آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

باشگاه سابق نکونام از لیگ کنفرانس اخراج شد

با رسیدن نظر کارشناسان یوفا، این نهاد به اخراج اوساسونا از فصل آینده لیگ کنفرانس اروپا حکم داد. اوساسونا به این حکم واکنش تندی نشان داده است.

بعد از آنکه مشخص شد بازرسان یوفا در گزارش خود به این نهاد خواهان اخراج باشگاه اسپانیایی اوساسونا از فصل آینده لیگ کنفرانس اروپا شده‌اند، اوساسونا به این درخواست به‌تندی واکنش نشان داد و یوفا را متهم کرد که مقابل باشگاه‌های قدرتمند ضعیف عمل کرده و جلوی باشگاه‌های ضعیف‌تر قدرت‌نمایی می‌کند. این باشگاه انتقادات تندی هم به فدراسیون فوتبال اسپانیا وارد کرد.

 

اوساسونا فصل گذشته با کسب رتبه هفتم لالیگا به کار خود پایان داد و جواز حضور در لیگ کنفرانس را به دست آورد. اما کمیته اخلاق و انضباطی یوفا معتقد است اوساسونا به دلیل نقض ماده 4.1g قانون انضباطی نباید در فصل آینده تورنمنت شرکت کند. این ماده به تبانی و دستکاری در نتایج مسابقات برمی‌گردد.

باشگاه اوساسونا حق فرجام‌خواهی علیه این حکم یوفا را دارد، ولی در صورتی‌که نتواند نتیجه بگیرد به جای این تیم، اتلتیک بیلبائو که در رتبه هشتم لالیگا قرار گرفت راهی لیگ کنفرانس خواهد شد. البته بیلبائو در رقابت‌های پلی‌آف برای صعود به مرحله گروهی این تورنمنت شرکت خواهد کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

اوساسونا به دلیل تخلفاتی که هیات‌مدیره باشگاه در سال 2014 مرتکب شده‌اند با این مجازات مواجه شده است. این باشگاه در بیانیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: “این پرونده نتیجه شکایت مدیران فعلی باشگاه در سال 2015 علیه مدیران سابق باشگاه است. باشگاه اوساسونا نظر فیفا را درست نمی‌داند و تقاضای فرجام خواهد کرد. ما به نبرد حقوقی ادامه می‌دهیم و تا آخرین قدم از منافع باشگاه کوتاه نخواهیم آمد. پیامی که یوفا با این حکم ارسال می‌کند به ضرر کل فوتبال است. یوفا مقابل باشگاه‌های قوی، ضعیف عمل کرده و مقابل ضعیف‌ترها قدرت‌نمایی می‌کند. کافی بود یوفا به حکم دادگاه‌های اسپانیا توجه کند که رای دادند باشگاه اوساسونا و مدیران فعلی‌اش قربانی خلاف‌های مدیریت قبلی هستند. ما از بی‌عملی فدراسیون فوتبال اسپانیا علیه حمله به یکی از باشگاه‌های این کشور هم متاسفیم”.

51 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا