آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

در آستانه فینال لیگ برتر انگلیس؛ مدعیان، این بار چشم در چشم!

آرسنال و منچسترسیتی حرف‌هایشان را رو در روی یکدیگر می‌زنند.

روزها، هفته‌ها و ماه‌ها از پی هم گذشتند و بالاخره در آستانه روز بزرگ موعود در لیگ برتر انگلیس هستیم. روزی که رویاهای آرسنالی باید در مواجهه با آمادگی سیتی قرار بگیرد؛ روزی که استاد و شاگرد حیاتی‌ترین نبرد رو در روی خود را روی صحنه می‌برند. روزی که سرنوشت برای نوشته شدن منتظر رویدادهای آن است. روزی که اشتباهات مرگبار و درخشش‌ها آسمانی قلمداد خواهند شد. روز رویارویی 2 مدعی بزرگ قهرمانی لیگ برتر انگلیس؛ آرسنال و منچسترسیتی و روز بزرگ فینال لیگ برتر انگلیس در یک قدمی علاقه‌مندان به فوتبال اروپاست.

 

رویای آرسنالی

از هواداران و روزشماری آنها که عبور کنیم و از بازیکنان و تلاش آنها که بگذریم، این فصل در لندن و در قسمت شمالی این شهر، چراغ یک اتاق احتمالا شب‌ها دیرتر از دیگر اتاق‌ها خاموش شده است. همسایه‌های این مرد ساکن در پایتخت انگلیس این شب بیداری‌ها را به عوامل زیادی نسبت می‌دهند. برخی آن را کار شبانه و مداوم مرد خانه قلمداد می‌کنند، بعضی‌ها ترس از تاریکی را دلیل آن می‌پندارند و برخی دیگر با دلایلی دیگر به قضاوت دیر خاموش شدن چراغ این اتاق خاص می‌روند. در بین تمام این قضاوت‌ها و احتمالات افرادی هستند که آخر هفته‌های خود را با خرید بلیت بازی‌های آرسنال پر کرده‌اند؛ تیمی که در این فصل به صورتی غیرمنتظره و غافلگیرکننده گوی سبقت را از رقبا ربود و به تنهایی و برای مدتی طولانی بالاترین نقطه از جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس را در سیطره خودش قرار داد؛ آرسنالی که به تیم جوانش، ستاره‌های جوانش و صد البته به سرمربی جوانش افتخار می‌کند. آرسنالی‌های در همسایگی خانه مرد شب بیدار پایتخت انگلیس احتمالا درست‌ترین قضاوت را در رابطه با دلیل این چراغ همیشه روشن دارند. آن‌ها حدس می‌زنند و شاید درست هم حدس می‌زنند که این باید اتاق شخصی میکل آرتتا باشد. مردی که از پس همه اتفاقات و مقاطع سخت و آسان فصل در لیگ برآمده و منتظر رسیدن یک روز بزرگ بوده است. شاید او شب‌ها و پس از گذراندن روزهای پر ماجرا و پر اتفاق به اتاق کار خانگی خودش می‌رفته، تقویم روی میزش را بررسی می‌کرده و روز بازی پایانی با جدی‌ترین رقیبش را مجددا از نظر می‌گذرانده و روزهای باقی مانده تا این وعده‌گاه سرنوشت‌ساز را می‌شمرده است. آرتتا در آستانه پایان یافتن شب‌های بی‌خوابی است. شب‌هایی که شاید تا صبح به این می‌اندیشیده که چگونه باید مچ استادش را در رقابتی به حساسیت و بزرگی و سختی لیگ برتر انگلیس بخواباند و رویای آرسنالی را برای هواداران این تیم به واقعیت بدل کند. هر چه هست چراغ این اتاق شاید از فردا شب دیگر به منوال گذشته روشن نماند اما چگونه خاموش شدن آن است که دنیای آرتتا، ستاره‌های جوانش و هواداران تیم محبوبش را می‌سازد. او امشب برای آخرین بار به تقویم نگاه می‌کند و شاید بیش از هر شب دیگری تا صبح به اتفاقات پیش روی خودش در بازی بزرگ لیگ انگلیس و به عبارتی در فینال این لیگ فکر کند. آرسنال نمی‌تواند برای تساوی به میدان برود چرا که نبض ماجرا را با توقف‌های اخیر به دست رقیب سپرده و فقط از این مسابقه برد می‌خواهد. دردسرهای زیادی از خط دفاع منسجم تیم پپ گرفته تا خط میانی خلاق این تیم و خط آتش مرگبارش با حضور ارلینگ هالند فکر مشوش سرمربی آرسنال را آزار می‌دهد و به خودش مشغول می‌کند. او امشب باید تا صبح موعود فردا بیدار بماند و با قوت گرفتن از فریادهای هواداران آرزومند، خسته و رویاپرداز تیمش روی چگونگی برتری در این رویداد حیاتی تمرکز کند. آرسنال یا پیروز مسابقه خواهد بود و یا با تساوی و باخت قافیه را به سیتی می‌سپارد. چراغ اتاق مرد پایتخت‌نشین انگلیس خاموش خواهد شد؛ اما با 2 حالت متفاوت! آرتتا عادت خیره شدن به تقویم و بیدار ماندن بیش از حدش را یا با لبخند و آرامش و امید ترک می‌کند و یا با از دست دادن فرصت پیش رو با تلخی و یاس و تشویش خاطر! فردا روز سرنوشت رویای آرسنالی مرد جوان اسپانیایی نیمکت توپچی‌هاست و هر نتیجه‌ای در بازی پیش رو کارنامه میکل آرتتا را به سمتی خاص پیش می‌برد.

سیتیزن‌ها و سه‌گانه

در تاریخ فوتبال باشگاه‌های انگلیسی فقط یک تیم موفق شده در یک فصل 3 جام معتبر شامل قهرمانی لیگ، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی در جام حذفی را در یک فصل تجربه کند؛ منچستریونایتد! بله، همان تیمی که سیتی در مسیر بزرگ شدنش پیش از هر رقیب دیگری به خودنمایی در مقابل آن روی آورده و این بار در موقعیتی ویژه قادر است افتخار خاص شیاطین را به عنوان دومین تیم انگلیسی تکرار کند. پپ گواردیولا تیمش را معمولا طوری پرورش می‌دهد که شاگردانش فرصت‌های زیادی برای گلزنی خلق کنند. او اما این فصل برای این فرصت‌های زیاد یک مامور مخصوص و متبحر استخدام کرده و ارلینگ هالند به سیتیزن‌ها پیوسته تا نقشی کلیدی در موفقیت‌های تیمش داشته باشد. سیتی، پپ و هالند فردا برای یک گام بزرگ در مسیر هدفی بزرگ‌تر به نام سه‌گانه برمی‌دارند. آن‌ها که با از دست دادن امتیاز توسط تیم رقیب به قهرمانی امیدوارتر شده‌اند می‌توانند در مسابقه حساس پیش رو با یک پیروزی شیرین کار را یکسره کرده و به مسئولان برگزاری جشن قهرمانی بگویند باید برای تزیین جام لیگ برتر انگلیس روبان‌های آبی را آماده کنند. سرمربی آبی‌های شهر منچستر در این فصل با دردسری خودساخته مواجه بود که سرنوشت راه عبور از این دردسر را به صورت مستقیم پیش پای گواردیولا قرار داده است. او با قد بر افراشتن دستیارانش، یعنی آرتتا و تن‌هاخ مواجه شده بود که اکنون تن‌هاخ را در فینال جام حذفی و آرتتا را در فینال لیگ برتر انگلیس پیش رو دارد. برتری در این 2 فینال فقط گام‌هایی در مسیر کسب سه‌گانه برای منچسترسیتی و پپ نیست و به نوعی عبور گواردیولا از دردسر خودساخته‌اش هم به شمار می‌رود. آقای نابغه نیمکت سیتی تا اینجای دوران کارش روزهای بزرگ زیادی داشته اما رور بزرگ فردا هم در نوع خودش منحصر به فرد است و او یقینا باید برای این بازی خاص برنامه‌های خاصی هم تدوین کرده باشد. سیتی می‌تواند با یک پیروزی، رویای بزرگ سه‌گانه را از همیشه به خودش نزدیک‌تر ببیند و یا با یک شکست در این مسیر بزرگ با مشکل مواجه شود.

 

گروه نرم افزاری ماهور

روز بزرگ سرنوشت

بارها و بارها از ابتدای فصل آنها را با یکدیگر مقایسه کرده‌اند. آرسنال بردهای پیاپی داشته و سیتی را نگران کرده، سیتی روند رو به جلو نشان داده و توپچی‌ها را ترسانده، هر 2 طرف به رقبای یکدیگر برای امتیاز گرفتن از رقیب اصلی چشم دوخته‌اند. با تمجید، انتقاد، حاشیه، مشکل و دردسر دست و پنجه نرم کرده‌اند و اما اینجا دیگر ایستگاه پایانی خواهد بود. لیگ انگلیس برای پایان دادن به این نزاع ادامه‌دار، یک میدان را بر پا کرده و 2 طرف مدعی جام قهرمانی را این بار چشم در چشم یکدیگر قرار می‌دهد. در حقیقت شاید لیگ انگلیس و سرنوشت داستان‌گونه مستطیل سبز به آرسنال و منچسترسیتی با صراحت می‌گوید؛ اگر حرفی دارید، مرد و مردانه در چشم یکدیگر بزنید و قصه را تمام کنید. درست است؛ قصه در بازی فردا قابلیت تمام شدن هم دارد و چهارشنبه پیش رو چهارشنبه‌ای تاریخی برای لیگ برتر به شمار می‌رود. فوتبال در اروپا و در تمام دنیا منتظر سوت شروع بازی بین 2 مدعی قهرمانی لیگ برتر انگلیس است و اگر طرفدار هر تیمی هستید یا فوتبال هر لیگی را دنبال می‌کنید، شاید برای یک روز باید از هواداری تیم خود دست بکشید، قید سایر بازی‌ها را بزنید و از تماشای فینال حساس و تماشایی لیگ برتر انگلیس لذت ببرید.

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا