آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آینده مبهم نیمکت استقلال؛ خارجی دیگری در راه است؟

مدیران باشگاه استقلال در دستور کار خود انتخاب سرمربی خارجی را قرار داده‌اند.

ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال در فصل 02-1401 ساعاتی پیش به صورت رسمی پایان کارش در جمع آبی‌پوشان پایتخت را رسانه‌ای کرد و بعد از این اعلام رسمی سا پینتو که در صفحه شخصی او در اینستاگرام انجام شد، باشگاه استقلال اطلاعیه‌ای صادر کرد و از زحمات سرمربی پرتغالی قدردانی نمود. آبی‌ها با اشاره به عدم توافق با سا پینتو برای فصل جدید، از آغاز قریب‌الوقوع فرآیند انتخاب سرمربی جدید صحبت کردند تا فرصت آماده‌سازی در پیش‌فصل بیش از پیش از دست نرود.

 

استقلالی‌ها در شرایطی باید خود را برای حضور در فصل جدید آماده کنند که در کنار محدودیت‌های مالی، وضع قوانین جدید باعث شده تا آن‌ها کار سختی برای استخدام چهره‌های خارجی داشته باشند؛ هر چند که حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال تایید کرد که آبی‌ها به دنبال آن هستند تا با استفاده از رمزارزهای دیجیتال بتوانند از قانون ممنوعیت استفاده از دلار و یورو در قراردادها گذر کنند و از چهره‌های خارجی در تیم خود بهره ببرند.

 

سا پینتو با کناره‌گیری رسمی از هدایت استقلال، آن‌هم در حالی‌که یک فصل دیگر امکان تمدید قرارداد این سرمربی پرتغالی طبق توافق انجام شده وجود داشت، باعث شد تا مدیران باشگاه استقلال به سرعت به سراغ انتخاب جانشین او بروند و در ساعات اخیر، گزینه‌های متعددی در حوالی نیمکت استقلال به گوش می‌رسد اما به نظر می‌رسد که اولویت آبی‌ها، استخدام سرمربی خارجی است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

دو گزینه خارجی زیر ذره‌بین مدیران استقلال

حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال بعد از آنکه پایان کار ریکاردو سا پینتو رسمی شد، در چند مصاحبه نسبت به آینده نیمکت استقلال موضع گرفت. کریمی با تایید آغاز مذاکرات برای انتخاب سرمربی توضیح داد: «همانطور که اعلام کرده بودیم باید تکلیف ادامه همکاری با ریکاردو ساپینتو را امروز مشخص می‌کردیم. به هر دلیلی ادامه همکاری فراهم نشد و باید تشکر ویژه‌ای از زحمات ایشان داشته باشیم. برای ساپینتو در ادامه راه آرزوی موفقیت می‌کنیم. به هواداران گفته بودیم در صورت عدم توافق با ساپینتو، تکلیف سرمربیگری استقلال را تا پایان هفته مشخص می‌کنیم. در همین راستا پس از مشخص شدن وضعیت همکاری با ساپینتو، سراغ گزینه‌های دیگر رفتیم و امشب با دو گزینه خارجی وارد مذاکره خواهیم شد».

 

کریمی با اشاره به اینکه آبی‌ها به دنبال از دست رفتن فرصت آماده‌سازی در پیش‌فصل نیستند، گفت: «طبق اعلام قبلی روی حرفم هستم و نمی‌گذارم مثل سال گذشته زمان از دست برود. تلاش می‌کنم تکلیف سرمربی استقلال زودتر مشخص شود؛ ممکن است یکی دو روز برای انجام مذاکرات زمان نیاز باشد اما هر چه زودتر تکلیف تیم را مشخص می‌کنم».

 

سرپرست مدیرعاملی استقلال در حالی این اظهارات را به زبان آورده که با وجود عدم مشخص شدن نام گزینه‌های موردنظر کریمی، گفته می‌شود که او با دو سرمربی از کشورهای ایتالیا و اسپانیا مذاکرات را آغاز کرده و امید دارد که بتواند تا پایان هفته جاری به صورت رسمی جانشین ریکاردو سا پینتو را معرفی کند.

 

«نکونام» و چهره‌های استقلالی، فعلاً دور از نیمکت آبی‌ها

کریمی در حالی آغاز مذاکره با مربیان خارجی را تایید کرده که در بخشی از مصاحبه خود نسبت به انتخاب مربیان داخلی هم واکنش نشان داده و گفته است: «با احترام به مربیان ایرانی، تا این لحظه مذاکره‌ای با مربی ایرانی نداشته‌ام». سرپرست مدیرعاملی استقلال در حالی مدعی عدم مذاکره با سرمربیان ایرانی است که در روزهای گذشته نام جواد نکونام به عنوان جدی‌ترین گزینه هدایت استقلال برای حضور در لیگ بیست‌وسوم مطرح شده بود.

نکونام در کنار علیرضا منصوریان و ساکت الهامی، گزینه‌های ایرانی هدایت استقلال هستند که به نظر می‌رسد در شرایط کنونی از شانس حداقلی برای هدایت آبی‌ها در لیگ بیست‌وسوم برخوردار هستند اما اگر مذاکرات با گزینه‌های خارجی شکست بخورد، آنگاه احتمالاً مذاکرات با جواد نکونام آغاز می‌شود. سرمربی سابق فولاد فصل گذشته هم گزینه هدایت استقلال بود اما در نهایت جانشین فرهاد مجیدی نشد و به نظر می‌رسد که برای فصل پیش‌رو هم سناریویی مشابه در حال تکرار است و احتمالاً او همچنان دور از نیمکت استقلال کارش را دنبال می‌کند.

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا