آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

کریستال پالاس – لیورپول : لیورپول، نقطه سر خط؛ بازیابی امیدها مقابل حریف همیشه بازنده

قرمزهای آنفیلد به امید سابقه خوب در مقابل پالاس امشب از نو آغاز می‌کنند.

از مخاطبان غیر لیورپولی فوتبال گرفته تا هواداران این تیم و سکوهای ورزشگاه خانگی قرمزها همه داشتند باور می‌کردند کلوپ و تیم مدعی‌اش به فرم ایده‌آل باز گشته‌اند. 2 پیروزی مهم و مطمئن در مقابل 2 رقیب سرسخت به اضافه 2 گل در دقایق نخست بازی مقابل رئال مادرید این تصور را ایجاد کرده بود که لیورپول بازگشته است. با این حال سیلی سنگین رئال بر صورت سکوهای بهت‌زده آنفیلد همه چیز را به روزهای قبل از این شروع بدون فرجام باز گرداند. دنیا برای لیورپولی‌ها هنوز تمام نشده و کلوپ این بار یک حریف همیشه بازنده را برای شروعی مجدد در مقابل خودش می‌بیند. حریفی که البته اگر دستکم گرفته شود، دستکم در خانه خودش قابلیت خلق شگفتی را دارد. کریستال پالاس میزبان امشب نایب قهرمان فصل گذشته لیگ و تیم بزرگ بحران‌زده این فصل فوتبال انگلیس است؛ میزبانی که آخرین برد مقابل میهمان نامدارش را به سختی به خاطر می‌آورد.

 

کریستال پالاس؛ روی نوار تساوی

4 تساوی در 5 بازی آخر پالاس نشان می‌دهد پاتریک ویرا روی نیمکت این تیم از تلاش بدون نتیجه برای بردن مسابقات خسته شده و تیمش را برای گرفتن حداقل امتیازهای ممکن به میادین می‌فرستد. ویلفرد زاها و هم‌تیمی‌هایش نفس سال‌های گذشته برای سد کردن راه مدعیان و بزرگان را ندارند و ترجیح می‌دهند بدون جاه‌طلبی خاصی به کسب تساوی‌ها و باقی ماندن در میانه جدول ادامه دهند. آنها که در دومین هفته لیگ برتر در این فصل میزبان امروز خود را در خانه باشکوهش متوقف کرده بودند، این بار هم برای کسب نتیجه‌ای مشابه و رقم زدن یک تساوی دیگر آمادگی خود را نشان داده‌اند. پالاس در 10 بازی آخر خود در لیگ فقط یک برد داشته و همچنین مقابل لیورپول سال‌هاست که بردی را تجربه نکرده؛ بنابراین انتظار پیروزی از تیمی که خاطرات بردش را به سختی به خاطر می‌آورد، انتظاری نابه‌جا تلقی می‌شود. از هر زاویه‌ای هم به داستان نگاه کنیم، متوقف کردن لیورپول زخم خورده از لیگ قهرمانان با روند تساوی‌های تیم ویرا همخوانی دارد و شاید باید منتظر یک نمایش تدافعی از تیمی باشیم که در سال‌های گذشته چهره هجومی آنها کار را برای مدعیان لیگ دشوار می‌کرد.

 

لیورپول؛ از نو بساز

برای ساختن یک بنای غیر قابل تعمیر، معمولا به سراغ خراب کردن آن می‌روند و پس از ویرانی کامل بنای قدیمی، ساختمان جدید را می‌سازند. لیورپول و کلوپ به اتکای خاطرات خوب خود از تیم حاضر در میادین و ستاره‌هایش، دل خراب کردن آن را نداشتند. آنها بارها سعی کردند این بنای نیازمند تعمیر را با ترمیم‌های زودگذر باز هم قابل سکونت کنند اما بنای سابق از تاریخ انقضای خود عبور کرده بود و قابلیت استفاده نداشت. لیورپولی‌ها در نهایت دل به خراب کردن ساختمان قدیمی ندادند اما رئال مادرید زحمت را برایشان کم کرد و لیورپول را خراب کرد تا کلوپ با خیال راحت به فکر ساختن بنای جدیدی روی ویرانه‌های تیم سابقش باشد. دیدار مقابل رئال به سرمربی آلمانی ثابت کرد با تمام ستاره‌هایش هم قادر به کار کردن به شکل قدیمی نخواهد بود و باید برنامه جدیدی شاید با ستاره‌هایی جدید برای موفقیت بنویسد. آنها می‌توانند شکست سنگین در خانه در لیگ قهرمانان را در مقابل تیم نه چندان آماده پالاس فراموش کنند و با شیوه جدید و با تکیه بر ستاره‌های جدید و با محوریت بازیکنان کلیدی جدید به میهمانی در سلهرست پارک بروند. پالاس و پاتریک ویرا تا اینجای فصل به اندازه کافی مقتدر نبوده‌اند و این فرصتی برای تیم پر از مهره لیورپول است که با رویکردی متفاوت همه چیز را از نو بسازد. برد مقابل پالاس، سومین برد متوالی لیورپول در لیگ خواهد بود؛ اتفاقی که از ابتدای فصل فقط یک بار برای این تیم رخ داده و تکرار آن می‌تواند نقطه شروعی پس از پایان یک دوران و مقدمه فصل جدید کار یورگن کلوپ در راس کادر فنی قرمزهای آنفیلد نام بگیرد. این بازی برای لیورپول از جهات زیادی حائز اهمیت است و شاید مهم‌ترین این جهات، فراموش کردن شب تلخ آنفیلد مقابل رئال مادرید باشد.

گروه نرم افزاری ماهور

سابقه رویارویی؛ به سرخی سکوهای آنفیلد

رقابت 2 تیم در سال‌های اخیر یک برنده محض داشته است؛ لیورپول! تیم کلوپ بخش زیادی از امتیازهای فصل‌های گذشته را از رقیب امشبش گرفته و این تیم پیش از تساوی دور رفت این فصل، 10 پیروزی متوالی را در مقابل کریستال پالاس پشت سر گذاشته بود. باید به این 10 پیروزی متوالی برد 7 بر صفر سال 2020 را هم اضافه کنیم تا به خوبی از هنر لیورپول در شکست دادن پالاس پرده برداریم. سابقه رویارویی 2 تیم سرخ سرخ است؛ به سرخی سکوهای آنفیلد! تیم تحت هدایت پاتریک ویرا در 11 بازی آخر خود مقابل میهمان نامدار امشبش فقط یک بار موفق شده بیش از یک گل در یک مسابقه به ثمر برساند و شاید این، مهم‌ترین نقطه اتکای شاگردان کلوپ برای برتری در مسابقه امروز باشد. جای خالی سادیو مانه، ستاره از دست رفته تیم کلوپ در این مسابقه بیش از دیگر بازی‌های لیورپول احساس خواهد شد چرا که این ستاره سابق تیم میهمان بازی امشب با 10 گل زده بهترین گلزن تاریخ این جدال به شمار می‌رود.

 

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

کریستال پالاس : 

تساوی مقابل برنتفورد، تساوی مقابل برایتون، باخت مقابل منچستریونایتد، تساوی مقابل نیوکاسل، تساوی مقابل منچستریونایتد

 

4 گل زده، 5 گل خورده، یک کلین‌شیت و حداکثر یک گل در هر مسابقه

 

لیورپول : 

برد مقابل نیوکاسل، برد مقابل اورتون، باخت مقابل ولورهمپتون، تساوی مقابل چلسی، باخت مقابل برایتون

 

4 گل زده، 6 گل خورده، 3 کلین‌شیت و 3 بازی بدون گل زده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا