آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

مرور دوران مربیگری یحیی در پرسپولیس؛ ۴ سال غرور و افتخار

یحیی گل‌محمدی در ۴ سال هدایت پرسپولیس، روزهای فراموش‌نشدنی را در این تیم پشت سر گذاشت.

با پذیرش استعفای یحیی گل‌محمدی دوران تقریباً طولانی مربیگری او در پرسپولیس به پایان رسید. گل‌محمدی 4 سال پیش در چنین روزهایی در شرایطی که همچنان سنگینی نام برانکو ایوانکوویچ را احساس می‌کرد، هدایت سرخ‌پوشان را بر عهده گرفت. این مربی پیش‌تر هم سابقه سرمربیگری در پرسپولیس را داشت ولی برخلاف نوبت اول که مربیگری گل‌محمدی کوتاه و بدون افتخار بود، در دومین مقطع حضور در این تیم، تجربه موفق و طولانی را پشت سر گذاشت. پرسپولیس باثبات‌ترین نیمکت لیگ را داشت. به بهانه پایان این بازه درخشان، 4 سال حضور گل‌محمدی در پرسپولیس مرور شده است.

 

155 بازی و 6 جام

گل‌محمدی در مجموع 177 بازی روی نیمکت پرسپولیس نشست که 155 مسابقه به مقطع دوم مربیگری گل‌محمدی مربوط می‌شود. یحیی در این مدت به 3 قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی، 2 سوپرجام و یک نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یافت. زمانی‌که برانکو پرسپولیس را ترک کرد، تکرار افتخارات این سرمربی در پرسپولیس بسیار بعید به‌نظر می‌رسید ولی گل‌محمدی به طرز ناباورانه‌ای در برخی از آمارها از مربی سابق خود هم موفق‌تر ظاهر شد. گل‌محمدی بیشترین امتیاز را در پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر کسب کرده و بالاترین میانگین امتیاز را دارد.

 

گل‌محمدی در مقطع دوم مربیگری خود در پرسپولیس به 95 برد، 41 تساوی و 19 شکست دست یافت. پیکان و تراکتور حریفان دلخواه گل‌‌محمدی در این مدت بودند که 7 بار برابر پرسپولیس شکست خوردند. بهترین پیروزی پرسپولیس هم برتری 5 بر صفر مقابل گل‌گهر و ماشین‌سازی تبریز بود. سپاهان، آلومینیوم اراک و الدحیل، سخت‌ترین حریفان برای گل‌محمدی بودند که از این 3 تیم، 3 بار شکست خورد. یحیی بدترین باختش را برابر الهلال تجربه کرد جایی که 3 بر صفر مغلوب این تیم شد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

این مربی در دربی نمی‌بازد

یحیی گل‌محمدی صرف‌نظر از افتخاراتی که با پرسپولیس کسب کرده، در نبرد حساس و سنتی پایتخت، آماری ممتاز از خود به جای گذاشت. این مربی با احتساب مقطع اول مربیگری خود، 12 بار در دربی مربیگری کرد که هیچ‌وقت بازنده نشد و عنوان شکست‌ناپذیرترین مربی تاریخ این رقابت را به خود اختصاص داد. گل‌محمدی در دربی به 3 پیروزی و 9 تساوی دست یافت و طولانی‌ترین مقطع شکست‌ناپذیری یک تیم در تاریخ دربی را ثبت کرد.

 

شاگردان ممتاز یحیی در پرسپولیس

میلاد سرلک بازیکن مورد علاقه گل‌محمدی در پرسپولیس بود. این بازیکن با ۱۲۴ بازی، بیشترین تعداد بازی برای گل‌محمدی در پرسپولیس در تمام رقابت‌ها انجام داد. پس از سرلک، وحید امیری با ۱۱۹ بازی و مهدی ترابی با ۱۱۸ بازی در رده های بعدی قرار دارند. مهدی عبدی در مجموع برای پرسپولیس ۲۷ گل زد و بهترین گلزن پرسپولیس یحیی بود. پس از عبدی، مهدی ترابی جای دارد که ۲۶ گل زد. عیسی آل کثیر با ۱۹ گل در رده سوم است. این بازیکن با کسب ۶ پنالتی، بیشترین پنالتی را در پرسپولیس یحیی گرفت. مثلث مهدی ترابی، وحید امیری و امید عالیشاه بیشترین پاس گل را در زمان مربیگری گل‌محمدی دادند. ترابی ۳۳ پاس گل در زمان مربیگری گل‌محمدی داد. امیری ۲۲ پاس گل داد و عالیشاه هم ۱۹ گل ساخت.

59 / 100

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دوران خوبی داشت اشتباهات زیادی هم کرد به نظرم ولی به هر حال اینکه چند سال پرسپولیس رو بالا نگه داشت کار سختی بود که از پسش برومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا