آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

چلسی برای سیزدهمین بار در یک چهارم نهایی؛ پاتر رکورد شکست!

چلسی و بنفیکا با سناریوهایی متفاوت از یکدیگر راهی جمع 8 تیم برتر اروپا شدند.

نخستین شب از برگزاری دیدارهای برگشت دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، سه‌شنبه شب به سرانجام رسید و درحالی که بنفیکا به تبع پیروزی خارج از خانه در دور رفت، امیدهای کلوب بروخه را ناامید شده می‌دید، در خانه نیز با پیروزی پر گل 5 بر یک موفق شد این تیم را از دور حذفی مسابقات کنار بزند و به‌عنوان نخستین تیم راهی دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود.

با این پیروزی، روجر اشمیت درحالی موفق شد پسران شایسته‌اش را به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هدایت کند که 12مین سرمربی آلمانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت که موفق به رساندن تیمش به جمع 8 تیم نهایی می‌شود. پیش از این 11 سرمربی متفاوت دیگر بر انجام این مهم فائق آمده بودند و از سال 2003 تاکنون، هیچ کشوری این تعداد سرمربی متفاوت در دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فرمت حاضر را به خود ندیده است.

شغل آلمانی 

در این میان، سرمربیان آلمانی در رتبه دومین ملیت موفق در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آیند که با 10 قهرمانی، تنها مردان ایتالیایی را بالاتر از خود از حیث کسب افتخار می‌بینند. در تاریخ فوتبال آلمان، تنها 3 مربی موفق شده‌اند بیش از یک مرتبه لیگ قهرمانان را بالای سر ببرند که یوپ هاینکس، دتمار کرامر و اوتمار هیتسفلت از جمله این سرمربیان پرافتخار هستند. کارلو آنچلوتی اما به‌تنهایی با 4 قهرمانی، از این حیث رکورددار است.

دورتموند ، اسیر اشتباهات مرگبار 

در دیدار همزمان اما درحالی که بازی با تاخیر 10 دقیقه‌ای به سبب نرسیدن اتوبوس دورتموند به استادیوم برگزار شد، چلسی میزبان که بازی رفت را با یک گل به حریف واگذار کرده بود، موفق شد با ارائه نمایشی قابل قبول مقابل چشمان هوادارانش سرانجام برای نخستین بار در سال 2023 بیش از یک مرتبه در یک دیدار گلزنی کند و با برتری 2 بر صفر، از سد دورتموند گذشت تا برای سومین دوره متوالی به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.

2 گل ، البته سالم 

درحالی که دورتموند فشار ابتدای بازی را نتوانست به گلزنی ختم کند، چلسی رفته رفته از زیر فشار خارج شد و درست در لحظاتی که زنبورها نمایش متزلزلی داشتند، رحیم استرلینگ روی غفلت خط دفاعی ضعیف دورتموند در این دیدار گل اول بازی را به ثمر رساند. این درحالی بود که کای هاورتز پیش از این دروازه را باز کرده بود اما به تبع آفساید، گل مردود اعلام شد.

گروه نرم افزاری ماهور

در نیمه دوم، گلزنی باز هم سهم آبی‌های لندن بود و این بار کای هاورتز مزد بازی خوبش را با گل کردن پنالتی گرفت. پنالتی ابتدایی را مهاجم آلمانی به دیرک زده بود اما پس از بازیبینی صحنه و مشخص شدن ورود بازیکنان دورتموند به محوطه 18 یاردی پیش از زدن ضربه، پنالتی تکرار شد و هاورتز این بار مطمئن‌تر از قبل، دروازه دورتموند را گشود تا تیمش از یک دیدار خانگی، به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا برسد.

در کنار پر افتخار ترین تیم تاریخ 

چلسی با این بازگشت، موفق شد برای پنجمین مرتبه درحالی که دور رفت مسابقات را به حریف واگذار کرده، تیمی باشد که در نهایت به دور بعدی راه می‌یابد و آبی‌های لندن به همراه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس، بیشترین تجربه بازگشت به مسابقات پس از شکست در دور رفت را در تاریخ این مسابقات تجربه کرده‌اند.

رکورد شکنی پاتر در روز های نا امیدی 

پاتر که دومین ترکیب جوان چلسی با میانگین 25 سال و 255 روز سن در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را به میدان فرستاده بود، با کسب این پیروزی موقتاً از زیر فشار خارج و موفق شد به‌عنوان دومین سرمربی انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان پس از بابی رابسون لقب بگیرد که در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا، 5 پیروزی کسب می‌کند. بابی رابسون با نیوکاسل در فصل 03-2002 به این رکورد رسیده بود و حالا پاتر این شانس را خواهد داشت تا در صورت مواجه شدن با قرعه‌ای مناسب و رساندن چلسی به نیمه‌نهایی، این رکورد 6 پیروزی در یک فصل را در میان مربیان انگلیسی به‌تنهایی از آن خود کند.

گل می خواهید ؟ استرلینگ اینجاست ! 

استرلینگ که با به ثمر رساندن گل اول تیمش موفق شد نقش به‌سزایی در صعود چلسی ایفا کند، از زمانی که اولین بازی‌اش در این تورنمنت را در سپتامبر 2014 به انجام رسانده، بیش از هر بازیکن انگلیسی دیگری موفق شده روی گل‌های تیمش تاثیر مستقیم داشته باشد و با به ثمر رساندن 27 گل و ارسال 17 پاس گل، تنها وین رونی را از حیث گل زده (30) بالاتر از خود می‌بیند.

10 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا