آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پایان متفاوت فصل برای ۲ تیم منچستر؛ دغدغه‌های پپ و تن‌هاخ پیش از فینال جام حذفی

اریک تن هاخ به عملکرد امسالش افتخار می‌کند.

۶ روز مانده به فینال حساس جام حذفی فوتبال انگلیس بین منچستر یونایتد و منچستر سیتی، هفته آخر رقابت‌های این فصل لیگ برتر برای ۲ طرف آبی و قرمز شهر متفاوت تمام شد.

 

پنالتی الکساندر میتروویچ می‌توانست فولام را با ۲ گل در اولدترافورد پیش بیندازد اما واکنش محشر دخیا سد راه او شد تا یونایتد در روز گلزنی جیدن سانچو و برونو فرناندس، شکست مقابل شاگردان مارکو سیلوا را با پیروزی عوض کند. منچستر یونایتد با این پیروزی ۷۵ امتیازی شد و جایگاه خود در رده سوم جدول را تثبیت کرد. منچسترسیتی قهرمان که هفته گذشته روند طولانی مدت پیروزی‌های متوالی در لیگ را با تساوی مقابل برایتون از دست داده‌‌ بود با گل دیرهنگام اتان پینوک، مدافع وسط جامائیکایی برنتفورد، برای دومین بار در این فصل مغلوب زنبورها شد تا فصل با همان ۸۹ امتیاز به پایان برسد. هر ۲ تیم شهر منچستر مأموریت اصلی خود در این فصل (قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان) را پیش از این با موفقیت به اتمام رسانده‌ بودند و بیشتر از نتایج متفاوت مسابقات امروز، به سرنوشت فینال مهیج جام حذفی که شنبه آینده در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد فکر می‌کنند؛ موضوعی که در مصاحبه‌های بعد از بازی اریک تن هاخ و پپ گواردیولا نمود پیدا کرد. منچسترسیتی در آستانه تبدیل شدن به هشتمین تیم برنده سه‌گانه در تاریخ فوتبال اروپا قرار دارد و برای کسب این افتخار نیاز به عبور از سد منچستر یونایتدی دارد که تا امروز تنها تیم انگلیسی برنده سه‌گانه به شمار می‌رود.

 

فصل موفق تن هاخ 

اول فصل وقتی سرمربی هلندی کارش در منچستر یونایتد را با ۲ شکست آغاز کرد و رکورد ۱۰۱ ساله بدترین شروع یک سرمربی روی نیمکت شیاطین سرخ را شکست، کمتر کسی فکر می‌کرد تیم او در ابتدای زمستان به چندقدمی صدر جدول هم برسد. تن هاخ به فینال جام حذفی و قهرمانی جام اتحادیه رسید و هفته گذشته با کسب برتری ۴گله مقابل چلسی، حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرد. او بعد از مسابقه امروز مقابل فولام با توجه به عدم فعالیت باشگاه در پنجره زمستانی، عملکرد خود را مایه غرور دانست: «مسئولان باشگاه می‌دانند اگر تیمی قصد حضور در جمع ۴ تیم برتر لیگ و رقابت بر سر جام‌ها را در این لیگ دشوار داشته باشد، باید سرمایه گذاری کند. در غیر این صورت هیچ شانسی وجود نخواهد داشت چون دیگر تیم‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. ما در زمستان این موضوع را دیدیم. همه باشگاه‌های رقیب مبالغ کلانی به خرید بازیکن اختصاص دادند اما ما این کار را نکردیم. با این حال فصل با موفقیت تمام شد و من به این موضوع افتخار می‌کنم.» در پنجره ژانویه لیورپول با هزینه زیاد، کودی خاکپو را به خدمت گرفت. نیوکاسل با ۴۰ میلیون پوند آنتونی گوردون را از ترکیب اورتون بیرون کشید و چلسی با هزینه ۲۸۰ میلیون پوندی، فصل را در رده دوازدهم پایان داد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی هلندی البته می‌داند برای هواداران جاه‌طلبی که روزهای اقتدار محض یونایتد در فوتبال انگلیس را به خاطر می‌آورند، هنوز راهی طولانی برای پیشرفت باقی مانده: «ما در مسیر درست قرار داریم اما هنوز به هدفی که باید، نرسیده‌ایم. راه زیادی برای طی کردن وجود دارد. تک تک بازیکنان و مجموعه تیم پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارند. در طول فصل پیشرفت خود را نشان دادیم. به سختی کار کردیم اما نیاز به سرمایه‌گذاری هم داریم.» تن هاخ درباره مسابقه شنبه آینده می‌گوید: «ما شانس پیروزی داریم. بررسی بازی‌های قبلی نشان می‌دهد ژانویه گذشته آنها را شکست داده‌ایم. یونایتد طی سال‌های اخیر بارها منچسترسیتی را شکست داده و بازیکنان می‌دانند اگر در سطح خودشان باشند، قادر به رقابت خواهند بود و این واضح است.» او البته به خوبی می‌داند آخرین مسابقه تیمش در این فصل احتمالاً دشوارترین بازی خواهد بود: «مقابل بهترین تیم بازی می‌کنیم اما برای پیروزی شانس داریم و برای محقق کردن آن تمام تلاشمان را خواهیم کرد. قرار نیست بعد از بازی دنبال بهانه بگردیم. مطمئنم شنبه یک بازی خوب انجام خواهیم داد.»

نتیجه فینال جام حذفی هرچه باشد، نمی‌توان از عملکرد درخشان اریک تن هاخ در نخستین فصل حضور روی نیمکت شیاطین سرخ گذشت. او با کسب ۲۳ پیروزی و ۷۵ امتیاز منچستر یونایتد را به رده سوم جدول رساند؛ در حالی که جز ۲ مدعی قهرمانی هیچ تیمی حتی به ۲۰ پیروزی هم نرسید و یونایتد فصل گذشته را با ۵۸ امتیاز در رده ششم پایان داده بود. منچستر یونایتد زیر نظر او رکورد بیشترین کلین شیت در کل لیگ و همچنین سومین خط دفاعی برتر تورنمنت را به خود اختصاص داد. یونایتد در تمام فصل تنها یک بار در خانه متحمل شکست شد که آن هم به بازی هفته اول مقابل برایتون برمی‌گردد. او همچنین در طول فصل موفق به حداقل یک بار شکست دادن هریک از ۵ تیم بزرگ دیگر لیگ انگلیس شد.

 

مصدومیت، تنها دغدغه پپ 

گواردیولا بعد از شکست مقابل زنبورها تایید کرد چندین بازیکن منچسترسیتی به دلیل مصدومیت ممکن است قادر به همراهی تیم در مسابقه فینال جام حذفی در مقابل منچستر یونایتد نباشند. کوین دی بروینه، روبن دیاس و مانوئل آکانجی جزء ترکیب کلی تیم که برای مصاف با برنتفورد راهی پایتخت انگلیس شد، نبودند و گواردیولا می گوید دیاس و گریلیش ۱۰ روز است که در تمرینات منچسترسیتی شرکت نکرده‌اند. آبی آسمانی پوشان یک ماه شلوغ را پشت سر می گذارند که با برگزاری فینال جام حذفی مقابل منچستر یونایتد و فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل اینتر به اتمام خواهد رسید.پپ گفت: «ما ۴ یا ۵ بازیکن مصدوم داریم. البته صدمه آنها جدی نیست اما چند روزی طول خواهد کشید تا به شرایط مسابقه برگردند. بازیکنان ترکیب اصلی که امروز غایب بودند در روزهای گذشته از خستگی رنج می بردند و ما بعد از گفت‌وگو با آنها تصمیم به کنار گذاشتنشان در این مسابقه گرفتیم. البته بازیکنان حاضر در میدان با شایستگی به ترکیب اصلی راه یافتند. ناتان آکه مصدومیت را پشت سر گذشته‌. حالا ما نیاز به استراحت داریم و باید با انرژی مناسب مهیای بازی با منچستر یونایتد شویم.» او می‌گوید جز گریلیش و دیاس، محرز هم بعد از مسابقه با برایتون احساس ناراحتی دارد: «این یک مشکل خیلی بزرگ نیست من فکر می کنم آنها برای مسابقه فینال جام حذفی آماده خواهند بود اما این کافی نیست. باید در جلسات تمرینی قبل از مسابقه هم حاضر شوند تا به ترکیب اصلی راه یابند. فیل فودن در یک فرم عالی به سر می برد، ریاض محرز خوب کار کرد و کول پالمر در بسیاری از زمینه ها فعال بود.»

46 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا