آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

منچستریونایتد و ۲۰ گلزن برتر در تاریخش

منچستریونایتد بهترین گلزنان تمام دوران: رونی پیشتاز است!

منچستریونایتد یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان است و در طول تاریخ درخشان خود شاهد  برخی از بزرگان تاریخ بوده است.

اما بهترین گلزنانی که تا به حال برای شیاطین سرخ بازی کرده اند چه کسانی بوده اند؟

وین رونی به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین بازیکنان نسل خود شناخته می شود و رکورد بیشترین گل زده برای منچستریونایتد را در اختیار دارد. 253 گل او در 559 بازی برای این باشگاه در طول 13 سال حضورش در باشگاه از سال 2004، لحظات به یاد ماندنی متعددی را رقم زد. ملی پوش انگلیسی در سال 2004 برنده جایزه پسر طلایی شد و در سال 2022 به تالار مشاهیر لیگ برتر راه یافت.

سر بابی چارلتون، برنده سابق توپ طلا و جام جهانی، با ۲۴۹ گل در رتبه دوم فهرست برترین گلزنان تاریخ منچستریونایتد قرار دارد. او رکورد بیشترین گل زده را در اختیار داشت تا اینکه رونی در سال 2017 این رکورد را شکست.

گروه نرم افزاری ماهور

دنیس لاو با 237 گل در بیش از 400 بازی در تمامی رقابت ها سکو را کامل می کند.

رایان گیگز دوره حرفه ای بسیار طولانی در منچستریونایتد داشت و با 963 بازی برای یونایتد که طی آن 168 گل به ثمر رساند، رکورددار حضور در تمام دوران آنهاست و او را در رده هفتم لیست گلزنان تاریخ یونایتد قرار داد. گیگز تنها بازیکنی بود که در هر 21 سال اول لیگ برتر گلزنی کرد.

پل اسکولز با 155 گل زده در طول 20 سال دوران حرفه ای خود در یونایتد، 10 تیم برتر را تکمیل می کند. او در طول زمان خود سومین جایگاه بیشترین تعداد بازی در باشگاه را بدست آورد (718) و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین هافبک های زمان ما شناخته می شود.

کریستیانو رونالدو، برنده پنج توپ طلا، تنها بازیکن فعال در بین 20 بازیکن برتر با 142 گل در 339 بازی در دو دوره حضورش در این باشگاه است. او تنها 9 گل از رود فن نیستلروی هلندی مرگبار که در دوران حضورش در یونایتد 150 گل به ثمر رساند، فاصله دارد.

اوله گونار سولسشر، سرمربی سابق منچستریونایتد، 126 گل در 366 بازی به ثمر رساند و پیروزی دیرهنگام او برای تکمیل سه گانه برای یونایتد مقابل بایرن مونیخ در فینال لیگ قهرمانان اروپا، برای همیشه در فرهنگ منچستریونایتد حک شده است.

در اینجا 20 گلزن برتر تاریخ منچستریونایتد به طور کامل آورده شده است.

20 گلزن برتر تاریخ منچستریونایتد

منبع:www.goal.com

41 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا