زندگی نامه
موضوعات داغ

اختصاصی ورزش نیوز؛ زندگینامه کریستیانو رونالدو

آشنایی با کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی فوتبال جهان و برنده 5 توپ طلا در ورزش نیوز.

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو (به پرتغالی: Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro؛ زادهٔ ۵ فوریهٔ ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل پرتغال است که برای تیم ملی پرتغال و باشگاه النصر عربستان به عنوان کاپیتان و در پست مهاجم بازی می‌کند. او اغلب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تمام دوران شناخته می‌شود. رونالدو بیشتر از هر بازیکن اروپایی دیگر، پنج جایزهٔ توپ طلا و چهار جایزهٔ کفش طلای اروپا را دریافت کرده‌است. او در طول دوران حرفه‌ای‌اش ۳۲ جام کسب کرده که شامل هفت عنوان قهرمانی در لیگ، پنج لیگ قهرمانان اروپا، یک جام ملت‌های اروپا و یک لیگ ملت‌های اروپا می‌شود. رونالدو دارای بیشترین بازی (۱۸۳)، بیشترین گل زده (۱۴۰) و بیشترین پاس گل (۴۲) در لیگ قهرمانان اروپا، بیشترین گل زده در جام ملت‌های اروپا (۱۴)، بیشترین بازی ملی و بیشترین گل ملی در فوتبال مردان است. او از معدود بازیکن‌هایی است که در بیش از ۱۱۰۰ بازی رسمی حضور داشته و بیش از ۸۰۰ گل برای باشگاه و کشورش به ثمر رسانده‌است. همچنین تنها بازیکنی است که در پنج تورنمنت جام جهانی گلزنی کرده‌است.

او فوتبال حرفه‌ای را در ردهٔ بزرگسالان در اسپورتینگ آغاز کرد. در سال ۲۰۰۳ و در ۱۸ سالگی به منچستر یونایتد پیوست و در اولین فصلش در این تیم، قهرمان جام حذفی انگلستان شد. او در ادامه با این تیم، در سه فصل متوالی قهرمان لیگ برتر، سپس لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان شد و در ۲۳ سالگی، برندهٔ اولین توپ طلایش شد. رونالدو در هنگام انتقال ۹۴ میلیون یورویی (۸۰ میلیون پوند) به رئال مادرید در سال ۲۰۰۹، به گران‌قیمت‌ترین بازیکن فوتبال در آن زمان تبدیل شد. او در رئال ۱۵ جام کسب کرد که شامل ۲ لا لیگا، ۲ کوپا دل ری و ۴ جام لیگ قهرمانان اروپا بود و به بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید نیز تبدیل شد. او چهار بار دیگر در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و همچنین در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ برندهٔ توپ طلا شد؛ و سه بار پشت سر رقیبش، لیونل مسی قرار گرفت. در سال ۲۰۱۸، رونالدو با مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو (۸۸ میلیون پوند) از رئال مادرید به یوونتوس پیوست که او را به گران‌قیمت‌ترین بازیکن در لیگ ایتالیا و همچنین گران‌قیمت‌ترین بازیکن بالای ۳۰ سال در دنیا تبدیل کرد. او همراه با این تیم دو قهرمانی سری آ، یک قهرمانی کوپا ایتالیا و دو قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا را کسب کرد. در سال ۲۰۲۱ به منچستر یونایتد بازگشت و در سال ۲۰۲۲ از این تیم جدا شد. پس از فسخ قراردادش با این باشگاه، در سال ۲۰۲۳، با النصر قرارداد امضا کرد.

رونالدو در سال ۲۰۰۳ و در ۱۸ سالگی برای اولین بار برای تیم ملی بزرگسالان پرتغال به میدان رفت و تاکنون با بیش از ۱۹۰ بازی، بیشترین بازی را به عنوان یک بازیکن برای پرتغال انجام داده و همچنین با به ثمر رساندن بیش از ۱۰۰ گل ملی، بهترین گلزن تاریخ کشورش است. او تاکنون در ۱۱ تورنمنت بزرگ برای پرتغال به میدان رفته و در آن‌ها گلزنی کرده‌است. رونالدو اولین گل ملی‌اش را در یورو ۲۰۰۴ به ثمر رساند و تا رسیدن پرتغال به فینال نقش مؤثری داشت. از ژوئیه ۲۰۰۸، او کاپیتانی تیم ملی‌ پرتغال را بر عهده دارد. در سال ۲۰۱۵، رونالدو از سوی فدراسیون فوتبال پرتغال به‌عنوان برترین بازیکن تاریخ این کشور انتخاب شد. سال بعد در یورو ۲۰۱۶، او پرتغال را به اولین عنوان قهرمانی در یک تورنمنت بزرگ رساند و کفش نقره‌ای مسابقات را دریافت کرد. او همچنین با پرتغال در لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۱۹ قهرمان شد و جایزه بهترین بازیکن مرحله نهایی را نیز کسب کرد؛ و بعداً کفش طلای یورو ۲۰۲۰ را گرفت.

رونالدو یکی از مشهورترین و ثروتمندترین ورزشکاران در جهان است. او در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از سوی مجله فوربز به عنوان پردرآمدترین ورزشکار، و از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ از سوی ای‌اس‌پی‌ان به‌عنوان مشهورترین ورزشکار دنیا انتخاب شد. مجله تایم در سال ۲۰۱۴ نام او را در فهرست صد فرد تأثیرگذار در دنیا قرار داد. او اولین بازیکن فوتبال و سومین ورزشکار در طول تاریخ است که بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌است.

کودکی، زندگی شخصی و ورود کریستیانو رونالدو به فوتبال

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو که همه وی را با نام کریستیانو رونالدو می شناسند در روز 5 فوریه سال 1985 در شهر فونشال پرتغال چشم به جهان گشود. کمتر کسی فکر می کرد که این کودک که در خانواده ای متوسط و پرجمعیت به دنیا آمد روزی به یکی از بزرگترین فوتبالیست های جهان تبدیل شود؛ اما اگر نگاهی از کودکی تا به امروز رونالدو بیاندازید سیر صعودی و تکامل این فوتبالیست مطرح دنیای فوتبال را مشاهده خواهید کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

رونالدو چهارمین و آخرین فرزند خانواده است و دو خواهر و یک برادر بزرگتر از خود دارد. نام خواهران وی الما و کاتیا و نام برادر بزرگترش هوگو است. همچنین نام پدر رونالدو خوزه دینیس آویرو که شغل او در ابتدا باغبان شهرداری و مدیر تدارکات بود و نام مادر او ماریا دولورس دوس سانتوس ویویروس دا آویرو است که در آن زمان در چند جا آشپزی می کرد.

جالب است بدانید از لحاظ وضعیت اقتصادی خانواده رونالدو در سطح ضعیف جامعه قرار داشتند و مادر او اذعان داشته که به دلیل فقر و داشتن سه فرزند دیگر و همچنین اعتیاد به الکل پدر رونالدو تصمیم داشته او را سقط کند ولی پس از مراجعه به دکتر و مشورت با او و البته حس مادرانه از این کار منصرف شد.

دوران ابتدایی فوتبال کریستیانو رونالدو

همان طور که در بالا به آن اشاره شد او در سن 7 سالگی توانست به تیم آندورینیا راه پیدا کند و تا سال 1995 در این تیم سطح بازی خود را پیدا و ارتقا داد. در همان زمان بود که به گفته مربیان و پدر او کشف استعدادهای کریس شروع شد و علاقه و انگیزه ای که او به فوتبال نشان می داد بیش از پیش در بروز استعدادهایش کمک می کرد. در سال 1995 پس از این که از تیم آندورینیا جدا شد در سن 10 سالگی در تست تیم ناسیونال نمره قبولی گرفت و به مدت دو سال با بازی درخشان و استایل منحصر به فردی که داشت توانست تیم های دیگر را به سمت خود بکشاند.

در سال 1997 بود که جرقه موفقیت رونالدو زده شد. او به کمک پدر و اطرافیانش در تست سه روزه ای که تیم اسپورتینگ لیسبون پرتغال برای جذب بازیکن های نوجوان در نظر گرفته بود، شرکت کرد و با درخشش خود توانست قراردادی به مبلغ 1500 پوند را به امضا برساند و می توان این موفقیت را آغاز موفقیت بزرگ کریستیانو رونالدو دانست.

رونالدو برای این که در رفت و آمد خود به شهر لیسبون با مشکل مواجه نشود، از محل اقامت خود در مادیرا به شهر آلکوشاچی که در نزدیکی لیسبون قرار گرفته بود، نقل مکان کرد تا به آکادمی جوانان اسپورتینگ ملحق شود. او در حالی که 14 سال داشت با مشورت مادرش و البته موافقت او درس و مدرسه را کنار گذاشت تا به صورت کامل بر روی فوتبال تمرکز کند.

البته در لیسبون تلاش کرد تا بتواند تحصیل خود را ادامه دهد ولی به عنوان یک پسر شیطان و البته پر از هیجان و عاشق فوتبال شیطنت های او از جمله بی حرمتی به معلمان خود و پرت کردن یک صندلی به سمت یکی از آنها، باعث شد از مدرسه اخراج شود. جالب است بدانید او در آن زمان تا کلاس ششم خواند و پس از این اخراج به ناچار ترک تحصیل کرد. او ولی با علاقه ای که به فوتبال داشت و البته خلاقیت هایی که از خود بروز می داد روز به روز در عرصه ورزش پیشرفت می کرد و همین موضوع باعث شد تا او پس از مدتی به تیم اصلی لیسبون راه پیدا کند.

دوران ورزش حرفه‌ای رونالدو

در ادامه به مرور دوران ورزشی پرافتخار و پرحاشیه کریستیانو می‌پردازیم:

انتقال از تیم آکادمی به تیم بزرگسالان لیسبون

می توان شروع دوران ورزش حرفه ای کریستیانو رونالدو را در سال 2001 و در سن 16 سالگی و با انتقال از آکادمی نوجوانان لیسبون به تیم اصلی دانست چرا که توانایی و استعداد بی نظیر او باعث شد تا سرمربی وقت لیسبون آقای لاسلو بلونی این انتقال را پیشنهاد دهد و پای رونالدو را به عرصه حرفه ای فوتبال بکشاند. جالب است بدانید CR7 به اولین بازیکنی در آن زمان تبدیل شد که توانسته بود در تیم زیر 16 و 17 و 18 و تیم دوم و البته تیم اول باشگاه به صورت همزمان برای همه تیم ها توپ بزند.

اولین بازی رونالدو در لیگ پرتغال در سال 2002 مقابل تیم براگا انجام شد و بدین ترتیب با درخشش خود باعث شد تا سرمربی لیسبون او را در مسابقات دیگر نیز بازی دهد و او در تمامی این بازی ها بیش از پیش درخشید و گامی دیگر برای درخشیدن خود در دنیای فوتبال برداشت. در سال 2003 مدیر برنامه رونالدو چند گزینه برای انتقال پیش روی او قرار داد؛ گزینه های او شامل تیم های لیورپول، بارسلونا و آرسنال و البته چندین تیم سطح پایین تر از این تیم ها می شدند که کریس واکنش خاصی به این موضوع نشان نداد.

در نهایت در سال 2003 هنگامی که منچستر یونایتد با سرمربی گری الکس فرگوسن در مراسم افتتاحیه ورزشگاه ژوزه آلوالاد مقابل اسپورتینگ لیسبون قرار گرفت و این تیم موفق شد 3 بر 1 منچستر را شکست دهد، نظر فرگوسن با بازی درخشان کریس، برای جذب او جلب و مصمم شد تا به هر ترتیب که شده رونالدو را به اولدترافورد بیاورد.

انتقال به منچستر یونایتد 2009- 2003

در روز 12 آگوست سال 2003 رونالدو با عقد قراردادی به مبلغ 12.24 میلیون پوند به منچستر یونایتد پیوست و بدین ترتیب روزهای درخشان کریستیانو آغاز شد. الکس فرگوسن در نظر داشت پس از خرید دائمی او، برای یک سال و برای کسب تجربه بیشتر به صورت قرضی او را به تیم سابق خود یعنی اسپورتینگ بفرستد که با درخشش بی نظیر CR7 و اصرار هم تیمی های او از این کار صرف نظر کرد. بد نیست بدانید انتقال او با چنین مبلغی او را به گرانترین نوجوان انگلیس تبدیل کرد و همچنین او اولین بازیکن پرتغالی شیاطین سرخ محسوب می شد.

رونالدو درنظر داشت تا همانند اسپورتینگ شماره 28 را برای خود انتخاب کند که با توصیه فرگوسن برای پوشیدن شماره 7 تاریخی یونایتد، نظرش عوض شد و او پس از بزرگانی همانند جورج بست، برایان رابسون، اریک کانتونا و دیوید بکهام شماره 7 تیم را بر تن کرد و این کار جان و اعتماد به نفس دوباره ای به او بخشید. اولین گل او در لباس منچستر در ماه نوامبر مقابل پورتموث و از روی یک ضربه آزاد رقم خورد. اولین جام رونالدو در منچستر در سال 2004 در جام حذفی انگلیس در حالی به دست آمد که این تیم موفق شد با نتیجه 3-0 تیم میلوال را مغلوب کند و کریستیانو نیز گل اول تیم را به ثمر رساند.

هزارمین گل باشگاه منچستر یونایتد توسط رونالدو در اکتبر 2004 مقابل میدلزبرو به ثبت رسید که البته منچستر در این بازی متحمل شکست 4-1 شد. همچنین او حدود 2 ماه بعد قرارداد جدید خود با منچستر را منعقد کرد. دومین جام رونالدو در جام اتحادیه باشگاه های انگلستان در فصل 2006- 2005 مقابل ویگان اتلتیک و با گلزنی او به دست آمد و بدین ترتیب رونالدو در حدود سه سال حضور در باشگاه به دو جام با لباس منچستر دست پیدا کرد.

رونالدو در فصل 2007- 2006 دوران خوبی را سپری کرد و با زدن 20 گل در آن فصل به اولین قهرمانی خود در لیگ جزیره دست پیدا کرد تا کارنامه ورزشی خود در انگلیس را به نوعی تکمیل کند. پس از این درخشش های متوالی نظر باشگاه رئال مادرید که تیم کهکشانی ها لقب دارد و البته سایر تیم های معروف برای جذب کریس رونالدو جلب شد اما رونالدو پیشنهاد رئال و سایر تیم ها را نپذیرفت و ترجیح داد در اولترافورد باقی بماند.

در سال 2007 جایزه توپ طلا به کاکا بازیکن برزیلی میلان رسید و البته رونالدو توانست بالاتر از لیونل مسی در جایگاه دوم قرار بگیرد. فصل 2008- 2007 موفقیت های شخصی رونالدو با درخشش در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر ادامه یافت و او توانست به جوایز اتحادیه فوتبالیست‌ های حرفه ای (PFA)، بازیکن سال هواداران و بهترین بازیکن جوان سال PFA و همچنین جایزه بهترین بازیکن سال انجمن نویسندگان فوتبال (FWA) دست پیدا کند و در آن زمان به نخستین بازیکنی تبدیل شد که توانسته هر چهار جایزه اصلی PFA و FWA را به دست آورد. پس به دست آوردن این جوایز تیم های بزرگ نیز پیشنهادات بزرگتری به منچستر یونایتد ارائه می دادند که CR7 را برای ماندن یا رفتن دچار تردید می کرد.

در پایان فصل رونالدو موفق شد در تمامی مسابقات 42 گل به ثمر برساند و توانایی های خود را بیش از پیش به رخ حریفان بکشد. رئال مادرید نیز که برای جذب او مصمم بود پیشنهاد خود را ارائه داد ولی با مخالفت منچستر یونایتد و فشار هواداران رونالدو ترجیح داد تا یک فصل دیگر برای شیاطین سرخ توپ بزند و به افتخارات مهمی از جمله برنده جایزه توپ طلای 2008 فرانس فوتبال، گلزنی به تمامی 19 تیم حاضر در لیگ جزیره، قهرمانی در جام باشگاه های جهان و به دست آوردن توپ نق ره ای، بهترین بازیکن سال فوتبال جهان، ثبت بهترین گل سال و دریافت جایزه پوشکاش فیفا و چندین عناوین دیگر دست پیدا کرد.

در مجموع پس از پایان فصل 2009- 2008 رونالدو از منچستر جدا شد و به رئال مادرید پیوست و دوران حضور خود در انگلیس را با 9 جام مختلف از جمله سه قهرمانی متوالی در لیگ جزیره و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به پایان رساند.

پیوستن به رئال مادرید و اوج دوران درخشش کریستیانو رونالدو 2018- 2009

می توان اوج موفقیت و درخشش کریستیانو رونالدو در کل ادوار حرفه ایش را حضور در تیم رئال مادرید دانست چرا که در این دوران جوایز مهمی به دست آورد و رکوردهای کم نظیری توسط این بازیکن به ثبت رسید که برخی از آنها هنوز هم دست نخورده باقی مانده است. به همین خاطر قصد داریم به صورت مفصل دوران حضور رونالدو در فصول مختلف برای این تیم را بررسی کنیم چرا که رونالدو پس از جدایی از رئال مادرید به عقیده بسیاری از کارشناسان و هواداران و البته بنابر آمار و ارقام از دوران اوج خود فاصله زیادی گرفت و به نوعی پایان فوتبال خود را رقم زد. برای شناخت هر چه بیشتر این ستاره بزرگ دنیای فوتبال همچنان همراه ما باشید.

فصل اول حضور در جمع کهکشانی ها 2010- 2009

همان طور که در بالا به آن اشاره شد در دو فصل آخر حضور رونالدو در میان شیاطین سرخ، رئال مادرید تلاش زیادی برای خرید این بازیکن کرد که کهکشانی ها در نهایت پس از دو سال توانستند نظر رونالدو برای انتقال به این تیم جلب و البته رضایت منچستر یونایتد را دریافت کنند. مادریدی ها با ارائه پیشنهاد 94 میلیون یورویی به منچستر که در زمان خود رکوردی کم نظیر محسوب می شد، موفق شدند در تاریخ 11 ژوئن 2009 قرارداد همکاری با این بازیکن پرتغالی را به امضا برسانند.

قرارداد کریس رونالدو به مدت شش سال و دستمزدی برای هر فصل به مبلغ 11 میلیون یورو به ثبت رسید و فسخ قرارداد او 1 میلیارد یورو تعیین شد. روز معارفه کریستیانو در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در تاریخ 16 ژانویه رکورد حضور تماشاگران را با تعدادی بالغ بر 80 هزار نفر شکست که پیش از آن این رکورد در اختیار دیگو مارادونا برای انتقال به ناپولی بود. برای شماره پیراهن او نیز از آن جایی که کاپیتان رئال رائول گونزالس شماره 7 را بر تن می کرد، رونالدو شماره 9 را انتخاب کرد.

بد نیست بدانید اولین گل رونالدو در لالیگا برای قوهای سپید مادرید مقابل دپورتیو لاکرونیا از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. رونالدو علی رغم درخشش قابل قبولی که در فصل اول حضور خود در مادرید داشت و توانست 33 گل در تمامی مسابقات به ثبت برساند به جامی با این تیم دست پیدا نکرد و توپ طلای 2009 نیز به لیونل مسی رسید و او دوم شد.

در فصل 2011- 2010 رائول گونزالس کاپیتان وقت رئال از این تیم جدا شد و شماره 7 مجدد به رونالدو رسید. پس از این زمان رونالدو که جای خود را بیش از پیش در ترکیب رئال مادرید پیدا کرد، توانست رقابت مهیج و نفس گیری را با لیونل مسی ستاره تیم بارسلونا از سر بگیرد. کل کل میان این دو بازیکن و طرفداران دو تیم به حدی زیاد بود که در آن زمان تمام رسانه های جهان قدم به قدم این دو بازیکن را با هم مقایسه می کردند و تمامی اخبار و حواشی مربوط به این دو را پوشش می دادند.

رونالدو در پایان فصل توانست با زدن 40 گل در لالیگا رکورد جدیدی به ثبت برساند و در مجموع با به ثمر رساندن 53 گل در تمامی مسابقات رکورد فرانس پوشکاش افسانه ای رئال مادرید که پیش از این 49 گل زده بود را بشکند و علاوه بر کسب جایزه پیچیچی، به کفش طلا اروپا برای دومین بار دست پیدا کند. اولین قهرمانی او با رئال مادرید نیز در این فصل با قهرمانی در جام حذفی و با زدن تک گل بازی در دقیقه 103 توسط رونالدو رقم خورد. البته این بازیکن پرتغالی بر خلاف تمام موفقیت های فردی که کسب کرد، باز هم برای کسب توپ طلا 2010 ناکام ماند و حتی در جمع سه نفر برتر هم قرار نگرفت. لیونل مسی برنده جایزه توپ طلا، آندرس اینیستا نفر دوم و ژاوی هرناندز در جایگاه سوم هر سه نفر از تیم بارسلونا در این مراسم پیشتاز بودند.

در فصل 2012- 2011 رونالدو موفق شد اولین قهرمانی در لالیگا را با کسب 100 امتیاز تجربه کند و در زمینه گلزنی نیز به رکورد تازه ای دست پیدا کند. او در پایان این فصل با زدن 60 گل در تمامی مسابقات رکوردار شد و توانست در مقابل تیم های رئال ساراگوسا، رایو وایکانو، مالاگا، اوساسونا و سویا هتریک کند. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که رونالدو باز هم در کسب توپ طلا 2012 ناکام ماند و دوم شد و لیونل مسی برنده این جایزه مهم شد. ناگفته نماند رونالدو در این فصل توانست 46 گل برای کهکشانی ها به ثمر برساند تا رکورد خود در فصل قبل را بشکند و همچنین به بازیکنی تبدیل شود که به هر 19 تیم حاضر در لالیگا گل زده باشد.

رونالدو فصل بعدی خود را با گلزنی مقابل بارسلونا در سوپرجام اسپانیا آغاز کرد و علی رغم باخت رئال در بازی رفت، با پیروزی در بازی برگشت و مجدد گلزنی این بازیکن، در رئال مادرید تجربه قهرمانی در این جام را نیز به دست آورد. صد و پنجاهمین گل رونالدو در رئال مادرید مقابل گرانادا به دست آمد. او در این فصل نیز در ال کلاسیکو رکورد جدیدی به ثبت رساند و به بازیکنی تبدیل شد که در شش ال کلاسیکوی متوالی موفق به زدن گل شده است. همچنین علی رغم رئال در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک چهارم مقابل دورتموند، او لقب آقای گلی در لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کرد.

در فصل 2014- 2013 با ورود گرت بیل با انتقالی جنجالی و گران قیمت به رئال مادرید، مثلت هجومی معروف به بی بی سی ( بیل – بنزما – کریستیانو) شکل گرفت. رونالدو نیز در این فصل قرارداد خود با رئال مادرید را تا سال 2018 تمدید کرد و میزان قرارداد او برای هر فصل با این تیم به مبلغ 17 میلیون یورو افزایش یافت. در پایان سال 2013 رونالدو موفق به زدن 69 گل در 59 بازی شد که رکوردهای قبلی او را جا به جا کرد و البته پس از سال ها تلاش توانست توپ طلا 2013 را از آن خود کند تا دستاوردی دیگر به کارنامه خود بیافزاید. علاوه بر این او موفق به کسب جایزه پیچیچی و کفش طلای اروپا با به ثمر رساندن 31 گل شد که این جایزه به صورت مشترک با لوییس سوارز به دست آمد.

همچنین در این فصل رونالدو توانست افتخاری بزرگ همراه کهکشانی ها به دست آورد و دهمین جام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرد. این تیم موفق شد با نتیجه 4 بر 1 در وقت های اضافی و همچنین گلزنی رونالدو از روی نقطه پنالتی در دقیقه 120 بر اتلتیکو مادرید دیگر تیم اسپانیایی چیره شود. او با این گل، تبدیل به نخستین بازیکنی شد که در فینال این تورنومنت مهم برای دو تیم از کشورهای مختلف گلزنی کرده است. رئال در این فصل با غلبه بر بارسلونا در فینال جام حذفی نیز جام قهرمانی را از آن خود کرد.

در فصل 2015- 2014 کریستیانو همراه با رئال به افتخاری دست پیدا نکرد چرا که آنها در کسب جام لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا ناکام بودند ولی در عوض موفقیت های فردی رونالدو همچنان ادامه پیدا کرد. مهمترین دستاورد رونالدو در این فصل کسب توپ طلا 2014 بود. دیگر عناوینی که رونالدو در این فصل به ثبت رساند شامل: تبدیل شدن به بازیکنی که 31 هتریک در لالیگا انجام داده است، رکورد گلزنی خود را از 60 گل به 61 گل افزایش داد، با سرعت ترین بازیکن که به رکورد 200 گل در لالیگا می رسد، ثبت رکورد 48 گل در فصل و به دست آوردن دومین جایزه پیچیچی و دستیبابی به چهارمین کفش طلا اروپا که در نوع خود رکورد تازه ای محسوب می شد.

در فصل 2016- 2015 رکورد شکنی های رونالدو همچنان ادامه داشت که مهمترین آن کسب یازدهمین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و گلزنی او در بازی فینال بود که به بازیکنی در آن زمان تبدیل شد که سه قهرمانی در این رقابت ها را در کارنامه دارد. همچنین با ثبت 16 گل در این رقابت ها برای چهارمین بار متوالی و در مجموع 5 بار، به مقام آقای گلی دست پیدا کرد. این بازیکن پرتغالی همچنین رکورد بالای 50 گل در شش فصل متوالی را نیز در کارنامه خود ثبت کرد. او در همین راستا جایزه بهترین بازیکن اروپا را نیز به دست آورد و القابی نظیر بهترین گلزن تاریخ باشگاه رئال – بهترین گلزن تاریخ پرتغال و بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد که مورد آخر پیش از آن در اختیار لیونل مسی بود.

رونالدو در هشتمین فصل حضور خود در رئال مادرید به دلیل مصدومیتی که در مسابقات ملی فینال یورو 2016 متحمل شده بود، بازی های ابتدای فصل رئال را از دست داد ولی طولی نکشید که دوران مصدومیت خود را پشت سر گذاشت و شرایط خود را بازیابی کرد. او در این فصل با هتریک مقابل اتلتیکو مادرید که دربی شهر مادرید لقب دارد، با ثبت 18 گل تا به آن جای فصل به بهترین گلزن تاریخ دربی مادرید تبدیل شد. همچنین پانصدمین گل دوران باشگاهی او در تاریخ 15 دسامبر سال 2016 تیم کلاب آمریکا در نیمه نهایی جام باشگاه های جهان وارد دروازه حریف شد. علاوه بر آقای گلی در این رقابت ها و به دست آوردن لقب بهترین بازیکن در این فصل توانست چهارمین توپ طلا خود را به دست آورد.

از سوی دیگر رئال مادرید در این فصل توانست پس از چهار سال قهرمان لالیگا در فصل 2017-2016 شود که رونالدو مرد اول تاثیرگذار برای کسب این عنوان قهرمانی بود. از سوی دیگر رئالی ها در این فصل توانستند برای دومین فصل متوالی جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرند که در مجموع دوازدهمین قهرمانی آنها محسوب می شد. رونالدو نیز در این میان رکوردهای ریز و درشت زیادی را به نام خود ثبت کرد از جمله بهترین گلزن تاریخ در پنج لیگ برتر اروپایی، به ثمر رساندن 12 گل در لیگ قهرمانان اروپا و آقای گلی برای پنجمین فصل متوالی و در مجموع ششمین بار، اولین بازیکنی که در فصل متوالی در بازی فینال اروپا گل می زند و در نهایت ثبت چهارمین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در کارنامه ورزشی خود و… از جمله عناوینی بود که رونالدو توانست در این فصل همراه با کهکشانی ها به ثبت برساند.

فصل آخر حضور در رئال مادرید فصل 2018- 2017

کمتر کسی گمان می کرد که فصل 2018- 2017 آخرین حضور رونالدو در رئال مادرید باشد چرا که همه سرنوشت این بازیکن با این تیم را همانند شرایطی که لیونل مسی با بارسلونا داشت به هم گره خورده و جدا نشدنی می دانستند. این فصل با قهرمانی رئال مادرید در سوپر جام اسپانیا آغاز شد و رئال با غلبه بر بارسا جام قهرمانی را بالای سر برد. رونالدو اما با به ثمر رساندن گل دوم رئالی ها از بازی اخراج شد و بازی برگشت را نیز از دست داد. پس از آن رونالدو موفق شد جایزه بهترین بازیکن مرد فیفا را برای دومین فصل متوالی دریافت کند.

همچنین رونالدو با گلزنی در تمامی بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار به بازیکنی تبدیل شد که موفق شده در تمامی مسابقات مرحله گروهی گلی را به ثبت برساند. پس از آن این بازیکن پرتغالی به یکی دیگر از مهمترین افتخارات خود دست پیدا کرد و توانست برنده توپ طلا 2017 شود و برای پنجمین بار به این عنوان مهم دست پیدا کند. رئال مادرید در همان سال در جام باشگاه های جهان جام قهرمانی را بالای سر برد.

کهکشانی ها همچنین به رکورد بی نظیر و منحصر به فرد همراه با کارلو آنجلوتی سرمربی وقت تیم دست پیدا کردند و توانستند برای سومین فصل متوالی با شکست لیورپول و برای سیزدهمین بار جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرند و برای رونالدو نیز 5 قهرمانی در این رقابت ها رکورد جدیدی محسوب می شد. رونالدو همچنین باز هم برای ششمین فصل متوالی و در مجموع هفتمین بار به مقام آقای گلی این رقابت ها با ثبت 15 گل دست پیدا کرد و به افتخارات بی شمار خود اضافه کرد.

اما از همه این موارد که بگذریم به قسمت جدایی تلخ رونالدو برای هواداران رئال مادرید خواهیم رسید که بر خلاف انتظارشان در اوج دوران درخشش این بازیکن با کهکشانی ها، وی تصمیم به ترک مادرید گرفت. همه چیز به سرعت اتفاق افتاد، هیچ کس باور نمی کرد این شایعه نقل و انتقالات او حتی کمی جدی باشد ولی در نهایت در ژوئن 2018 اعلام شد که این بازیکن پرتغالی قراردادی به ارزش 112 میلیون یورو با یوونتوس ایتالیا به ثبت رسانده است. در ابتدا اعلام شد که رونالدو در مصاحبه ای گفته نیاز به چالشی جدید در زندگی خود دارد که بعدها گفته شد دلیل اصلی ترک رونالدو مشکلاتی بود که او با فلورنتیو پرز رییس باشگاه رئال داشته است. بدین ترتیب در یک شب سرد زمستانی و گذاشتن نامه ای برای هواداران رئال مادرید، وی برای همیشه با این تیم وداع گفت.

پیوستن به یوونتوس فصل 2021- 2018؛ رونالدویی که دیگر مثل سابق نشد

همان طور که گفته شد رونالدو در روز 10 ژوئن 2018 با قراردادی به ارزش 112 میلیون یورو راهی تورین شد. مدت این قرارداد 4 سال بود و رقم قرارداد او برای بازیکنی هم سن و سال رونالدو که در آن زمان 32 سال داشت رکوردی جدید در بازار نقل و انتقالات محسوب می شد. در هر صورت رونالدو در شروع فصل در برخی مسابقات موفق به گلزنی شد که اولین گل او در لباس یوونتوس در سری آ مقابل ساسولو به ثبت رسید. همچنین رونالدو در این سال از دست یابی به توپ طلا 2018 باز ماند و هم تیمی سابق او لوکا مودریچ به عنوان برترین فوتبالیست جهان توپ طلا را از آن خود کرد.

اولین قهرمانی رونالدو با یوونتوس در 16 ژانویه 2019 با قهرمانی در سوپر جام ایتالیا به دست آمد. همچنین یووه در آن فصل برای هشتمین سال پی در پی قهرمانی خود در سری آ ایتالیا را جشن گرفت و رکورد جدیدی تحت عنوان اولین بازیکنی که در لیگ جزیره، لالیگا و سری آ توانسته قهرمان لیگ شود را به نام خود به ثبت رساند. این بازیکن پرتغالی همچنین ششصدمین گل دوران ورزشی خود در 27 آوریل مقابل اینتر به ثمر رساند و در پایان فصل با ثبت 21 گل و 8 پاس گل لقب با ارزش ترین بازیکن سری آ را از آن خود کرد.

فصل 2020- 2019 نیز رونالدو در سری آ به عناوینی از جمله پنجاهمین گل در سری آ، با زدن 30 گل در فصل سومین بازیکن برتر تاریخ یووه برای گلزنی در لیگ برای یک فصل، مسن ترین بازیکن با 35 سال سن که بیش از 30 گل در یک لیگ برتر اروپایی به ثمر رسانده و… دست پیدا کرد و با ثبت 31 گل در آن فصل همراه یوونتوس قهرمان سری آ شد. در این فصل چیرو ایموبیله با ثبت 36 گل به عنوان آقای گل شناخته و رونالدو دوم شد.

فصل 2021- 2020 آخرین فصل حضور کریستیانو در یوونتوس بود که او در تاریخ 13 دسامبر صدمین بازی خود برای این تیم را انجام داد. همچنین رونالدو در این فصل توانست همراه با این تیم به مقام قهرمانی در سوپرجام ایتالیا دست پیدا کند. پس از آن رونالدو بار دیگر جام قهرمانی کوپا ایتالیا را بالای سر برد و نخستین بازیکنی لقب گرفت که توانسته تمامی جام های معتبر لیگ هایی که در آنها توپ می زده را به دست آورد.

کریس رونالدو فصل را با به ثمر رساندن 29 گل به پایان رساند و توانست به مقام آقای گلی تحت عنوان جایزه کاپوکانونیره دست پیدا کند و مجدد به اولین بازیکنی تبدیل شد که توانسته مقام آقای گلی را در سه لیگ معتبر اروپایی لالیگا، سری آ و لیگ جزیره کسب کند. در نهایت پس از سه سال CR7 اعلام کرد که تصمیم گرفته تورین را ترک کند که بعد از مدتی اعلام شد که او قصد بازگشت دوباره به منچستر یونایتد را دارد و بدین ترتیب پایان کار کریستیانو رونالدو در یوونتوس نیز رقم خورد.

تکرار تاریخ و بازگشت دوباره به منچستر یونایتد فصل 2022- 2021

شایعه بازگشت رونالدو به اولدترافورد به مدت چند روز سر تیتر خبری روزنامه های ورزشی جهان شد و از همه بیشتر هواداران منچستر یونایتد برای بازگشت او بی تابی می کردند. در نهایت در تاریخ 31 آگوست 2021 این بازیکن پرتغالی با عقد قراردادی به مبلغ 12.85 میلیون پوند به تیم منچستر بازگشت و شماره 7 این تیم را برتن کرد. البته این شماره تا پیش از انتقال رونالدو بر تن ادیسون کاوانی بود که با موافقت او این شماره مجدد به رونالدو رسید. همچنین پس از بازگشت رونالدو رکورد فروش پیراهن او در میان هواداران یونایتد رکورد تازه ای را از خود بر جای گذاشت.

اولین بازی رونالدو مقابل نیوکاسل در تاریخ 11 سپتامبر انجام شد که این بازیکن موفق به زدن دو گل از 4 گل بازی شد. پس از آن با گلزنی وی در چند بازی به رکورد هشتصدمین گل خود در تاریخ 2 دسامبر مقابل آرسنال دست پیدا کرد. جالب است بدانید رونالدو پس از چندی با سرمربی وقت یونایتد رالف رانگنیک و برخی هم تیمی هایش به مشکل خورد و افت وحشتناکی را پس از 11 سال تجربه کرد و البته با متحمل شدن مصدومیت هایی دو ماه را بدون گل زدن گذراند.

پس از گذر این دوران و مصدومیت مجدد از ناحیه همسترینگ رونالدو در تاریخ 16 آوریل پنجاهمین هتریک خود مقابل تیم نوریچ سیتی به ثبت رساند. همچنین او در این ماه به صدمین گل خود در لیگ برتر رسید و با گلزنی های خود عنوان بازیکن برتر ماه را به دست آورد. در پایان فصل رونالدو بدون کسب جام با یونایتد و قرار گرفتن در رتبه ششم لیگ جزیره، با به ثمر رساندن 18 گل پس از محمد صلاح و سون هیونگ مین به سومین گلزن برتر لیگ برتر تبدیل شد و جایزه برترین بازیکن منچستر تحت عنوان جایزه سر مت بازبی را دریافت کرد.

فصل آخر حضور رونالدو در منچستر یونایتد چندان برای وی خوشایند نبود چرا که وجود اختلاف میان او و سرمربی وقت تیم اریک تن هاخ و عملکرد ضعیف رونالدو باعث نیمکت نشینی وی می شد. چند تیم خواستار جذب او شدند که به دلیل دستمزد بالا از خواسته خود صرف نظر کردند. پس از این که انتقال او به تیم های دیگر منتفی شد رونالدو به دلیل حضور دو ستاره شیاطین سرخ آنتونی مارسیال و مارکوس رشفورد جایگاه خود در ترکیب اصلی را از دست داد. در روز 9 اکتبر که او مقابل اورتون به عنوان یار تعویضی به زمین رفت موفق شد هفتصدمین گل کارنامه ورزشی خود را به ثبت برساند.

حدود 10 روز بعد هنگامی که منچستر با تیم تاتنهام بازی داشت، رونالدو پیشنهاد سرمربی مبنی بر وارد شدن به عنوان یار تعویضی را رد کرد و به زمین نرفت و پیش از پایان مسابقه نیمکت را ترک و به رختکن رفت. بعد از آن تن هاخ برای تنبیه او را از ترکیب اصلی خط زد و حتی او وادار کرد تا به صورت انفرادی تمرین کند. پس از مدتی و پیش از بازی های لیگ اروپا با میانجی گری اشخاص دیگر او این قائله ختم به خیر شد و البته مشکلات این دو همچنان باقی ماند. در اواخر فصل سرمربی یونایتد و رونالدو مصاحبه هایی را علیه یکدیگر انجام دادند که در آن بیان می شد هیچ یک به دیگری احترام نمی گذارد. در نهایت این مشکلات تا پیش از آغاز جام جهانی 2022 قطر و مصاحبه رونالدو با پیرس مورگان به اوج خود رسید و صحبت های رونالدو در این مصاحبه باعث شد تا قرارداد ستاره پرتغالی با یونایتد فسخ شود و در طول جام جهانی این بازیکن بدون تیم باشگاهی به میدان برود.

پیوستن به باشگاه النصر فصل 2023- 2022

آیا پایان دوره حرفه ای رونالدو رقم خواهد خورد؟

پس از کش و قوس های زیادی که رونالدو در فصل آخر خود در اروپا پشت سر گذاشت، به نظر می رسید که ترجیح داد فصول آخر فوتبال خود را در باشگاه های عربی بگذراند و البته پول هنگفتی از قرارداد خود دریافت کند. در روز 30 دسامبر اعلام شد که باشگاه النصر عربستان با عقد قراردادی 2 ساله به ارزش سالانه 200 میلیون یورو که رقم دستمزد در تاریخ فوتبال را شکست کریستیانو رونالدو را به خدمت گرفت و او به همراه دوست دختر و فرزندانش راهی عربستان شد.

در 19 ژانویه 2023 رونالدو در یک بازی دوستانه با پاری سن ژرمن که یک بازی نمادین تبلیغاتی با هزینه بالا و می توان گفت برای وی تدارک دیده شده بود، برای اولین بار برای این تیم در ورزشگاه کاملا پر شهر ریاض به میدان رفت و موفق به گلزنی نیز شد.

نکته قابل توجه این بازی رویا رویی رونالدو و مسی پس از چند سال حضور در رئال مادرید و بارسلونا بود که مسی نیز حدود 3 سال پیش از بارسا جدا و به پاری سن ژرمن پیوست. این بازی با نتیجه 5 بر 4 به نفع پی اس جی به پایان رسید که رونالدو و مسی هر دو در تیم خود تا دقیقه 60 حضور داشتند و رونالدو دو گل و مسی یک گل را به ثمر رساندند. بدین ترتیب و تا به این لحظه رونالدو در تیم النصر دوران ورزشی خود در سال 2023 را سپری می کند.

رونالدو با جا افتادن بیشتر در تیم عربستانی، شروع به درخشش در این تیم کرد و بعد از آنکه طی 4 بازی، 8 بار گلزنی کرد، عنوان بازیکن ماه فوریه لیگ عربستان را به خودش اختصاص داد.

دستاوردهای کریستیانو رونالدو در بازی های ملی

اولین بازی رونالدو برای تیم پرتغال در حالی بود که او 18 سال داشت. در روز 20 آگوست 2003 او در برابر تیم ملی قزاقستان به میدان رفت.

یورو 2004

اولین گل ملی رونالدو در برابر یونان در مرحله گروهی در یورو 2004 به ثمر رسید. تیم ملی پرتغال توانست در این رقابت ها با عملکردی قابل قبول همراه با یونان که به نوعی در این جام شگفتی ساز شد به فینال برسند. یونان موفق شد با نتیجه 1 بر 0 پرتغال را شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

جام جهانی 2006

در جام جهانی 2006 پرتغال موفق به راه یابی تا مرحله نیمه نهایی شد که در نهایت در مقابل فرانسه شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. همچنین در بازه رده بندی نیز نتیجه را به آلمان واگذار کرد تا به مقام چهارمی این جام دست پیدا کند. نخستین گل رونالدو در این تورنومنت از روی یک ضربه پنالتی به تیم ملی ایران زده شد.

یورو 2008
در این تورنومنت پرتغال موفق نشد دوره درخشان خود یعنی یورو 2004 را تکرار کند و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آلمان نتیجه را 3 بر 2 واگذار کردند و از دور رقابت ها حذف شدند. رونالدو در مرحله مقدماتی این رقابت ها هشت گل برای تیم ملی کشورش به ثبت رساند ولی در طول بازی ها تنها موفق به زدن 1 گل مقابل چک شد.

جام جهانی 2010

در جام جهانی 2010 رونالدو توانست تنها 1 گل از 7 گل پیروزی بخش آن هم به کره شمالی بزند. اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی موفق به شکست و حذف پرتغال از این دوره از مسابقات شد.

یورو 2012

در این مسابقات رونالدو که انگیزه زیادی برای کسب عنوان قهرمانی با تیم ملی پرتغال داشت و تقریبا با حضور در رئال مادرید دوران خوبی را تجربه می کرد مجدد در کسب جام ناکام ماند و پرتغال در مرحله نیمه نهایی و ضربات پنالتی نتیجه را به اسپانیا واگذار کرد تا پرتغال بار دیگر از صعود به فینال باز بماند.

جام جهانی 2014

کریستیانو این جام جهانی را پس از کسب دسیما به همراه رئال مادرید و همراه با مصدومیت شروع کرد. رونالدو در این تورنومنت پنجاهمین گل ملی خود را به ثمر رساند و به اولین پرتغالی تبدیل شد که در سه جام جهانی متوالی حضور دارد و موفق به گلزنی شده است. پرتغال علی رغم تلاش های زیاد عملکرد ضعیف تری نسبت به ادوار گذشته از خود بر جای گذاشت و با تفاضل گل کمتر در مرحله گروهی حذف شد.

یورو 2016؛ آرزویی که محقق شد

بالاخره مسابقات یورو 2016 باعث شد تا علی رغم مصدومیتی که رونالدو در بازی فینال تجربه کرد، وی جام قهرمانی را برای اولین بار با تیم ملی کشورش بالای سر ببرد. پرتغال در این تورنومنت به خوبی عمل کرد و با گذشتن از حریفان به بازی نهایی رسید. حریف پرتغال در بازی فینال فرانسه میزبان بود. اتفاق تلخی که بر خلاف قهرمانی برای رونالدو رقم خورد مصدومیت در دقیقه 25 مسابقه بود که در برخورد با دیمتری پایت به دست آمد و رونالدو با چشمانی اشک بار زمین مسابقه را ترک کرد و کوارشما به جای او به میدان مسابقه آمد.

پرتغالی ها که تا حدی با مصدومیت رونالدو روحیه خود را در همان دقایق باخته بودند، با درخشش کوارشما و تلاش دیگر بازیکنان عملکرد قابل قبولی از خود بر جای گذاشتند و کار به وقت های اضافی کشیده شد. در دقیقه 109 وقت های اضافی ادر زیتو گل برتری بخش پرتغال را وارد دروازه فرانسه کرد تا بدین ترتیب مسابقه فینال با همین نتیجه به پایان برسد و رونالدو کار خود را با سه گل و سه پاس گل و به دست آوردن اولین جام ملی به پایان رساند.

جام جهانی 2018

در این تورنومنت رونالدو در مرحله گروهی با هتریک مقابل اسپانیا رکورد تازه مسن ترین بازیکنی که توانسته در جام جهانی هتریک کند را به نام خود به ثبت رساند. همچنین او به اولین بازیکنی تبدیل شد که در 4 جام جهانی متوالی موفق به گلزنی شده است.

پرتغال در این جام در مرحله یک هشتم نهایی با قبول شکست 2 بر 1 مقابل اروگوئه از دور مسابقات کنار رفت.

لیگ ملت های اروپا 2019

مسابقات لیگ ملت های اروپا که با تصمیم یوفا و با قوانینی جدید اولین سال حضور خود در اروپا را رقم می زد، نام تیم ملی پرتغال را برای اولین دوره این مسابقات در کنار نام خود دید و البته افتخاری دیگر برای رونالدو به دست آمد. در نیمه نهایی رونالدو توانست مقابل سوییس هتریک کند تا پرتغال به دیدار فینال برسد. رونالدو پس از این گلزنی توانست به رکورد اولین بازیکن که در 10 مسابقه متوالی بازی های ملی گلزنی کرده برسد. در دیدار پایانی نیز پرتغالی ها موفق شدند با نتیجه 1 بر 0 هلند را شکست دهند و بدین ترتیب اولین جام قهرمانی این تورنومنت جدید فوتبال اروپا را بالای سر ببرند.

یورو 2020؛ رسیدن به رکورد گلزنی علی دایی

در یورو 2020 پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی مقابل تیم بلژیک متحمل شکست 1 بر 0 شد که رونالدو در مجموع توانست 5 گل و 1 پاس گل به نام خود به ثبت برساند و برنده کفش طلا این دوره از مسابقات شود. همچنین او توانست به رکورد گل ملی علی دایی با 109 گل برسد تا پس از این جام در صورت زدن حتی 1 گل بهترین گلزن تاریخ تیم های ملی لقب گیرد.

همچنین او در این جام به بهترین گلزن تاریخ یورو و همچنین مسن ترین بازیکنی که توانسته در یک مسابقه دو گل و در 5 یورو متوالی گلزنی کند، تبدیل شد. رونالدو سر انجام در دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2022 در روز دوم سپتامبر سال 2021 و برابر ایرلند موفق شد با گلزنی از رکورد علی دایی عبور کند و به عنوان بهترین گلزن تاریخ بازی های ملی خودش را معرفی کند.

جام جهانی 2022

در این جام رونالدو که روزهای پر از حواشی را همراه با منچستر یونایتد تجربه می کرد، در جام جهانی نیز از این موضوع در امان نماند و درگیری های لفظی و موارد فنی را با سرمربی خود در اعتراض به تعویض خود ایجاد کرد که باعث شد در پنجمین حضور متوالی در جام جهانی و گلزنی او که رکورد تازه ای برای او محسوب می شد، در برخی مسابقات نیمکت نشین شود. در این تورنومنت پرتغال با قبول شکست 1 بر 0 مقابل مراکش از دور مسابقات حذف شد تا رونالدو برای آخرین حضور احتمالی در ادوار جام جهانی (چرا که او 37 سال داشت) از کسب جام ناکام بماند.

زندگی شخصی – رابطه عاشقانه کریستیانو رونالدو

در سال 2016 رونالدو با فروشنده اسپانیایی به نام جورجینا رودریگز که در مغازه گوچی کار می کرد آشنا و وارد رابطه شد. طولی نکشید که این دو رابطه عاشقانه ای را آغاز کردند و سر تیتر خبرهای روزنامه های دنیا شدند. پس از چند ماه خبر بارداری جورجینا منتشر شد و در تاریخ 12 نوامبر 2017 کریس و جورجینا صاحب یک فرزند دختر به نام آلانا شدند و رابطه آنها بیش از پیش جدی شد. جورجینا پس از آشنایی با رونالدو و به واسطه معروفیتی که توسط این بازیکن به دست آورد پا به عرصه مدلینگ گذاشت و توانست اسم و رسمی برای خود به دست آورد. همچنین جورجینا و رونالدو در سال 2022 صاحب فرزند دختر دیگری به نام بلا شدند.

بد نیست بدانید علاوه بر دو فرزندی که جورجینا به دنیا آورد، رونالدو یک پسر 13 ساله به نام جونیور و یک دو قلو دختر و پسر به نام های اوا و متئو دارد که توسط رحم اجاره ای به دنیا آمدند و همگی تحت نظر جورجینا و رونالدو بزرگ می شوند و بنا بر شنیده ها رابطه بسیار خوبی نیز با یکدیگر دارند.

رکوردهای مهم و دانستنی ‌های جالب در خصوص کریستیانو رونالدو

برخی از رکوردها و شنیدنی‌های جالب در خصوص کریستیانو رونالدو به شرح زیر است:

قهرمانی در لیگ برتر با منچستر یونایتد در فصل ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷، ۰۹–۲۰۰۸

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با منچستر یونایتد در فصل: ۰۸–۲۰۰۷

قهرمانی در جام باشگاه‌ های فوتبال جهان با منچستر یونایتد در فصل: ۲۰۰۸

قهرمانی در لالیگا با رئال مادرید در فصل: ۱۲–۲۰۱۱، ۱۷–۲۰۱۶

قهرمانی در کوپا دل ری با رئال مادرید در فصل: ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید در فصل: ۱۴–۲۰۱۳، ۱۶–۲۰۱۵، ۱۷–۲۰۱۶، ۱۸–۲۰۱۷

قهرمانی در جام باشگاه‌های فوتبال جهان با رئال مادرید در فصل: ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷

قهرمانی در سری آ با یوونتوس در فصل: ۱۹–۲۰۱۸، ۲۰–۲۰۱۹

قهرمانی در کوپا ایتالیا با یوونتوس در فصل: ۲۱–۲۰۲۰

قهرمانی در یورو 2016 با پرتغال

قهرمانی در لیگ ملت های اروپا 2019 با پرتغال

جوایز فردی مهم کریستیانو رونالدو

برنده 5 توپ طلا در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷

برنده 4 کفش طلای اروپا در سال های ۰۸–۲۰۰۷، ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳، ۱۵–۲۰۱۴

بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در سال ۲۰۰۸

کسب دو بار عنوان بهترین بازیکن مرد فیفا در سال های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷

برنده جایزه پوشکاش فیفا در سال ۲۰۰۹

برنده جایزه بهترین بازیکن مرد سال یوفا در سال های ۱۴–۲۰۱۳، ۲۰۱۶–۲۰۱۵، ۱۷–۲۰۱۶

بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان در سال های ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

برنده کفش طلای یورو در سال ۲۰۲۰

عنوان بهترین بازیکن سال سری آ در سال های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰

برنده عنوان بازیکن سال فدراسیون فوتبال پرتغال در سال های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۲

حواشی زندگی کریستیانو رونالدو

اصولا زندگی افراد سرشناس چه در دنیای فوتبال و چه دیگر رشته های ورزشی یا مشاغل خواه ناخواه درگیر حواشی هایی می شود که برخی از آنها توسط خود شخص ایجاد و برخی حواشی توسط جامعه به آنها القا می شود. رونالدو را می توان جزو بازیکنانی دانست که در دوران ورزشی خود حواشی متعددی داشته است چرا که خلق و خوی رونالدو همیشه سرشار از هیجان و کل کل های فوتبالی، غرور ناشی از موفقیت و شیطنت های مخصوص به خود بود. حواشی او فقط به زمین مسابقه و بازیکنان معطوف نمی شد و در زندگی شخصی نیز او حواشی هایی داشت که در ادامه مطلب به برخی از پر رنگ ترین آنها خواهیم پرداخت.

ماجرای تجاوز رونالدو به مهماندار هتل

ماجرای تجاوز کریستیانو رونالدو به مهماندار هتلی در لاس وگاس در سال 2018 به تیتر اول روزنامه های دنیا تبدیل شد. ماجرا از این قرار بود که در سال 2010 خانمی به نام کاترین مایورگا مدعی شد که در سال 2009 و در هتل هیلتون رونالدو علی رغم خواسته او و با زور او را به اتاق خود برده و به او تجاوز کرده است. به گفته خود خانم مایورگا، وکلای رونالدو به او مبلغ هنگفت 375 هزار دلار را پرداخت کردند تا او پس از این اتفاق ساکت بماند.

او در سال 2018 سکوت خود را شکست و مدعی شد در این زمان دوران سختی را گذرانده و دیگر نمی تواند این راز را بر دوش بکشد و تصمیم به شکایت دوباره گرفته است. کریستیانو رونالدو و وکلای او بارها این رابطه را با رضایت طرفین اعلام و ادعای هرگونه تجاوز را رد کردند. این خانم از رونالدو درخواست حدود 60 میلیون یورو غرامت کرد و در نهایت پس از دو سال کشمکش در سال 2020 به دلیل کمبود مدارک کافی برای محکومیت رونالدو و نواقص پرونده این شکایت رد و پرونده مختومه اعلام شد تا دوران پر استرس ستاره پرتغالی در این پرونده به پایان برسد.

ارتباط با مدل روسی معروف

کریستیانو رونالدو در سال 2010 رابطه خود را با یکی از معروف ترین مدل های کشور روسیه به نام ایرنا شایک آغاز کرد و بسیاری از طرفداران انتخاب ایرنا از سوی رونالدو را بهترین انتخاب می دانستند. این زوج جذاب به هر کجا پا می گذاشتند تمامی نگاه ها را به خود معطوف می کردند چرا که رونالدو در حال تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان و ایرنا هم مدلی زیبا و معروف در سراسر جهان بود. رابطه عاشقانه این دو حدود 5 سال طول کشید که هنوز هم دلیل جدایی آنها مبهم است. به گفته برخی نزدیکان این دو دلیل جدایی این دو را مادر رونالدو و دخالت های زیادش در رابطه آنها عنوان کردند و برخی دیگر رابطه نزدیک ایرنا با همکاران! در هر صورت پس از جدایی، هواداران این زوج دوست داشتنی تا مدت زیادی ناراحت و خواستار بازگشت آنها به یکدیگر بودند.

فرزند بزرگ ستاره پرتغالی

هنوز هم هیچ کس نمی داند که مادر پسر بزرگ رونالدو به نام جونیور که اکنون 13 سال دارد چه کسی است؛ چرا که گفته می شود او حاصل رابطه یک شبه رونالدو با یک رقاص است که پس از اعلام باردار بودنش به ستاره پرتغالی، وی قرارداد حق سکوتی را امضا کرد که پس از به دنیا آمدن فرزندشان، دور او را به صورت کامل خط بکشد و هیچ ادعایی نسبت به فرزند خود و رونالدو نداشته باشد و در عوض مبلغ هنگفتی را برای این کار دریافت کند که به نظر می رسد تاکنون این راز به خوبی حفظ شده و جونیور همراه با کریستیانو و دوست دخترش جورجینا زندگی آرامی را تجربه می کند.

مهم‌ترین نقل قول ‌های کریستیانو رونالدو

در ادامه برخی از مهم‌ترین نقل قول‌های مربوط به کریستیانو رونالدو طی سالیان مختلف را باهم مرور می‌کنیم:

1- راستش را بخواهید، هیچ مشکلی بین من و مسی وجود ندارد. مردم نظر خود را در مورد اینکه کدام بهتر هستیم می دهند. این همان چیزی است که بین ما وجود دارد اما هیچ رقابتی فراتر از بازی ها و آنچه در زمین اتفاق می افتد وجود ندارد.

2- من افتخار می کنم که برای رئال مادرید بازی می کنم و از این موضوع لذت می برم. وقتی دیگر به شما خوش نمی گذرد، نشانه آن است که وقت رفتن فرا رسیده است. با این حال، من اینجا در بزرگترین باشگاه جهان خوشحالم.

3- رونالدو در مورد بلاتر: صحبت های او ارزش و احترامی که فیفا برای من و باشگاه و کشورم قائل هست را نشان می‌دهد. برای بلاتر آرزوی سلامت و طول عمر دارم و او قطعاً موفقیت تیم و بازیکن مورد علاقه اش را خواهد دید.

4- مهمترین تفاوت من با مسی این است که من برای باشگاه های مختلف بازی کرده ام و همچنین با باشگاه های مختلف قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده ام. من شش بار متوالی بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا بودم.

5- چند بازیکن می توانند بیش از 10 سال در بالاترین سطح بازی کنند؟ می توانید با یک دست آن ها را بشمارید. ، من و مسی.

6- من از رویاهای خود صحبت نمی کنم، من آنها را نشان می دهم.

7- مهم ترین پیام من ساده است: برنده شدن.

8- فرصت هایی در امروز وجود دارد که مشخص نیست در آینده مجددا چه زمانی ظاهر شوند.

9- هیچ وقت به موانع کوچک اجازه ندهید که در مسیر پیروزی شما وقفه ای ایجاد کند.

کریستیانو رونالدو که از سال 1997 فعالیت فوتبالی خود را آغاز کرده، تا سال 2025 با باشگاهش النصر عربستان قرارداد دارد و باید دید در ادامه دوران فوتبالی Cristiano Ronaldo دستخوش چه رخدادها و اخباری شده و CR7 به کدام یک از عناوین ملی و باشگاهی مهم در فوتبال دنیا دست پیدا می‌کند.

59 / 100

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. ممنون از شما کاش از زندگی شخصی اش عکس و توضیحات بیشتر میذاشتین مثلا در مورد بچه هاش و ماشین هاش و بقیه چیزا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا