زندگی نامه
موضوعات داغ

اختصاصی ورزش نیوز؛ زندگینامه نیمار

آشنایی با نیمار، فوق ستاره برزیلی سابق بارسلونا و فعلی الهلال در ورزش نیوز.

نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور (به پرتغالی برزیل: Neymar da Silva Santos Júnior) (زادهٔ ۵ فوریهٔ ۱۹۹۲) که با نام نیمار جونیور یا به شکل ساده‌تر نِیمار شناخته می‌شود؛

بازیکن فوتبال اهل برزیل است که برای باشگاه الهلال بازی می‌کند. او یکی از بهترین بازیکنان جهان و از بهترین بازیکنان برزیلی تمام ادوار به شمار می‌رود. که با توانایی بالای گلزنی و مهارت‌های دریبل تکنیکی و کنترل توپ در فوتبال به شهرت رسید. او یکی از چهار بازیکنی در فوتبال است که در سه باشگاه مختلف، بیش از ۱۰۰ گل را برای هر باشگاه به ثمر رسانده است.

نیمار اولین بازی حرفه‌ای خود را در ۱۷ سالگی برای سانتوس انجام داد و در این باشگاه به عنوان یک بازیکن با استعداد به شهرت رسید. او در دو قهرمانی پائولیستا (لیگ حرفه‌ای ایالت سائوپائولو)، یک قهرمانی جام حذفی برزیل و یک قهرمانی کوپا لیبرتادورس در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نقش داشت و دو بار پیاپی در این سال‌ها بهترین بازیکن سال آمریکای جنوبی شد. او سپس در سال ۲۰۱۳ به باشگاه بارسلونا پیوست و در آن‌جا بخشی از مثلث هجومی معروف MSN را در کنار لیونل مسی و لوئیس سوارز تشکیل داد که سه‌گانه قاره‌ای لا لیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا را در فصل ۱۵–۲۰۱۴ کسب کردند. او در ۳ اوت ۲۰۱۷ با قراردادی به مبلغ ۲۲۲ میلیون یورو به پاری سن ژرمن انتقال یافت که او را به گران‌ترین بازیکن کل تاریخ فوتبال تبدیل کرد. او با پاری سن ژرمن چهار قهرمانی در لیگ ۱ فرانسه را به دست آورد و در اولین فصل حضورش (۱۸–۲۰۱۷) به عنوان بهترین بازیکن لیگ ۱ انتخاب شد.

نیمار در ردهٔ ملی از زمان اولین بازی ملی‌اش در ۱۸ سالگی تا اکنون، با ۷۷ گل در ۱۲۴ بازی، دومین گلزن ملی برزیل پس از پله است.  در زمان حضور در تیم ملی جوانان برزیل به این تیم در قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی کمک کرد و بهترین گلزن این جام شد. او در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳ نیز ضمن انتخاب به عنوان بهترین بازیکن و برندهٔ توپ طلای این جام، برزیل را به قهرمانی رساند اما جام جهانی ۲۰۱۴ را به دلیل مصدومیت نیمه‌کاره رها کرد. او همچنین به عنوان کاپیتان، با تیم ملی زیر ۲۳ سال برزیل در المپیک ۲۰۱۶ ریو به قهرمانی رسید. او کوپا آمریکا ۲۰۱۹ را هم به دلیل مصدومیت از دست داد اما به عنوان بهترین گلزن کوپا آمریکا ۲۰۲۱ با برزیل نایب‌قهرمان شد.

کودکی، زندگی شخصی و ورود نیمار به فوتبال:

نیمار در یک خانواده مسیحی کاتولیک در روز 5 فوریه 1992 به دنیا آمد. او یک خواهر و یک برادر دارد و پدر و مادر او از کودکی برای علاقه ای که به فوتبال نشان داد داد حامی او بودند تا جایی که نیمار در مصاحبه خود بارها از اهمیت حمایت والدینش در موفقیت فعلی او صحبت کرده است.

گروه نرم افزاری ماهور
همسر و فرزندان نیمار:

نیمار از دوست دختر سابق خود کارولینا دانتاس یک پسر 12 ساله به نام داوی لوکا دارد که در روز 13 آگوست سال 2011 متولد شد که رابطه خوبی را با او دارد. در حال حاضر نیمار حدود دو سال است که با دختری به نام برونا بیانکاردی که 27 سال دارد وارد رابطه شده است. آنها در یکی از کارناوال های برزیل با یکدیگر آشنا شدند و پس از چند بار رفت و آمد در مراسم های مختلف رابطه اشان جدی تر شد.

این بانوی برزیلی در عرصه مدلینگ و بازیگری فعالیت دارد و توسط اکانت اینستاگرام نیز به اینفلوئنسری مشغول است. گفته می شود نیمار در سال 2017 نیز با برونا وارد رابطه شده که پس از مدتی کار این دو به جدایی کشیده شد و البته به نظر می رسد این بار رابطه آنها شکل جدی تری به خود گرفته است.

در ادامه به مرور دوران فوتبال نیمار از شروع تا به امروز می‌پردازیم:

نیمار در سانتوس برزیل (2012 – 2003)

در دوران کودکی نیمار همراه با پدرش در آکادمی های مختلف فوتبال برزیل ثبت نام می کرد و زیر نظر مربیان مختلف آموزش دید تا استعداد وی به نوعی کشف شد. در سال 2003 در حالی که این بازیکن 11 سال داشت خانواده آنها به سانتوس برزیل برای حضور در آکادمی فوتبال این شهر نقل مکان کردند و بدین ترتیب پایه های موفقیت این بازیکن چیده شد.

نیمار در همان سال 2003 به تیم نوجوانان سانتوس پیوست و با درخشش خود در سال 2008 به تیم جوانان این باشگاه در سن 16 سالگی راه پیدا کرد و توانست با قرارداد با این باشگاه از همان سال ها به درآمدزایی در فوتبال دست پیدا کند. او در سن 17 سالگی با تیم اصلی سانتوس قرارداد همکاری امضا کرد تا روزهای خود را درخشان تر ببیند. نیمار تا سال 2012 در این تیم روزهای خوبی را سپری کرد تا تیم های بزرگی همچون رئال مادرید و بارسلونا در پی جذب او باشند.

نیمار دو بار در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ در رده‌بندی توپ طلا، به عنوان سومین بازیکن سال جهان انتخاب شد. در سال ۲۰۱۱ جایزه پوشکاش فیفا را به دلیل یک گل انفرادی تحسین‌شده کسب کرد. او در خارج از فوتبال، یک شخصیت ورزشی مشهور و از پردرآمدترین ورزشکاران جهان است. مجله تایم در سال ۲۰۱۷، نیمار را جزو ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار جهان معرفی کرد و در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مجله‌های فرانس فوتبال و فوربز، او را سومین ورزشکار پردرآمد جهان دانستند.

دوران ورزش حرفه ‌ای نیمار:

نیمار خیلی زود از سوی استعدادیابان باشگاه‌های بزرگ کشف و چمدان‌هایش را برای بازی در قاره سبز بسته و با قراردادی هنگفت راهی اسپانیا شد.

نیمار در بارسلونا (2017- 2013)

در سال 2013 همان طور که گفته شد در پی پیشنهادهای مختلفی که برای جذب نیمار توسط باشگاه های بزرگی همچون رئال مادرید و بارسلونا وجود داشت این بازیکن در نهایت بارسلونا را برای انتقال خود انتخاب کرد و در 3 ژوئن 2013 با قراردادی 5 ساله در ابتدا به ارزش 57 میلیون یورو به صورت رسمی به این باشگاه پیوست.

نیمار در طول مدت حضور در بارسلونا به قهرمانی های متعددی دست پیدا کرد. در همان سال اول همراه با این تیم جام قهرمانی سوپر جام اسپانیا را بالای سر برد. اوج موفقیت او در فصل 2015- 2014 رقم خورد که توانست همراه با آبی اناری پوشان به قهرمانی سه گانه دست پیدا کند. آنها در لالیگا اسپانیا با 94 امتیاز، غلبه بر یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 3 بر 1 و پیروزی مقابل اتلتیک بیلبائو در جام حذفی اسپانیا ( کوپا دل ری ) جشن قهرمانی را با هواداران خود برپا کردند.

نیمار در پاری‌سن ژرمن (2023- 2017)

در 3 آگوست 2017 نیمار با قراردادی جنجالی با رقمی بسیار بزرگ که رکورد نقل و انتقالات جهان را شکست به ارزش 222 میلیون یورو به مدت 5 سال به تیم پاری‌سن ژرمن پیوست. از آنجایی که پی اس جی قهرمان یکه تاز لیگ 1 فرانسه محسوب می شود و تقریبا برای آنها هیچ رقیب جدی وجود ندارد، نیمار همراه با این تیم به قهرمانی های متعددی از جمله 4 قهرمانی در لیگ 1 فرانسه، قهرمانی های متعدد در جام حذفی فرانسه، جام اتحادیه، سوپرجام فرانسه و نائب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2020- 2019 دست پیدا کرد. او در تابستان 2023 با قراردادی 2 ساله به ارزش 100 میلیون یورو به الهلال عربستان پیوست تا به دوران حضورش در فوتبال اروپا در سن 31 سالگی پایان دهد.

نیمار در تیم ملی برزیل

اولین بازی ملی نیمار برای تیم ملی برزیل در سال 2010 و در حالی که 18 سال داشت در یک بازی دوستانه مقابل آمریکا رقم خورد که در دقیقه 28 توانست با یک ضربه سر اولین گل خود را به ثمر برساند. بد نیست بدانید به جز قهرمانی در جام کنفدراسیون ها در سال 2013 و قهرمانی در المپیک ریو در سال 2016 نیمار به افتخار دیگری همراه با تیم ملی کشورش دست پیدا نکرده است.

رکوردهای مهم و دانستنی‌های جالب در خصوص نیمار

برخی از رکوردها و شنیدنی‌های جالب در خصوص نیمار به شرح زیر است:

• قهرمانی در کوپا لیبرتادورس همراه با تیم سانتوس برزیل در سال 2011

• قهرمانی در لالیگا همراه با بارسلونا در سال های 2015- 2014 و 2016- 2015

• قهرمانی در کوپا دل ری همراه با بارسلونا در سال های ۲۰۱۵-۲۰۱۴، ۲۰۱۶-۲۰۱۵

• قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا همراه با بارسلونا در سال 2015- 2014

• قهرمانی در سوپر جام اروپا و جام باشگاه های جهان همراه با بارسلونا در سال 2015- 2014

• قهرمانی در لیگ 1 فرانسه همراه با پاری‌سن ژرمن در سال های ۲۰۱۸-۲۰۱۷ ، ۲۰۱۹-۲۰۱۸ ، ۲۰۲۰-۲۰۱۹

• قهرمانی در جام حذفی فرانسه همراه با پاری‌سن ژرمن در سال های ۲۰۱۸-۲۰۱۷ ، ۲۰۲۰-۲۰۱۹ ، ۲۰۲۱-۲۰۲۰

• قهرمانی در جام کنفدراسیون ها همراه با تیم ملی برزیل در سال 2013

• قهرمانی همراه با تیم ملی برزیل در المپیک ریو در سال 2016

دانستنی های جالب – اتهام تجاوز نیمار به یک زن برزیلی:

در سال 2019 یک دختر برزیلی با حضور در یک ایستگاه پلیس در سائوپائولو برزیل از نیمار به دلیل تجاوز شکایت کرد. او مدعی شده که در اینستاگرام با این بازیکن آشنایی پیدا کرده و پس از هماهنگی توسط دوست نیمار به نام گالو با ارائه یک بلیط هواپیما به پاریس فرانسه دعوت شده است.

پس از حضور در پاریس و هتل اقامتی، بعد از چندین ساعت نیمار به دلیل استفاده بیش از اندازه مشروبات الکلی کنترل خود را از دست داده و به صورت خشونت آمیز و بدون رضایت به وی تجاوز کرده است. پس از ماه ها و جنجال های متعددی که بر اساس این ادعا به پا و به تیتر اول رسانه های دنیا تبدیل شد در نهایت دادستان پرونده در ژوئن 2019 به دلیل عدم وجود شواهد کافی ادعای تجاوز نیمار به این دختر برزیلی را رد و پرونده را مختومه اعلام کرد.

مهم‌ترین نقل قول‌های نیمار

در ادامه برخی از مهم‌ترین نقل قول‌های مربوط به نیمار طی سالیان مختلف را باهم مرور می‌کنیم:

• نیمار: در آستانه بازی برای رئال مادرید بودم

• کریستیانو رونالدو و مسی، الگو های من هستند. اگر بتوانم کمی از تکنیک های آن ها را بگیرم، بسیار خوشحال خواهم شد

• خیلی ساده است. مسی بهترین است و اگر شما کمی به او شانس دهید، هر کاری که بخواهد انجام می دهد

• برای کریستیانو رونالدو احترام زیادی قائلم؛ کاش بازی مقابل رئال مادرید در فینال برگزار می شد

نیمار که از سال 2012 فعالیت فوتبالی خود را آغاز کرده، تا سال 2025 با باشگاهش قرارداد دارد و باید دید در ادامه دوران فوتبالی خود دستخوش چه رخدادها و اخباری شده و به کدام یک از عناوین ملی و باشگاهی مهم در فوتبال دنیا دست پیدا می‌کند.

66 / 100

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنون از مطلب جالبتون
    نیمار بازیکنی بود که قدر خودشو ندونست با حواشی اطرافش خودش باعث شد تا بهترین نباشه
    تکنیک عالی و برزیلی اما قدرت بدنی پایین باعث نابودی فوتبالش شد

    1. قدر چیو ندونس؟ کلا دائم المصدوم این آدم همه عمرش با اون بدن ضعیفش مصدوم بوده .همین الهلال هم زیاده از سرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا