آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پایان بوندس‌لیگا به روایت آمار؛ تقسیم خسته «توریگاکنونه» پس از ۲۰ سال

بوندس‌لیگای 23-2022 رکورد دست به دست شدن صدر جدول را شکسته شده دید.

در فصلی که بازیکنان فرانسوی به رکورد گلزنی بازیکنان غیر آلمانی در یک فصل از تاریخ فوتبال آلمان نزدیک شده (125) و کیفیت گلزنی بالایی را در بوندس‌لیگای 23-2022 از منظر غیر انفرادی شاهد بودیم، پس از هفته بیست‌وچهارم و در فاصله 10 هفته مانده به پایان مسابقات، صدر جدول 5 مرتبه دست به دست شد که رکورد تاریخ این مسابقات را از این نظر شکست.

همچنین یونیون برلین با در اختیار گرفتن بهترین خط دفاعی فصل که ابتدای فصل برای مقطعی صدرنشینی را تجربه کرد در نهایت برای اولین بار در تاریخ راهی لیگ قهرمانان اروپا شد. فرایبورگ که تا لحظه آخر برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تلاش کرد در نهایت به کسب سهمیه لیگ اروپا رضایت داد و دیگر تیم جذاب این فصل دستش از رسیدن به دستاوردهای قابل‌ توجه خالی نماند.

وینچنزو گریفو، ستاره فرایبورگ در این فصل مسابقات موفق شد به مرز 50 گل زده در 207 بازی بوندس‌لیگایی برسد که این مهم، علاوه بر تثبیت سهمیه لیگ اروپا برای فرایبورگ، او را تبدیل به نخستین بازیکن ایتالیایی در تاریخ فوتبال آلمان کرد که به این رکورد می‌رسد.

پرواز یونیون به لیگ قهرمانان

حضور در لیگ قهرمانان اروپا سهم لایپزیش، دورتموند و بایرن در کنار یونیون برلین شد و علاوه بر حضور فرایبورگ در لیگ اروپا، لورکوزن به انتظار تعیین سرنوشت جام حذفی فوتبال آلمان است تا سرانجام مشخص شود در رقابت با اینتراخت، بلیت کنفرانس لیگ را رزرو خواهد کرد یا لیگ اروپا.

ولفسبورگِ جذاب این فصل اما در شرایطی که می‌توانست با کسب پیروزی در دیدار مقابل هرتابرلینِ از پیش سقوط کرده جانشین لورکوزن در رتبه ششم جدول شده و امیدوار به کسب سهمیه لیگ اروپا بماند، از انجام این مهم عاجز ماند تا هوادارانش تنها به باقی ماندن در نیمه بالایی جدول رده‌بندی بسنده کنند.یونیون برلین در شرایطی فصل آینده را در لیگ قهرمانان اروپا به میدان خواهد رفت که پانزدهمین نماینده فوتبال آلمان در این مسابقات نام دارد و این کشور را رکورددار معرفی نماینده برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا، بالاتر از اسپانیا با 13 تیم کرده است.

گروه نرم افزاری ماهور

لوا رفت، مهاجمان دیگر نفس کشیدند!

عنوان آقای گلی رقابت‌ها به طور مشترک به کریستوفر انکونکو و نیکلاس فولکروگ، مهاجمان لایپزیش و وردربرمن هرکدام با 16 گل رسید و درحالی که رکورددار گلزنی در طول یک فصل، لواندوفسکی با 41 گل در این فصل مسابقات حاضر نبود، برای نخستین بار پس از 20 سال جایزه «توریگاکانونه» بین 2 بازیکن تقسیم شد و هرگز سابقه نداشته عنوان آقای گلی یک فصل با این میزان به ثمر رساندن گل‌های انگشت شمار سهمِ بازیکنی شود.

آینتراخت ستاره‌ساز

رافائل گوئررو که در نهایت همچون سایر بازیکنان دورتموند دستش از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه ماند، عنوان بهترین گل‌ساز فصل را بالاتر از رندال کولوموآنی با 12 پاس گل به نام خود زد و از طرف مقابل رندال، تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ اینتراخت شد که در 2 دهه اخیر و از زمانی که آمار فنی به صورت دقیق آنالیز می‌‎شوند در میان بازیکنان بوندس‌لیگا بیش‌ترین تاثیر مستقیم (26) روی گل‌های فصل را از خود بر جای می‌گذارد. مهاجم فرانسوی این فصل 11 پاس گل ارسال کرده و 15 گل به ثمر رسانده که برای کسب عنوان آقای گلی تنها یک گل کم آورد.

مزد وفاداری

دستکش طلا به مارک فلکن، سنگربان فرایبورگ رسید و کوین ترپ، سنگربان محبوب اینتراخت که لیگ اروپا را با درخشش‌اش برای اهالی فرانکفورت به ارمغان آورده بود با انجام دویست و سی و پنجمین بازی در پیراهن اینتراخت، تبدیل به باسابقه‌ترین سنگربان تاریخ اینتراخت در فوتبال آلمان شد. او سرانجام در آخرین مسابقه فصل از پیتر کونتر گذر کرد.

تکرار تاریخ پس از 22 سال

بایرن‌مونیخ در دقایق پایانی فصل درحالی جام قهرمانی را از وستفالن ربود که در 22 فصل اخیر فوتبال آلمان، هرگز سابقه نداشته تیمی هفته سی‌وچهارم را با صدرنشینی آغاز کند اما در نهایت دستش به جام قهرمانی نرسد. آخرین بار بایرلورکوزن در فصل 00-1999 به سرنوشت تلخ دورتموند در این فصل دچار شده بود که آن فصل هم این بایرن‌مونیخ بود که جام قهرمانی را از چنگ رقیب آن روزها ربود.

این یازدهمین قهرمانی متوالی بایرن‌مونیخ در بوندس‌لیگا بود که باعث شد رکورد 10 قهرمانی متوالی در میان تیم‌های حاضر در 5 لیگ معتبر اروپا را که به نام خودشان بود بهبود بخشند و با 33 قهرمانی در سطح اول فوتبال آلمان، دست‌نیافتنی‌تر از گذشته شوند.

توخل در کنار قیصر فوتبال آلمان

همچنین توماس توخل تبدیل به دومین سرمربی تاریخ بوندس‌لیگا شد که در نیم فصل دوم مسابقات هدایت تیمی را بر عهده می‌گیرد و در نهایت عنوان قهرمانی را به نام خود می‌زند. توخل برای رسیدن به این مهم و استفاده از دستاوردهای یولیان ناگلزمن، به تنها 9 بازی احتیاج داشت و پیش‌تر تنها یک سرمربی این رکورد را از خود بر جای گذاشته بود و آن هم سهم بایرن‌مونیخ بوده. این اتفاق زمانی رخ داد که فرانتس بکن باوئر در نیم فصل دوم 94-1993 جانشین اریش ریبک شد و در نهایت جام قهرمانی را به باواریایی‌ها هدیه داد.

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا