آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

از محرومیت کنعانی‌ تا مصدومیت حسینی؛ آژیر قرمز در خط دفاع تیم ملی!

مهم‌ترین دغدغه کادرفنی تیم ملی ایران برای دیدار با سوریه، چگونگی چینش آرایش خط دفاعی است.

تیم ملی ایران خود را برای حضور در چهارمین مسابقه‌اش در جام ملت‌های آسیا 2023 آماده می‌کند؛ دیداری که فردا (چهارشنبه) از ساعت 19:30 به وقت تهران در برابر تیم ملی سوریه در مرحله یک‌هشتم نهایی برگزار خواهد شد. شاگردان امیر قلعه‌نویی امشب آخرین جلسه تمرینی خود را پیش از رویارویی با سوریه برگزار کردند که در این میان، مهم‌ترین دغدغه کادرفنی تیم ملی برای جدال با شاگردان هکتور کوپر، چگونگی چینش خط دفاعی بود.

 

شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی از مرحله گروهی با ثبت رکورد 100 درصد برد گذر کردند که یکی از نقاط ضعف تیم، عملکرد فاز دفاعی بود؛ به‌طوری‌که تنها در جدال با تیم ملی هنگ‌کنگ، دروازه تیم ملی ایران باز نشد و در مصاف با تیم‌های ملی فلسطین و امارات، هر کدام از این تیم‌ها توانستند یک‌بار به ایران گل بزنند! حالا در آستانه جدال با تیم ملی سوریه، خط دفاعی تیم ملی ایران وضعیت پیچیده‌ای دارد و غیبت 3 مهره کلیدی باعث شده تا امیر قلعه‌نویی چالش بزرگی برای چینش خط دفاعی تیمش داشته باشد.

 

رضاییان در نقش جانشین محرمی

صادق محرمی یکی از 3 غایب کلیدی تیم ملی ایران برای مسابقه فرداشب مقابل سوریه است. محرمی در جدال با تیم ملی امارات در آخرین مسابقه مرحله گروهی از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب‌دیدگی شد و تا پایان تورنمنت نمی‌تواند برای تیم ملی به میدان برود. در غیاب او، رامین رضاییان و آریا یوسفی در دسترس کادرفنی تیم ملی هستند که با توجه به عملکرد موفق رضاییان و البته تجربه بیشتر او، به نظر می‌رسد که این مدافع گزینه موردنظر امیر قلعه‌نویی برای حضور در ترکیب اصلی مقابل سوریه باشد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

غیرمنتظره مثل زوج چشمی – خلیل‌زاده؟

قلعه‌نویی برای دیدار با سوریه، مهم‌ترین چالش را برای چینش زوج خط دفاعی تیمش دارد؛ چرا که محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل محرومیت و مجید حسینی به دلیل مصدومیت نمی‌توانند همراه تیم ملی در این مسابقه حساس باشند. شجاع خلیل‌زاده یکی از مدافعان میانی در دسترس قلعه‌نویی است اما برای انتخاب زوج او در خط دفاع، سرمربی تیم ملی دستِ بازی ندارد و این احتمال وجود دارد که روزبه چشمی در قامت مدافع میانی در ترکیب تیم ملی به میدان برود. جالب آنکه چشمی بخش مهمی از دوران حضورش در تیم ملی را زیرنظر کارلوس کی‌روش گذراند و خلیل‌زاده هم مدافع محبوب دراگان اسکوچیچ بود و حالا این 2 مهره باتجربه تیم ملی احتمالاً برای نخستین‌بار فردا در قلب خط دفاعی تیم ملی در کنار یکدیگر به کار گرفته شوند! با توجه به خط حمله زهردار سوریه، در صورت به کارگیری زوج چشمی – خلیل‌زاده آن‌ها به نظر می‌رسد شب دشواری را برابر حریف خود خواهند داشت و مهار چهره‌هایی مانند عمر خریبین ماموریت مهم‌شان است.

 

فلاح معادلات را تغییر می‌دهد؟

امیر قلعه‌نویی البته اگر بخواهد روزبه چشمی را در پستی غیرتخصصی بازی ندهد، یک گزینه دیگر را روی میز می‌بیند؛ استفاده از سامان فلاح. فلاح پیش از شروع جام ملت‌های آسیا 2023 دچار مصدومیت شد اما رفته‌رفته به فرم ایده‌آل بازگشت و حالا این احتمال وجود دارد که او اولین حضورش در این رقابت‌ها را در جدال فرداشب برابر سوریه به‌دست آورد. البته که با توجه به حساسیت دوئل فردا، احتمالاً قلعه‌نویی روی مدافع جوان و کم‌تجربه تیمش ریسک نخواهد کرد اما اگر سامان فلاح در ترکیب اصلی قرار بگیرد، زوج او در کنار شجاع خلیل‌زاده می‌تواند ساختار جدید دفاعی تیم ملی ایران را شکل بدهد. آنچه مشخص است اینکه کادرفنی تیم ملی ایران در فاصله کمتر از 24 ساعت تا دوئل با سوریه، مهم‌ترین دغدغه‌اش چگونگی چینش آرایش خط دفاع است و باید دید تصمیم نهایی امیر قلعه‌نویی برای چینش خط دفاعی 4نفره‌اش چه خواهد بود.

51 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا