آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

انتقام‌گیری به رویایی‌ترین شکل ممکن؛ کنعانی‌زادگان در نقش ترمیناتور

محمدحسین کنعانی‌زادگان حضور غیرمنتظره‌ای در تقابل تیم‌های ملی ایران و قطر داشت اما توانست در جدال با شاگردان کی‌روش عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود به جای بگذارد.

امیر قلعه‌نویی به‌واسطه عملکرد فنی شاگردانش در مصاف با تیم ملی اردن تصمیم گرفت تا برای رویارویی با قطر، در ترکیب تیم ملی ایران تغییراتی را ایجاد کند و یکی از مهم‌ترین تغییرات انجام شده، خروج محمدحسین کنعانی‌زادگان بود؛ مدافع باتجربه‌ای که در مصاف با تیم ملی اردن روی صحنه ثبت گل این تیم اشتباه تاثیرگذاری داشت و همین مسئله باعث شد تا قلعه‌نویی به سراغ انتخاب مرتضی پورعلی‌گنجی به عنوان جانشین او در ترکیب اصلی تیم ملی ایران برود.

 

کنعانی‌زادگان که به‌واسطه عدم اعتماد کارلوس کی‌روش به او، بارها علیه این سرمربی پرتغالی موضع‌گیری‌های علنی داشته، انگیزه‌های زیادی داشت تا بتواند فرصت رویارویی با سرمربی پرتغالی را به‌دست آورد و در مصاف رودررو، به‌نوعی شایستگی‌های خود را به کی‌روش نشان بدهد. در نیمه نخست، مدافع باتجربه پرسپولیس روی نیمکت تیم ملی نشست و شانس حضور در مقابل شاگردان کارلوس کی‌روش را به‌دست نیاورد اما در نیمه دوم معادلات به سود محمدحسین کنعانی‌زادگان تغییر کرد و یک مصدومیت شدید زمینه‌ساز ورود کنعانی‌زادگان به ترکیب ایران شد.

 

مرتضی پورعلی‌گنجی که در نقش جانشین کنعانی‌زادگان در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشت، در دقیقه 53 به دلیل مصدومیت شدید به‌وجود آمده، از ترکیب تیم ملی خارج شد و جای خود را به محمدحسین کنعانی‌زادگان داد و او هم با انگیزه درخشش برابر دیدگان کی‌روش همه تلاش خود را به کار بست تا بتواند حدود 40 دقیقه نمایش خوبی برابر تیمِ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران داشته باشد که نگاهی به کارنامه کنعانی‌زادگان نشان می‌دهد که او توانست کاملاً به خواسته مهم خود برسد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

کنعانی‌زادگان در 9 دقیقه رکورد خودش را زد!

مدافع باتجربه فوتبال ایران بعد از ورود به زمین مسابقه در شرایطی‌که مالکیت توپ در اختیار شاگردان امیر قلعه‌نویی بود، انگیزه زیادی داشت تا در نقش یک مدافع پیش‌تاخته بتواند روی دروازه تیمِ کی‌روش موقعیت ایجاد کند که در دقیقه 70، ارسال رامین رضاییان با ضربه سر کنعانی‌زادگان به گل نخست تیم ملی ایران تبدیل شد تا بعد از حدود 2 سال، او مجدداً بتواند در قامت گلزن در ترکیب تیم ملی بدرخشد. جالب آنکه برای اولین‌بار در دوران حضورش در تیم ملی، کنعانی‌زادگان توانست بیش از یک گل به‌ثمر برساند و در شرایطی‌که تا پیش از مسابقه با تیم ملی قطر او جمعاً 2 گل ملی داشت، شب گذشته توانست 2 بار دروازه قطری‌ها را فرو ریزد.

 

کنعانی‌زادگان بعد از گلی که در دقیقه 70 به‌ثمر رساند، در دقیقه 79 در صحنه‌ای مشابه روی ارسال رامین رضاییان موفق به گلزنی شد تا زننده گل چهارم ایران هم باشد و هم شکست کی‌روش مقابل تیم ملی ایران را سنگین‌تر کند و هم با درخشش خود به نوعی شایستگی‌هایش را بیش از به کی‌روش نشان بدهد. البته که این سرمربی در دوره مصدومیت کنعانی‌زادگان از ناحیه رباط صلیبی در زمان حضورش در ماشین‌سازی، اعتقاد ویژه‌ای به او داشت و از مدافع این روزهای پرسپولیس به تمرینات تیم ملی دعوت می‌کرد اما رفته‌رفته شرایط تغییر کرد و سرمربی پرتغالی اعتقاد چندانی به سبک بازی او نداشت و همین مسئله زمین‌ساز ایجاد اختلاف میان طرفین شد.

 

محمدحسین کنعانی‌زادگان بعد از ثبت گل دوم خودش برابر تیم ملی قطر و چهارمین گل تیم ایران قصد داشت تا شادی بعد از گل جنجالی خود را به نمایش بگذارد و یزله برود اما کادرفنی مانع حرکت جنجالی او در مقابل دیدگان کی‌روش شدند. مدافع باتجربه فوتبال ایران که تا پیش از مسابقه شب گذشته در 41 بازی ملی توانسته بود 2 گل به‌ثمر برساند، شمار گل‌های ملی‌اش را در چهل‌ودومین بازی به عدد 4 رساند تا بیش از پیش خود را در قامت یک مدافع گلزن و پیش‌تاخته در اردوی تیم ملی ایران نشان بدهد. او در دوره امیر قلعه‌نویی محبوب‌ترین مدافع میانی موردنظر این سرمربی باتجربه بوده و با 27 عملکرد دفاعی، سومین بازیکن موفق در این زمینه است.

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا