یک فصل پس از قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان در سال 2010 موفق شد از یک هشتم نهایی مسابقات پا را فراتر بگذارد و ستاره اروپایی اینتر مدت‌هاست که کم‌سو شده و زرق و برقی نشان نمی‌دهد. در واقع اینتر امشب در مقابل پورتو در صدد شکستن یک طلسم برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر اروپاست. نقطه مشترک بزرگ تاریخی 2 تیم این است که آخرین قهرمانی‌شان در لیگ قهرمانان به وسیله مورینیو رقم خورده و سابقه رویارویی 2 تیم با 3 برد اینتر، یک برد پورتو و یک تساوی شکل گرفته است. اینتر و پورتو شبی تاریخی را در سوابق باشگاه‌های خود پیش رو دارند؛ شبی که یکی از مایوس‌شدگان قهرمانی در لیگ داخلی به ماجراجویی‌اش در اروپا ادامه می‌دهد.

 

فرم 2 تیم در 3 بازی آخر لیگ قهرمانان اروپا

 

پورتو : 

باخت مقابل اینتر، برد مقابل اتلتیکو مادرید، برد مقابل بروخه

 

6 گل زده، 2 گل خورده، یک کلین‌شیت و حداکثر یک گل خورده در هر بازی

 

اینتر : 

برد مقابل پورتو، باخت مقابل بایرن مونیخ، برد مقابل ویکتوریا پلژن

 

5 گل زده، 2 گل خورده و 2 کلین‌شیت

نگاهی به تاریخچه دو باشگاه پورتو و اینتر

اینتر در سال 1908 و پورتو نیز در سال 1893 تاسیس شده اند. نماینده پرتغال تاکنون 2 بار در سال های 1987 و 2003 و نماینده ایتالیا نیز 3 بار در سال های 1964، 1965 و 2010 لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه های اروپا) را فتح کرده اند. علاوه بر این تیم آبی و سفید پوش 2 بار در سالهای 2003 و 2011 و تیم آبی و مشکی پوش 3 بار در سال های 1991، 1994 و 1998 جام یوفا (لیگ اروپا) را به ویترین افتخارات خود اضافه کرده اند. در رقابت های داخلی هم اینتر به ترتیب 19 و 8 بار فاتح اسکودتو و کوپا ایتالیا و پورتو نیز به ترتیب 30 و 18 بار فاتح لیگ و جام حذفی پرتغال شده اند.

 

ترکیب احتمالی پورتو-اینتر

پورتو (4-2-3-1): کوستا | په په (ادواردو گابریل)، مارکانو، په په، سانوسی | اوریبه، گروییچ | آکوینو، ناماسو، فرانکو | طارمی

 

اینتر (3-5-2): اونانا | دارمیان، آچربی، باستونی | دومفریز، بارلا، چالهان اوعلو، مخیتاریان، دی مارکو | مارتینز، لوکاکو

 

غایبین بازی پورتو – اینتر :

در پورتو: اوتاویو به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی رفت محروم خواهد بود و در مورد رسیدن گابریل ورون، اوانیلسون، ژائو ماریو و ژائو مارسلو به بازی شک و تردید وجود دارد.

در اینتر: رابین گوزنس مصدوم است و مشخص نیست میلان اشکرینیار و خواکین کورئا، دو بازیکن تازه از بند مصدومیت رها شده، می توانند 90 دقیقه به میدان بروند یا نه.

در خطر محرومیت با گرفتن کارت زرد: دی مارکو، باستونی و مارتینز در اینتر و په په در پورتو با خطر از دست دادن بازی رفت مرحله بعدی در صورت صعود تیمشان مواجه هستند.

4 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا