آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

سی‌و‌هشتمین قهرمانی بنفیکا در لیگ پرتغال؛ تاج‌گذاری عقاب‌ها در شب آقای گلی طارمی

بنفیکا با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به پورتو قهرمان پرتغال شد.

شنبه شب و با برگزاری دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر پرتغال، بنفیکا با برتری ۳ بر صفر مقابل تیم قعرنشین سانتا کلارا به عنوان قهرمانی دست یافت.

 

این سی و هشتمین قهرمانی بنفیکا در تاریخ لیگ پرتغال و نخستین جام این تیم در ۴ فصل اخیر بود. عقاب‌ها با هزینه ۸۸ میلیون پوندی در بازار نقل و انتقالات فصل را به اتمام رساندند؛ در حالی که مجموع قیمت بازیکنان خروجی تیم (شامل داروین نونیز و انزو فرناندس) به مرز ۲۶۰ میلیون هم رسید. شاگردان راجر اشمیت فصل را با ۷ پیروزی متوالی آغاز کردند و از هفته چهارم به بعد هیچ وقت از اریکه قدرت پایین نیامدند. شکست‌های ماه گذشته مقابل چاوس و پورتو که با گل دیرهنگام مهدی طارمی در استادیوم دا لوژ رقم خورد، فاصله را در صدر جدول کاهش داد اما بنفیکا حتی با وجود تساوی هفته گذشته مقابل اسپورتینگ لیسبون در استادیوم خوزه آلوالاده پایتخت پرتغال، حاشیه امنیت لازم را با پورتو حفظ کرد. این مسابقه با تیم از پیش سقوط کرده سانتا کلارا سد دشواری در راه قهرمانی بنفیکا به شمار نمی رفت و آنها با ارائه یک بازی برتر به سادگی از سد حریف کم نام و نشان گذشتند. بنفیکا در شرایطی با ۸۷ امتیاز به قهرمانی لیگ دست یافت که آخرین قهرمانی این تیم در فوتبال پرتغال در فصل ۱۹-۲۰۱۸ با عملکردی کاملا مشابه (۲۸ برد، ۳ تساوی و ۳ شکست) به دست آمده بود. جالب اینکه در آن فصل نیز پورتو با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به بنفیکای قهرمان در رده دوم لیگ قرار گرفت. بنفیکا همچنین بهترین خط حمله و بهترین خط دفاعی کل لیگ را با ۸۲ گل زده و تنها ۲۰ گل خورده به خود اختصاص داد.

 

ارسال الکساندر با، مدافع راست ۲۵ ساله دانمارکی با ضربه سر گونچالو راموس همراه شد و بنفیکا در همان دقیقه ۷ با یک گل از حریف پیش افتاد. راموس با این گل به رکورد ۱۹ گل در رقابت‌های این فصل رسید که او را به عنوان بهترین گلزن تیم قهرمان و پشت سر مهدی طارمی، به عنوان دومین گلزن برتر لیگ معرفی می‌کند. برتری بنفیکا در زمین ادامه داشت و دقیقه ۲۸ روی یک ضد حمله سریع نوبت به رافا سیلوا، هافبک تهاجمی دیرپای بنفیکا رسید که برتری تیمش را دو برابر کند. با توجه به اختلاف تفاضل گل، کسب یک تساوی هم برای قهرمانی بنفیکا کافی بود اما شاگردان اشمیت در نیمه دوم با به ثمر رساندن گل سوم پیروزی را تثبیت کردند. این بار نوبت الکس گریمالدو اسپانیایی، محصول آکادمی بارسلونا بود که نامش در سیاهه گلزنان آخرین بازی فصل قرار بگیرد. بنفیکا با کسب پیروزی ۳ بر صفر بالاتر از پورتو قهرمانی خود در لیگ را قطعی کرد؛ در حالی که یاران مهدی طارمی در مسابقه همزمان با برتری مقابل تیم رده پنجمی ویتوریا گیمارش چشم انتظار لغزش این تیم نشسته‌ بودند. اخراج زودهنگام توماس هاندل، هافبک جوان و ۲۲ ساله میهمان خیلی زود کار شاگردان ژائو آروسو را دشوار کرد و مهدی طارمی در دقیقه ۸ روی یک ضدحمله با هدف قرار دادن گوشه بالای دروازه برونو وارلا، پورتو را پیش انداخت. گل‌های اوتاویو و اوانیلسون پیش از پایان نیمه نخست پورتو را مانند بنفیکا به برتری ۳ بر صفر رساند؛ نتیجه‌ای که منجر به تاج‌گذاری اژدها نشد و تنها تأثیر آن در جدول، ناکامی سیاه و سفیدهای گیمارش در کسب سهمیه لیگ کنفرانس اروپا بود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

مهدی طارمی با گلزنی در این مسابقه با ۲۲ گل به عنوان برترین گلزن فصل لیگ پرتغال شناخته شد؛ در حالی که مهاجم سی ساله ایرانی در ۳ مسابقه اخیر مقابل فامالیسائو، کاسا پیا و گیمارش ۶ بار توپ را از خط دروازه رقبا عبور داده بود. او تا کنون ۷۹ بار با پیراهن پورتو موفق به گلزنی شده که با احتساب ۲۱ گلش با پیراهن ریوآوه، به رکورد صد گل در فوتبال پرتغال می‌رسد. طارمی فصل گذشته با ۲۰ گل پایین‌تر از اعجوبه‌ای به نام داروین نونیز (۲۶) در کسب عنوان آقای گلی ناکام ماند اما در هر ۴ فصل اخیر یکی از ۳ گلزن برتر سطح اول فوتبال پرتغال بوده.

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا