آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

چلسی ۲-۰ دورتموند ؛ عبور پاتر از گردنه خطرناک

چلسی در دیداری برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل دورتموند به پیروزی ۲-۰ رسید و توانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند .

شاگردان گراهام پاتر که در دیدار رفت با یک گل مغلوب دورتموند شده بودند، دیشب توانستند با گل‌های رحیم استرلینگ و کای هاورتز (پنالتی)، به برتری برسند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

 

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد شود، سپری شد.

بازی با همین روند ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 17، روی یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه چلسی، مارکو رویس با یک ضربه دیدنی می‌توانست گل اول بازی را به ثمر برساند اما کپا آریسابالاگا با یک واکنش دیدنی ضربه او دفع کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

در ادامه این بازیکنان چلسی بودند که ابتکار عمل را در دست گرفتند و چیزی نمانده بود که در دقیقه 28، کای هاورتز دروازه دورتموند را باز کند اما ضربه او بعد از برخورد به تیر عمودی، عرض دروازه را طی کرد و این موقعیت از دست رفت.

حملات چلسی ادامه پیدا کرد و در دقیقه 38، هاورتز که درون محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شده بود، با یک ضربه دیدنی توپ رابه طاق دروازه دورتموند کوبید اما داور این گل را به دلیل درآفساید قرار داشتن رحیم استرلینگ نپذیرفت.

فشار بازیکنان میزبان سرانجام در دقیقه 43 نتیجه داد و این تیم توسط استرلینگ به گل رسید. روی یک حرکت از سمت چپ بود که ارسال عرضی بن چیلول درون محوطه جریمه به استرلینگ رسید و او بعد از اینکه ضربه اولش را نتوانست به خوبی بزند، با ضربه دوم دروازه دورتموند را باز کرد و چلسی را پیش انداخت.

در دقایق پایانی نیمه اول باز هم بازیکنان چلسی بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد و نیمه اول با برتری 1-0 میزبان به پایان رسید.

 

نیمه دوم را هم چلسی بهتر آغاز کرد و در دقیقه 48 بود که این تیم صاحب یک ضربه پنالتی شد. ارسال چیلول درون محوطه جریمه دورتموند به دست ماریوس وولف برخورد کرد و داور بعد از اینکه از VAR کمک گرفت، نقطه پنالتی را نشان داد.

کای هاورتز پشت توپ قرار گرفت و در حالی که موفق شد دروازه‌بان حریف را فریب بدهد، توپ را به تیر دروازه کوبید. اما به دلیل ورود زودتر از بازیکنان دورتموند به محوطه جریمه، داور دستور به تکرار ضربه داد. باز هم خود هاورتز مسئولیت زدن ضربه را برعهده گرفت و این بار توانست توپ را باز هم به گوشه سمت چپ دروازه بفرستد و مایر را فریب دهد تا حساب کار را 2-0 کند.

دورتموندی‌ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و در دقیقه 58 بود که جود بلینگام می‌توانست گل اول دورتموند را به ثمر برساند اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

حملات دورتموند ادامه داشت و در دقیقه 65، ماریوس وولف صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه او را کپا دفع کرد.

در ادامه بازی متعادل شد و هر دو تیم برای زدن گل تلاش زیادی کردند و حتی در دقایق پایانی، بازی کمی به خشونت کشیده شد اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد و چلسی با برتری 2-0 راهی مرحله بعد شد تا گراهام پاتر امید بیشتری برای ادامه حضور روی نیمکت آبی‌های لندن پیدا کند.

 

13 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا