آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

چلسی – دورتموند : روز سرنوشت برای گراهام پاتر؛ صعود کن و سرمربی بمان

سرمربی آبی‌های لندن امشب در استمفوردبریج برای بقا روی نیمکت رقیبی به سرسختی زردهای آلمانی دارد.

لیگ قهرمانان اروپا آنقدر بزرگ شده است که می‌تواند با شکست، افراد را تحت فشار قرار دهد و تمام نتایج خوب آنها را زیر سایه‌اش خاموش کند و یا با موفقیت، وضعیت‌های نامساعد را به سامان برساند و پرونده سیاه ناکامی‌شان در سایر رقابت‌ها را بایگانی کند.

 

حال و روز چلسی و سرمربی گرفتارش به لیگ قهرمانان اروپا گره خورده است. پاتر برای دوام آوردن بیشتر روی نیمکت تیم تاد بولی، میدان لیگ قهرمانان را پیش روی خودش می‌بیند؛ جایی که رقیبی به آمادگی و بزرگی دورتموند در مقابلش ایستاده و باید زنبورهای نیش‌دار بوندس‌لیگا را برای ادامه‌دار شدن دوران کارش در جمع آبی‌های لندن از پیش رو بردارد. صعود چلسی سایه‌ گزینه‌های جانشینی را دور می‌کند و حذف این تیم این گزینه‌ها را تیتر یک نشریات انگلیسی و کابوس پاتر خواهد کرد. در سوی مقابل میدان، تیم آلمانی در حال و روزی کم‌نظیر و با اوج آمادگی و بدون گرفتاری‌های رقیبش به لندن سفر کرده است.

 

چلسی ؛ آبی ها مقابل زرد ها 

آنها در آخرین بازی خود در لیگ برتر انگلیس زردپوشان دیگری را پیش رو داشتند. لیدزیونایتد پس از مدت‌ها ناکامی تیم پاتر، تبدیل به اولین قربانی تلاش او برای باز گرداندن تیمش به روزهای خوب نام گرفت. این پیروزی خفیف البته درد چندانی از شرایط سرمربی چلسی و حال و روز هواداران این تیم دوا نکرده و برد یک بر صفر برابر تیمی که برای بقا می‌جنگد، آن هم پس از ساعات طولانی گل نزدن چلسی به هیچ وجه قابلیت فرو نشاندن انتقادات را ندارد. با این حال ظاهرا مسیر ساخت و ساز پاتر و ماندنی شدن او در استمفوردبریج از جاده‌های زرد می‌گذرد. آنها درست پس از رویارویی با زردهای لیگ انگلیس در رقابتی سخت‌تر زردهای لیگ آلمان را پیش روی خود می‌بینند. اگر چلسی و سرمربی گرفتارش بتوانند این رقیب زردپوش را هم از پیش رو بردارند و به جمع 8 تیم برتر قاره سبز راه پیدا کنند، احتمالا رنگ زرد تا مدت‌ها رنگ محبوب پاتر نام بگیرد. شیرهای لندنی به وضوح از ضعف در گلزنی رنج می‌برند. آنها در 7 بازی آخر خود در تمام رقابت‌ها فقط 2 گل به ثمر رسانده‌اند و این در حالی است که برای شکست دادن دورتموند پیش از رسیدن کار به ضربات پنالتی هم به 2 گل احتیاج دارند. این یعنی چلسی کاری که موفق نشده اخیرا در مقابل ساوتهمپتون، وستهام و فولام حتی یک بار هم انجام دهد، باید 2 بار در مقابل تیم مدعی بوندس‌لیگا به انجام برساند. پروژه سختی پیش روی پاتر و چلسی قرار گرفته که موفقیت در آن فعلا پاتر را از منطقه خطر دور خواهد کرد و شکست در این پروژه هم بهانه کافی را دست سران باشگاه برای اخراج سرمربی آبی‌های لندن خواهد داد. باید بدانیم آخرین حذف چلسی در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا هم مقابل یک تیم آلمانی در فصل 20-2019 رقم خورد و این خاطره و اندوخته خوبی برای چلسی در بازی امشب نخواهد بود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

دورتموند ؛ حال خوبت را ارتقا بده 

حال زنبورهای مدعی لیگ آلمان به اندازه سباستیان هالر در روزی که سرطان را شکست داده بود و روی استوکش به بیماری طعنه زده بود، خوب است. تیم هالر درست مثل خود هالر بیماری‌های پیشین را پشت سر گذاشته و نتایج دورتموند در سال جدید میلادی از طعنه‌ هالر به سرطان هم تندتر و کوبنده‌تر به نظر می‌رسد. آنها که نیمی از راه صعود را هم با بسته نگه داشتن دروازه خود در بازی رفت مقابل چلسی و بردن این تیم رفته‌اند، پتانسیل خوبی برای عبور از این تیم انگلیسی و راهیابی به جمع 8 تیم برتر اروپایی نشان داده‌اند. شاید نوشتن این گزاره کمی عجیب و البته برای رقیب دورتموند ترسناک باشد اما چاره‌ای نیست و باید این واقعیت را تایید کنیم زردپوشان لیگ آلمان در سال 2023 تا اینجای کار تمام مسابقات خود در تمام رقابت‌ها را برده‌اند و نیش زنبورهای آلمانی این روزها از همیشه کشنده‌تر به نظر نشان می‌دهد. دورتموند در 9 بازی آخر خود هرگز بیش از یک گل از رقبا دریافت نکرده و این درحالی است که رقیب امشبش به 2 گل برای حذف این تیم احتیاج دارد. دورتموندی‌ها برای ارتقای حال خوب خود به لندن سفر کرده‌اند و حال و روز آنها نشان می‌دهد با هیچ چیزی به جز سوغاتی شیرین صعود به دور بعدی در بازگشت از لندن راضی نخواهند بود. اولین و آخرین تیم انگلیسی که دورتموند را در این مرحله از لیگ قهرمانان از دور رقابت‌ها حذف کرد، همسایه سفیدپوش چلسی، تاتنهام بود که در فصل 19-2018 موفق به شکست دادن این تیم آلمانی شد.

سابقه تیم ها 

این اولین تقابل 2 تیم در تمام طول تاریخ 2 باشگاه به شمار می‌رود که راند اول آن به سود دورتموند به پایان رسید؛ تیمی که در 4 فصل گذشته لیگ قهرمانان، فقط یک بار موفق به تجربه حضور در مرحله بعدی مسابقات شده است. شاید فصل و فصل‌های بعد، شکار ستاره‌های پرورش یافته در کندوی پرورش بازیکن دورتموندی‌ها، این حال خوب را از آنها بگیرد و تیم ادین ترزیچ می‌داند این برهه تاریخی برایش مهم و شاید تکرار نشدنی باشد. در سوی مقابل میزبان مسابقه امشب اما در 6 دوره گذشته حضورش در لیگ قهرمانان، 4 بار حذف شده همین مرحله نام گرفته و خاطرات خوب زیادی از یک هشتم نهایی ندارد. آنها در این مدت 2 بار از این مرحله به سلامت عبور کردند که یک بار به قهرمانی‌شان منجر شد و بار دوم به شکست چلسی در مقابل تیم قهرمان رسید. در حقیقت شیرهای لندنی ثابت کرده‌اند نمره قبولی آنها در مرحله یک هشتم‌نهایی به منزله خطرناک بودن این تیم در مراحل بعدی است و اگر به سلامت از این مرحله عبور کنند، رقبا کار سختی برای به خطر انداختن این سلامتی خواهند داشت.

 

فرم 2 تیم در 3 بازی آخر لیگ قهرمانان

 

چلسی : 

باخت مقابل دورتموند، برد مقابل دینامو زاگرب، برد مقابل سالزبورگ

 

4 گل زده، 3 گل خورده و بدون کلین‌شیت

 

دورتموند : 

برد مقابل چلسی، تساوی مقابل کپنهاگن، تساوی مقابل منچسترسیتی

 

2 گل زده، یگ گل خورده، 2 کلین‌شیت و حداکثر یک گل در هر بازی

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا