آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ترکیب عجیب استقلال در وقت اضافه؛ تیم بدون هافبک

استقلال در وقت‌های اضافی فینال جام حذفی، ترکیبی نامتوازن و نمایشی نامنظم داشت.

شکست در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس، فصل استقلال را ناامید کننده به پایان رساند. آن هم در شرایطی که تیم ریکاردو سا پینتو، دقیقه 90+10 توانست از شکست فرار کند و بازگشتی رویایی به مسابقه داشته باشد. استقلالی‌ها، هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم موقعیت‌های نسبتا بیشتری از حریف‌شان داشتند اما، در وقت اضافه نتوانستند بازی خوبی به نمایش بگذارند. پرسپولیس چند بار در وقت اضافه، صاحب موقعیت شد و دقیقه 115، توانست ضربه نهایی را به استقلال بزند. موضوعی که شاید، به ترکیب عجیب استقلال در وقت اضافه مربوط می‌شد.

 

تجمع مهاجمان

استقلال در نیمه اول بازی، ارسلان مطهری را از دست داد و پیمان بابایی، جای او را در زمین گرفت. بابایی نسبت به مطهری روی توپ‌های هوایی، تسلط کمتری داشت. دقایق پایانی مسابقه که استقلالی‌ها در یک قدمی شکست بودند، سا پینتو دست به تعویض‌هایی انتحاری زد و برای بالا بردن برتری هوایی در خط حمله، آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده را به جای آرش رضاوند و محمد محبی به زمین فرستاد. تصمیماتی که نتیجه‌ساز بودند اما سرمربی استقلال، فکر بازی تیمش در وقت‌های اضافه با این ترکیب جدید را نکرده بود. به خصوص که در شروع وقت‌های اضافه، مصدومیت محمدحسین مرادمند باعث شد آخرین تعویض استقلال هم اجباری باشد و سا پینتو، فرصتی برای ترمیم تیمش پیدا نکند.

 

تیم بدون هافبک

استقلال در وقت‌های اضافی، همزمان سه مهاجم هدف در تیمش داشت. پیمان بابایی، آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده، هر سه در ترکیب سا پینتو حاضر بودند. مهدی قایدی چهارمین مهاجم استقلال به حساب می‌آمد. 4 مدافع در کنار زبیر نیک‌نفس هم، بازیکنان دفاعی استقلال محسوب می‌شدند. این ترکیب نامتوازن، باعث شده بود استقلال به طور کامل میانه زمین را از دست بدهد و پرسپولیسی‌ها بلافاصله بعد از گرفتن توپ، بتوانند به نزدیکی دروازه استقلال برسند. فشاری طولانی، که در نهایت تیر خلاص را به استقلال شلیک کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

ثبات پرسپولیس

بر خلاف استقلال، پرسپولیس تا قبل از تعویض‌های دقیقه 120 یحیی گل‌محمدی، شکل بازی خود را حفظ کرد. هر 4 تعویض ابتدایی سرمربی پرسپولیس در این مسابقه، جایگزین کردن بازیکنان هم‌پست با خصوصیات متفاوت بود. گل‌محمدی حتی در تعویض دقیقه 90+10 که به نظر می‌رسید با هدف قصد کشتن وقت بازی انجام شده باشد، مهدی عبدی را جانشین عیسی آل‌کثیر کرد تا سیستم بازی تیمش، تغییر نکند. آن‌ها بر خلاف تصور، پس از خوردن گل دقایق پایانی توانستند انسجام‌شان را حفظ کنند و با نمایشی بهتر در وقت اضافه، یک بار دیگر پیروزی در این مسابقه و جام قهرمانی را به دست آورند.

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا