آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

چراغ بارسا بدون پدری خاموش است؛ تنها یک برد از ۴ بازی

بارسلونا پس از مصدومیت پدری دچار مشکل شده است.

بارسا این روزها بیش از گذشته جای خالی پِدری را حس می‌کند. پدری برای ژاوی ارناندس به مهره‌ای کلیدی تبدیل شده و ثابت کرده بدون او بارسا به مشکل برمی‌خورد. یک سوم هجومی بارسا دچار سردرگمی شده و کسی نیست بتواند پاس‌های نهایی را به خوبی ارسال کرده و موقعیت‌های مناسب را خلق کند.

 

اگر به این توانایی، گلزنی‌های وقت و بی وقت پدری را هم اضافه کنیم، منطقی است که نبود این ستاره جوان، روی بازی تیم ژاوی تاثیر منفی بگذارد؛ تاثیر منفی که در آمار این روزهای بارسا به خوبی نمایان است؛ تنها یک پیروزی در 4 بازی اخیر و حذف شدن از لیگ اروپا.

پدری در دیدار رفت برابر منچستریونایتد در لیگ اروپا مصدوم شد و پس از آن بارسا تنها برابر کادیز موفق به کسب پیروزی شد. شکست برابر منچستریونایتد و حذف از لیگ اروپا و شکست غیرمنتظره برابر آلمریا در لالیگا و کم شدن فاصله با تیم دوم، آمار منفی و نگران کننده تیم ژاوی در مدت مصدومیت پدری بوده است.

 

گروه نرم افزاری ماهور

هنوز تا بازگشت او باقی مانده

مشکل اصلی بارسا این است که نمی‌تواند روی بازگشت ستاره جوان خود در کوتاه مدت حساب باز کند. اول از همه پنجشنبه آینده و دیدار حساس در جام حذفی برابر رئال مادرید است که بارسا باید بدون جوان خلاق خود به مصاف رقیب و دشمن پر فراز و نشیب خود در این روزها برود. طی بازی‌های گذشته ژاوی تلاش زیادی برای پر کردن جای پدری از خودش نشان داده و از بازیکنانی همچون سرخی روبرتو و کسیه هم به همین منظور استفاده کرده که البته به هیچ عنوان موفقیتی به دست نیاورده است. در شکست یکشنبه شب برابر آلمریا، ژاوی از پابلو توره هم استفاده کرد تا شاید به نتیجه‌ای برسد اما بار دیگر با پاسخ منفی روبه‌رو شد و با وجود داشتن این مشکل باید به مصاف رئال مادرید برود.

فصل گذشته زمانی که پدری با مصدومیت در دیدار برابر اینتراخت فرانکفورت، زمین را ترک کرد، بارسا با مشکلات متعددی مواجه شد و در پس از امتیاز از دست دادن در بازی‌های آینده خود از جمله شکست برابر کادیس و رایو وایکانو در نهایت لیگ را به رقیب خود رئال مادرید واگذار کرد. پدری تا اینجای فصل 6 گل برای تیمش به ثمر رسانده که برخی از آنها 3 امتیازی بوده و در صدرنشینی و فاصله فعلی بارسا با رئال مادرید نقش کلیدی داشته است. اگرچه او پاس گلی را به صورت مستقیم به نام خود ثبت نکرده اما تاثیرگذاری مستقیمش روی بازی هجومی بارسا و همکاری بسیار خوب با گاوی، دمبله و لواندوفسکی از پدری مهره‌ای کلیدی برای تیم ژاوی ساخته است که نبود او ممکن است بارسا را در آینده با مشکلات بیشتری مواجه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا